Gå til innhold

Dyr sminke vs billig sminke.

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

Av deres erfaring, er den dyre sminken av bedre kvalitet? Hvordan? Varen den lenger, sitter penere, eller hva? Jeg bruker for det meste billige ting fra H&M, l'Oreal, Nivea etc, og syns det er greit nok.

Hvordan mener dere at dyre merker er bedre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes dette varierer veldig. Jeg bruker noen billige produkter, men så bruker jeg også noen dyre produkter der jeg synes billige ikke er bra nok. Billige kajaler sitter ofte dårlig f.eks, det samme med enkelte maskraer. Flytende eyelinere har jeg funnet flere billige som er bedre enn enkelte dyre jeg har prøvd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes jeg merker det best på øyeskygge. De billigste striper seg og er vanskelige å få jevnt og pent på, og sitter dårlig. Jeg skal ikke mye opp i pris for at det blir bra nok, altså. For eksempel: H&Ms eget merke synes jeg er for dårlig, men jeg kan fint finne god øyeskygge i andre hyller på H&M.

• Liker 5
Gjest Vampen
Skrevet

På noen produkter synes jeg det er forskjell. På foundation synes jeg ofte de billige har dårligere utvalg av farger, og jeg synes også resultatet blir penere og holdbarheten bedre med noen av de litt dyrere. Men det er ikke noen automatikk. Jeg har f.eks noen dyre øyeskygger som er ræva, type Dior og Chanel. De er ikke bedre enn billige merker av den typen du finner på HM. En god primer kan gjøre mye, men da synes jeg det er unødvendig å velge det dyreste, når man får tilnærmet samme kvalitet til en brøkdel av prisen.

Mine favorittmerker er forresten ikke blant de dyreste. Merker a la Too Faced, MAC, MUS, The Balm, Urban Decay ect., er egentlig ikke så mye dyrere enn å kjøpe Max Factor, Isadora ect., på HM. Men tilgjengeligheten her i Norge er dårligere.

Skrevet

Jeg elsker øyenskyggene til Chanel, de sitter jo hele dagen uten å stripe! Dior sine er jeg ikke så glad i, men Dior har veldig gode neglelakker, noe Chanel ikke har. Man må bare prøve seg frem :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har gitt opp dyre sminkeprodukt, eg synest ikkje det er så stor skilnad likevel. Pudder kjøper eg berre etter design: ser boksen bra ut er eg med... Maskara synest eg er best frå Maybelline eller Max Factor, men også Dior likar eg. Det er berre det at Dior-maskaraen ikkje er like mykje betre som ein skulle tru ut i frå prisen. Augeskugger er vanskelegare. Eg brukar ikkje så mykje augeskugge, og synest det er stor variasjon mellom dei ulike også. Eg har ein Chanel som er kjempedårleg, Shiseido som er fantastisk, The Body Shop som er fantastisk og The Body Shop som er heilt håplaus... IsaDora sine likar eg veldig godt, L'Oreal sine er meir medium. Prøve seg fram, ja.

Gjest Elseby13
Skrevet

Bare et lite spm, hva er forskjell på kajal og eyeliner?

Gjest Tigress
Skrevet

Bare et lite spm, hva er forskjell på kajal og eyeliner?

Ein eyeliner er eit mindre presist omgrep: alle kajalar er eyelinerar, men alle eyelinerar er ikkje kajalar, for somme av dei er slike våtlinerar. Kajal er ein eyeliner i blyantform, medan eyeliner kan referere til både våtliner og kajal.

Skrevet

Jeg tror man nesten bare må prøve seg fram og finne ut hva som fungerer for sin hud.

Personlig merker jeg størst forskjell på hårprodukter, de dyre har ofte gjort litt mer av det de skal enn de aller billigste. Når det er sagt er det jo mange ting som er svindyre i Norge, som ville vært relativt billig f.eks i Statene, så sånn sett trenger det ikke nødvendigvis være noe forskjell..

Skrevet

JA, jeg synes det er en ekstremt stor forskjell i billig og dyr sminke. Før i tiden når jeg ikke visste bedre brukte jeg såkalt billigsminke, loreal, maxfactor osv. Men da jeg i slutten av tenårene valgte å begynne å bruke penger på skikkelig sminke oppdaget jeg en helt ny verden:) Mascaren drysser ikke, øyeskyggen sitter faktisk fortsatt på etter en time, solpudderet har skikkelig farge(ikke oransje), eyelineren sitter faktisk på våtkaten og ikke under øyet så jeg ser ut som en panda osv.

Så ja jeg sverger til sminkemerker som Dior, Chanel, Helena Rubinstein, Estee Lauder osv:)

Skrevet

Jeg elsker øyenskyggene til Chanel, de sitter jo hele dagen uten å stripe! Dior sine er jeg ikke så glad i, men Dior har veldig gode neglelakker, noe Chanel ikke har. Man må bare prøve seg frem :)

Hehe, der er jeg HELT motsatt. Jeg hater lakkene til Dior og synes chanel sine er fantastiske:p

Skrevet

jeg merker STOR forskjell på dyr og billig øyenskygge ihvertfall. De fra Maxfactor osv synes jeg er utrolig dårlige. Vanskelig å påføre og sitter dårlig på. Nå bruker jeg øyenskygge fra Estee Lauder og Mac. Elsker øyenskyggene dems :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Min erfaring er at det kommer an på produktet.

