Gå til innhold

Mensen, bryllup og bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest airam90
Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg til sommeren. Vi vil da på bryllupsreisen vår forsøke å bli gravide :)

Nå går jeg på p-ring og lurer på følgende.

Kan det ta veldig lang tid å bli gravid om jeg slutter på p-ringen slik at jeg akkurat er ferdig med mensen noen dager før bryllupet?

Bør jeg slutte på p-ringen tidligere(ca 3 mnd før) for å bli fortere gravid, men hvordan da time mensen?

Eller andre alternativer?

Har dere erfaring med dette? Det blir første gang vi prøver å få barn, er 23 år og frisk og rask :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

lurt å slutte med hormon prevensjon en stund før man har tenkt å begynne å prøve å få barn.det kan ta ganske lang tid før det stabiliserer seg.(for noen går det fort,andre ikke)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du først slutter på prevensjon er det ikke sikkert at det blir så lett å time menstruasjonen.. Det skjer en del hormonendringer i kroppen som gjør at det kan ta litt tid før det blir regelmessig.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er krise om mensen kommer på bryllupsdagen, så hadde jeg ventet (forventer det nå, uventet... Selv:P )

Ellers tror jeg det tar tid å stabilisere seg. Jeg har hatt litt ujevnheter siden jeg sluttet på ringen rundt jul.

Nå sluttet jeg ikke for å bli gravid, men på grunn av bivirkninger.

Skrevet

Det er nok veldig forskjellig fra person til person, vi brukte p-plaster og ble gravid på første eggløsning etter vi sluttet med det, men det skjer vel ikke med alle :/

Gjest airam90
Skrevet

Når du først slutter på prevensjon er det ikke sikkert at det blir så lett å time menstruasjonen.. Det skjer en del hormonendringer i kroppen som gjør at det kan ta litt tid før det blir regelmessig.

Nettopp dette jeg er redd for vil skje når jeg slutter. For jeg vil jo liksom prøve å "time" det så jeg har mensen rett før bryllupet. Men det er jo dette som blir vanskelig!

Og om jeg ikke slutter, så er sp hvor lang tid vil det ta. Jeg vil jo helst bli gravid så fort som mulig!

Håper jo at siden jeg er ung at det vil gå fort tilbake. Men før jeg hadde p-ring hadde jeg spiral i 1 år, så jeg har jo gått på hormoner i 2 år. Men likevel, dette er jo prevensjon som begge inneholder lite hormoner. Hmmm

Gjest airam90
Skrevet

Hvis det er krise om mensen kommer på bryllupsdagen, så hadde jeg ventet (forventer det nå, uventet... Selv:P )

Ellers tror jeg det tar tid å stabilisere seg. Jeg har hatt litt ujevnheter siden jeg sluttet på ringen rundt jul.

Nå sluttet jeg ikke for å bli gravid, men på grunn av bivirkninger.

Hvilke bivirkninger fikk du? Jeg tror jeg har fått eksem av den rundt halsen(kviselignendes utslett) som kommer i perioder og er veldig hissig når det først er. Dette begynte på samme tid som p-ringen.

Gjest navnelapp
Skrevet

Hadde eg vore deg hadde eg gitt slepp på tanken på å lage barn på bryllupsreisa, og hatt p-ringen inne til etter bryllupet. Ein stressfaktor til, nemleg om mensen kjem eller ikkje, er ikkje det du treng akkurat når du skal gifte deg. Du har all verdas tid.

• Liker 2
Gjest airam90
Skrevet

Hadde eg vore deg hadde eg gitt slepp på tanken på å lage barn på bryllupsreisa, og hatt p-ringen inne til etter bryllupet. Ein stressfaktor til, nemleg om mensen kjem eller ikkje, er ikkje det du treng akkurat når du skal gifte deg. Du har all verdas tid.

Helt sant det, men samtidig så lurer jeg på om jeg reagerer på p-ringen. Dette utslettet som jeg forklarte litt lengre oppe. Og vil absolutt ikke ha slikt rødt ekkelt utslett på halsen på bryllupsdagen :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...