Gjest Frk.Franzen Skrevet 19. april 2012 #21 Skrevet 19. april 2012 Jeg har stort sett kun parfymerisminke med unntak av noen øyenskygger, kajal og øyenbrynsblyant. Får nesten alltid kommentarer om skjolder dersom jeg bruker billig pudder/foundation, men når jeg bruker fra parfymeriet hører jeg enten ingenting eller så får jeg positive kommentarer. 1
Jade Skrevet 19. april 2012 #22 Skrevet 19. april 2012 Jeg trodde NYX var bra (ikke leppestiftene, de er bare tragisk) helt til jeg oppdaget MAC sine øyenskygger og leppestifter.
Gjest "gjest" Skrevet 19. april 2012 #23 Skrevet 19. april 2012 Mac sine skygger er best. Ingen over, ingen ved siden! Du, jeg er i ferd med å bli en stor beundrer av Inglots matte øyeskygger.
Honesty Skrevet 19. april 2012 #24 Skrevet 19. april 2012 Jeg liker mascaraene fra Max Factor, samt at Maybelline har et og annet OK produkt (Mastertouch kajal, for eksempel), men der stopper fascinasjonen. Jeg foretrekker stort sett dyrere merker som Kanebo, Chanel, Dior, Guerlain osv., samt enkelte produkter fra merker som MAC, Make Up Store osv.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 19. april 2012 #25 Skrevet 19. april 2012 Som mange andre sier her, kommer det veldig an på produktet. Når jeg har vært f. eks på Danskebåten har jeg prøvd ulike foundation'er fra såkalte dyre merker, men jeg faller alltid tilbake på de billigere. Akkurat nå er favoritten "Fit"! Ellers så synes jeg mascaraen fra de dyre er overvurderte. Max factor med den grønne stripen på (husker ikke hva den heter akkurat nå), er den beste mascaraen jeg har prøvd. Noen som kan anbefale meg noen veldig gode øyenskygger og en god blush forresten?
Saunet Skrevet 19. april 2012 #26 Skrevet 19. april 2012 Enig at det er forskjell på produktene og merkene. Erfaringsmessig er det alltid noe som er bedre dyrt og noe som er best billig. Også har jo hudtypen noe å si. Noe kan jo være kjempe bra for 1 som er det stikk motsatt på en annen. Skulle ønske vi hadde et større utvalg av merker som ligger i midten av dyrt vs billig. Savner Nars,Shu Uemura,Tom Ford,Cargo,Benefit og MUFE her til lands. Inglot har jeg hørt mye om, noen som kan anbefale evnt gi kort info om produktene?
Chocoholic Skrevet 19. april 2012 #27 Skrevet 19. april 2012 Det varierer veldig fra produkt til produkt, men stort sett alle jåle-produktene mine er av den dyrere sorten. For det første, det er ikke så stor forskjell i pris;. For det andre, frageutvalget pleier å være mye bedre. Jeg er veldig bleik og har ikke sjangs til å finne rett farge hos H&M. For det tredje, jeg synes faktisk det er forskjell i kvalitet. Dyrere merker i foundation, concealer, blush etc. oksiderer ikke like mye, gir meg ikke utbrudd, holder bedre, legger seg bedre, og varer lenger i forpakningen uten å tørke ut. Selvsagt finnes det dårlige "high end" produkter også, men jeg mener at man i veldig stor grad får det man betaler for når det kommer til base-produkter. Angående øyeskygger varierer det veldig fra merke til merke; jeg har noen skamgode noen fra MAC og H&M, og elendige fra Clinique og Dior. Maskara gidder jeg ikke betale mye for, for den skal byttes ut annenhver måned likevel og det er nesten ikke forskjell på dem - man betaler kun for logoen. Og så er det en ting til, jeg liker å bruke dyre produkter som ser eksklusive ut. Så i jålegreier unner jeg meg litt hverdagsluksus
