Gå til innhold

Kan man bytte en seng etter 2 uker om man ikke er førnøyd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte meg ny seng for 2 uker siden på Fagmøbler som er så myk at jeg får vondt i ryggen av den.

Da jeg kjøpte den sa jeg klart i fra til selger at jeg trengte en hard seng,å da jeg prøvde senga kjentes den mye hardere en den jeg faktisk fikk levert. På madrassene står det merket "hard",men en mykere seng en dette har jeg aldri vært borti!

Skal såklart ringe til butikken i morgen å høre men bare måtte høre om noen har erfaring på å klage på en seng man har bruk en stund.

Kjenner jeg blir så irritert..får ikke sove for jeg ligger med vondt i ryggen å erger meg over et dårlig kjøp. åååååh!!! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville du kjøpt i en seng som fremmede hadde sovet og svettet i i 14 dager? Nei, jeg tror ikke du får byttet den.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte ikke de solgte den vidre da..

Skrevet

Hvordan tror du butikkene ville overlevd hvis de skulle tatt imot byttevarer uten å få solgt dem videre? De hadde jo gått konk innen 1måned!!

Skrevet

Det koster deg jo ingenting å prøve, men husk på at det kan ta litt tid å venne seg til ny seng. Min føltes perfekt når jeg prøvde den i butikken, men etter et par dager merket jeg at jeg fikk vondt i ryggen. Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men det var i alle fall snakk om minst en uke med ubehag. Det gikk seg til etterhvert, og sengen har fungert ypperlig i flere år nå. Jeg hadde for så vidt det motsatte problemet av deg, siden min skulle være myk, men jeg trodde den var litt for hard. Har du forresten kjøpt deg nye puter? De kan også gjøre mye med komforten, og kan også ha en tilvenningsperiode.

Kan du få noen til å prøveligge litt i sengen din? Familie, venner eller kjæreste? Ikke si noe på forhånd om hva du mener er galt med den, så får du kanskje et litt mer objektivt svar på hvordan de oppfatter den. Det er fullt mulig at sengen er feilmerket, eller at det er noe annet galt med den. I så fall bør du selvsagt få ny seng. Det er også mulig at du feiltolker ny og uvant som for myk, eller at du ikke har helt realistiske forestillinger om hvor hard en hard seng egentlig skal være.

Jeg ville ringt uansett. Vær høflig og saklig. Om du ikke får ny seng, så kan du muligens få noen gode tips som kan bidra til å øke komfortnivået litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Det koster deg jo ingenting å prøve, men husk på at det kan ta litt tid å venne seg til ny seng. Min føltes perfekt når jeg prøvde den i butikken, men etter et par dager merket jeg at jeg fikk vondt i ryggen. Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men det var i alle fall snakk om minst en uke med ubehag. Det gikk seg til etterhvert, og sengen har fungert ypperlig i flere år nå. Jeg hadde for så vidt det motsatte problemet av deg, siden min skulle være myk, men jeg trodde den var litt for hard. Har du forresten kjøpt deg nye puter? De kan også gjøre mye med komforten, og kan også ha en tilvenningsperiode.

Kan du få noen til å prøveligge litt i sengen din? Familie, venner eller kjæreste? Ikke si noe på forhånd om hva du mener er galt med den, så får du kanskje et litt mer objektivt svar på hvordan de oppfatter den. Det er fullt mulig at sengen er feilmerket, eller at det er noe annet galt med den. I så fall bør du selvsagt få ny seng. Det er også mulig at du feiltolker ny og uvant som for myk, eller at du ikke har helt realistiske forestillinger om hvor hard en hard seng egentlig skal være.

Jeg ville ringt uansett. Vær høflig og saklig. Om du ikke får ny seng, så kan du muligens få noen gode tips som kan bidra til å øke komfortnivået litt :)

Takk for hyggelig svar Antlers.

Kjøpte ny seng nettop pga min tidligere seng var for myk å jeg får smerter i ryggen.

Når jeg sover hos folk med hardere seng sover jeg mye bedre.

Jaja,tenker dette ble litt sånn "synn-på-meg-innlegg".. men det ordner seg sikkert med å kjøpe en ny igjen etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...