Gå til innhold

Barnehagedagen - hva skjer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det barnehagedag i vår barnehage. Har fått innbydelse hvor det står at de eldste barna skal synge osv. Vårt barn går på den minste avdelingen.

Vi kjenner ingen av foreldrene, og lurer på om det er noe vits i å stille for vår del? Vår avdeling skal ikke bidra med noe, og barnet vårt skjønner lite av hva som foregår.

Burde kanskje gå for vår egen del og den sosiale biten, men vår erfaring er at vi stort sett blir sittende for oss selv siden vi er innflyttere og ikke lokale.

Er barnehagedagen mer for de med eldre barn enn vårt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Da er det greit å benytte muligheten til å bli kjent med noen av de andre foreldrene i barnehagen, det kan være verdifult når barnet deres blir eldre og det gjerne kommer spørsmål om å bli hjem til hverandre, besøk i helger osv. Jeg hadde vært skeptisk til å sende barnet mitt hjem med foreldre jeg aldri har sett snurten av eller vekslet noen ord med. Siden de fleste av oss henter og leverer på forskjellige tider, er sånne arrangementer i bhg. fint å gå på.

Skrevet

Jeg vet det kan være fristende å la det være; men mitt råd er at dere drar. Jeg har vært i samme situasjon, og det er kjipt å sitte alene, men se deg rundt så ser du at flere andre også gjør det. Kanskje prøve å komme i kontakt med dem? Mitt barn er nå snart 6 år, og jeg kjenner idag mange av foreldrene pga at jeg møtte på slike arr. i barnehagen. Men jeg måtte flere ganger presse meg! Veldig nyttig å kjenne andre foreldre, slik at du etter hvert blir mer etablert på stedet, nyttig for deg og barnet ditt! Da vil dere etter hvert føle at dere "Hører til" på dette stedet og har et nettverk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...