• Liker 2
Skrevet

JA, jeg synes det er en ekstremt stor forskjell i billig og dyr sminke. Før i tiden når jeg ikke visste bedre brukte jeg såkalt billigsminke, loreal, maxfactor osv. Men da jeg i slutten av tenårene valgte å begynne å bruke penger på skikkelig sminke oppdaget jeg en helt ny verden:) Mascaren drysser ikke, øyeskyggen sitter faktisk fortsatt på etter en time, solpudderet har skikkelig farge(ikke oransje), eyelineren sitter faktisk på våtkaten og ikke under øyet så jeg ser ut som en panda osv.

Så ja jeg sverger til sminkemerker som Dior, Chanel, Helena Rubinstein, Estee Lauder osv:)

Jeg har helt annen erfaring med billig vs. dyrt når det gjelder mascara.

Jeg har prøvd mascara fra Dior, Chanel og Lancome - og samtlige drysser og faller lett av. De siste årene har jeg brukt Max Factor, og den sitter så bra! Jeg er litt lat av meg, så jeg sover med mascaraen for å slippe ta den på hver dag, og den er like fin dagen etter!

Men når det kommer til foundation sverger jeg til dyre merker. Jeg har prøvd noen foundation fra H&M, men jeg får kviser og utslett av de.

Som de andre sier her ang. øyenskygge, har jeg også erfart at de fra H&M ofte klumper seg eller får slike streker. For de som er ute etter billig og bra øyenskygge, anbefaler jeg dette produktet, 73kr. Den er kjempe bra. Fin farge, klumper seg ikke, og varer i flere dager hvis man er lat som meg og sover med det, hehe.

Gjest Nenya82
Skrevet

Det kommer egentlig an på på produktet.Bruker egentlig kun billig sminke,og jeg syns de gjør jobben sin godt nok.

For eksempel liker jeg veldig godt endel fra Isadora,og syns for eksempel øyenskyggene deres er veldig bra.I tillegg liker jeg endel fra Gosh,og bruker mineralfoundation fra Everydayminerals.

Hvis jeg hadde merket en enorm forskjell så hadde jo det vært greit nok,men ellers så syns jeg det bare er tull å bruke masse penger på dyrere merker.

Merker heller større forskjell på billig og dyr hud- og hårpleie selv om det finnes gode billige produkter også.

AnonymBruker
Skrevet

Mac sine skygger er best. Ingen over, ingen ved siden!

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg bruker fler og fler produkter fra Mac. Øyeskyggene deres er fantstiske og varer en evighet. Kostene fra Mac er også veldig bra.

Har en foundation og blush fra Nars som jeg er veldig fornøyd med, men foundationene er i feil farge...

Favoritt foundationen min er Dior Forever. Av mascara sverger jeg til Cliniques tube mascara.

Merker som Isadora, Max Factor osv. duger ikke...

Skrevet

Jeg bruker fler og fler produkter fra Mac. Øyeskyggene deres er fantstiske og varer en evighet. Kostene fra Mac er også veldig bra.

Har en foundation og blush fra Nars som jeg er veldig fornøyd med, men foundationene er i feil farge...

Favoritt foundationen min er Dior Forever. Av mascara sverger jeg til Cliniques tube mascara.

Merker som Isadora, Max Factor osv. duger ikke...

Hvorfor er Dior forever favoritten? Leter etter en medium dekkende foundation med illumitaing/satin finish. Fikk en prøve på Doublewear light fra Estee Lauder. Den var altfor matt og synlig på huden. Bruker for tiden Lumi Magique fra Loreal. Den er ok men dekker ikke nok og sitter ikke lenge på huden før den falmer.

Gjest Elihol
Skrevet

Merker sjeldent forskjell.

Nå bruker jeg bare produkter fra produsenter som ikke tester på dyr, så det begrenser utvalget endel. Kan derfor ikke si noe om hvordan de dyreste merkene er (Dior, Chanel osv). Men har noe fra MAC, Isadora, Clinique og H&M's eget merke bl.a.

Eneste jeg merker forskjell på er foundation, der synes jeg de dyrere har bedre utvalg fargemessig, samt at de fleste på butikker som Esthetique er til litt mer hjelp enn de på H&M.

Men øyeskyggen til H&M har jeg aldri hatt noe problem med, de sitter godt og får ingen striper. Har også en genial liten greie med rundt 40 forskjellige farger som kostet det samme som de med en/to farger gjør når man kjøper dyre merker. :)

Skrevet

Hvorfor er Dior forever favoritten? Leter etter en medium dekkende foundation med illumitaing/satin finish. Fikk en prøve på Doublewear light fra Estee Lauder. Den var altfor matt og synlig på huden. Bruker for tiden Lumi Magique fra Loreal. Den er ok men dekker ikke nok og sitter ikke lenge på huden før den falmer.

Dior Forever er også matt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...