LittleJ Skrevet 19. april 2012 #28 Skrevet 19. april 2012 Som de fleste andre sier: Kommer an på produktet og alle har jo dessuten forskjellig hud, øyevipper osv. Jeg har veldig fine og lange øyevipper så jeg kan bruke billig mascara og fortsatt få de fyldige og lange. Gosh sine feks. er helt greie... Men så elsker jeg å få suuuperlange øyevipper da, så bruker WigWam fra Isadora eller den gode gamle Dior, liker ikke de nye fra Dior. I øyeskygger har jeg alt fra H&M til Dior. H&M sine funker egentlig veldig fint, bare passe på å fylle på litt etterhvert. Hvis noen er interessert i super eyeliner er Givenchy sin helt rå! Fikk den av min stemor for en tid tilbake og nå er den snart tom =( Hadde jeg hatt råd hadde jeg nok bare hatt dyr sminke, men klarer ikke bruke flerehundre kroner på en liten øyenskygge så jeg bruker som regel midtsjiktet også sparer jeg det dyreste til fest! Ikke no vits i å bruke Dior-sminke på jobb når man sitter i kassa =P Har forsåvidt ikke brukt sminke mer enn to ganger på over en måned, beste trikset for å få enda bedre øyevipper hvertfall!
FantasDick Skrevet 19. april 2012 #29 Skrevet 19. april 2012 Jeg har både dyr og billig sminke, men jeg velger med omhu. Concealer, foundation, pudder, bronzer og blush er jeg mer nøye på enn skygger (selv om de billige som regel er dårlig pigmenterte og drysser), linere og leppeprodukter. Dessuten er diplineren til H&M den beste jeg har prøvd!
Jade Skrevet 20. april 2012 #30 Skrevet 20. april 2012 (endret) Glemte forresten å si at jeg har en elendig palett fra Chanel! Null pigmentering, selv med primer! Ellers må jeg nå si at jeg kommer bedre utav det økonomisk av å gå på MAC-butikken og velge ut skygger som jeg får se selv, enn å kjøpe en masse billige skygger på nett, som ikke var så fine som man trodde. Mange bomkjøp, med andre ord. Men kan trøste meg med at jeg har fått lekt meg litt med NYX-skyggene, og funnet ut av hva jeg kler og hva jeg ikke kler, og dermed kunne finne fine dupes på MAC. Foundationen min er forresten billig. Everyday Minerals. Kostet vel 60-70kr, kommer til å holde i evigheter (heldigvis, siden de ikke lager akkurat den varianten mer). Kjempefornøyd. Og mascaraene mine koster vel rundt 100-150,- Det regnes vel ikke som dyrt? Endret 20. april 2012 av Jade
Gjest Tigress Skrevet 20. april 2012 #31 Skrevet 20. april 2012 Og så er det en ting til, jeg liker å bruke dyre produkter som ser eksklusive ut. Så i jålegreier unner jeg meg litt hverdagsluksus kjenner meg att her - det er litt stas å dra fram det lekre etuiet frå Dior, liksom. Men synest ikkje kvaliteten er like forutsigbart betre på dyrare merkar, så dette er mykje for feelingen og mindre for funksjon. Prøvde forresten 2000 Calorie Mascara for første gong no: super!
sjefen-din Skrevet 29. mai 2013 #32 Skrevet 29. mai 2013 Det er klart det er forskjell, men husk at når du kjøper sminke fra feks loreal så betaler du også for all reklamen som blir sendt på tv og i ukeblader osv. kontra en billig produsent som fokuserer mer på pris.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #33 Skrevet 30. mai 2013 Jeg har både dyre og billige produkter, og må si at jeg liker de dyre best. De er mer holdbare og sitter bedre på. Det finnes hederlige unntak da. En "tommerfingerregel" for meg er at foundationene bør være av høy kvalitet dersom det skal funke. Det er type sminke som dominerer veldig dersom det er feil med farge, konsistens og liknende. Dyre øyenskykker, særlig de fra Dior og Mac (hvis mac er dyrt merke da) er bedre enn de billige øyenskyggene jeg har prøvd. Det samme med leppestift. Jeg er enig i at kajaler og flytende eyeliner er like gode uansett pris. Anonym poster: 1588cba1eec06a0e54df2370602be99d
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 30. mai 2013 #34 Skrevet 30. mai 2013 Jeg har nylig oppdaget E.L.F og er hodestups forelska. All sminken deres er grisebillig og av super kvalitet likevel. De er dessuten veganske og tester ikke på dyr. Min foundation fra e.l.f kosta 70 kroner og er like bra som en hvilken som gelst storprodusent. Har en vannfast mascara fra elf som kostet 30 kroner, den har fantastisk tekstur og sitter hele dagen. Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å kjøpe en mascara til 180 kroner når en til 30 kroner er like bra.
Gjest Badabing Skrevet 30. mai 2013 #35 Skrevet 30. mai 2013 Det kommer an på. Jeg har blitt fan av e.l.f. som er et ekstremt billig merke, men jeg ville nok aldri hatt Cubus-sminke på huden min. Maskara synes jeg er litt hipp som happ om det er billig eller dyrt, men øyeskygger er det stor forskjell på. Samtidig er det jo bare å bruke en god primer, så sitter den uansett. Av foundation bruker jeg EM. Det koster vel ca 130 kr mindre for en foundation fra EM enn for en fra ID. Og den eneste forskjellen jeg merker er at jeg klør i pannen av ID.
Memoria Skrevet 31. mai 2013 #36 Skrevet 31. mai 2013 Jeg merker best forskjell på foundation. Jeg går aldri tilbake til et billigmerke der. Min koster 399,- på Kicks og det er jo ikke ille egentlig, og virkelig verdt det fremfor den flekkingen og skjoldingen de billigmerkene fører til.
Sukkerstøv Skrevet 31. mai 2013 #37 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Kommer helt an på produktet. LÒreal, Max Factor, Maybelline, Rimmel, Revlon +++ har utrolig god sminke, men sammenlignet med andre high-end merker og produkter er det mye som både er bedre og dårligere. Jeg velger for eksempel foundation fra Revlon foran Estee Lauder, mascara fra Rimmel foran Dior, leppestift fra LÒreal foran MAC osv... I mine øyne avgjør ikke prisen på sminken hvor god den er. Det har ikke alltid noe med merket å gjøre heller, det beste er å vurdere produktet i sin helhet, og ikke ut ifra merke og pris. Endret 31. mai 2013 av Sukkerstøv
Gjest Blomst83 Skrevet 1. juni 2013 #38 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har funnet at så lenge jeg bruker en god øyenskyggebase kan jeg gå for billigmerke når det kommer til øyenskygge.Så jeg bruker øyenskygge fra Cubus og HM.Bruker såpass mye sminke,og sminke er dyrt så da sparer jeg der jeg kan.
Samaysa Skrevet 1. juni 2013 #39 Skrevet 1. juni 2013 Kjøper for det meste mineralsminke, noe som er billig. Jeg har blant annet sminke fra Tikei, Everyday Minerals, Physicians Formula og Hurraw!. Har tidligere kjøpt mascara fra Dior og Lancome. Begge kostet 250 kr, og jeg synes faktisk at mascaraene fra MacFactor er bedre. Tror egentlig ikke at det er noe stor forskjell på billig og dyr sminke bortsett fra penger til markedsføring. Derfor vil det ikke automatisk være slik at dyre merker er bedre, men at det heller vil variere fra produkt til produkt.
Shadee Skrevet 1. juni 2013 #40 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har litt av begge deler, men det meste har ligget en stund så hadde vært deilig å oppgradert litt! Det er jo også litt med følelsen man får når man sminker seg, er deilig med litt hverdagsluksus i blandt, og det er det kanskje ikke så lett å få av feks innpakningen på øyeskyggene til H&M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå