Gå til innhold

Forlovet oss, men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bryllup koster, det vet alle. Ble fridd tl for to mnd siden, men skjønner ikke hvordan vi skal ha råd tl å gifte oss på 3 år..

Vi skal bygge ut huset, så skal hans datter stå til konfirmasjon, så min sønn... Her går det jo mye penger..

Kan vi vente i 3 år?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hvorfor ikke? Dere har jo allerede flyttet sammen, så hva blir forskjellen før og etter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ha et mindre bryllup? mindre formelt?

AnonymBruker
Skrevet

Vi vil gjerne gifte oss et sted, det koster ca 50 000, så må vi ha fest for familie/nære venner etterpå synes jeg/vi... Vi kan jo selvfølgelig gifte oss på tinghuset, og ikke ha fest, men det er ikke det vi har forestilt oss da ;)

AnonymBruker
Skrevet

drømmen min er og fly alle våre venner til beachen, gifte oss der, drikke champis og kose oss.. så kommer det en luksus yatch og henter alle sammen hvor partyet starter! på vei tilbake kommer det limmo etter limmo og kjører alle gjestene våre til hotellet vi har leid så de kan campe til flyet går hjem. deretter stikker vi selv på byrllupsreise til bali...

man kan ikke alltid få det som man vil ;) slutt og se på alt du IKKE har. men vær heller takknemmlig for alt du har :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vil gjerne gifte oss et sted, det koster ca 50 000, så må vi ha fest for familie/nære venner etterpå synes jeg/vi... Vi kan jo selvfølgelig gifte oss på tinghuset, og ikke ha fest, men det er ikke det vi har forestilt oss da ;)

da er det ikke annet å gjøre en å lage et budsjett å begynne å spare.

Skrevet

Vi måtte vente i 3 år pga økonomi. Ikke noe galt i det.

Men det virker som venner og familie ikke tok forlovelsen vår så seriøst siden vi ikke begynte å planlegge bryllup med en gang.

En kompis av mannen fikk sjokk da vi annonserte datoen. "Skal dere VIRKELIG gifte dere?!"

Men nå er tiden endelig snart her, og alle vet at forlovelsen vår, den var legit ;)

AnonymBruker
Skrevet

drømmen min er og fly alle våre venner til beachen, gifte oss der, drikke champis og kose oss.. så kommer det en luksus yatch og henter alle sammen hvor partyet starter! på vei tilbake kommer det limmo etter limmo og kjører alle gjestene våre til hotellet vi har leid så de kan campe til flyet går hjem. deretter stikker vi selv på byrllupsreise til bali...

man kan ikke alltid få det som man vil ;) slutt og se på alt du IKKE har. men vær heller takknemmlig for alt du har :)

Er ikke det det er snakk om, men om det er "rart" å vente 3 år for å spare til det vi har lyst til? Vi har ikke råd til dette de årene vi skal bygge ut og har konfirmanter...

AnonymBruker
Skrevet

Hva så om dere må vente 3 år? Er jo mange som venter både 5 år og 10 år, gjerne lenger også. Søskenbarnet mitt har vært forlovet med mannen sin i snart 10 år. Og de har ikke råd/tid til å gifte seg helt enda heller. Slutt å stress kjære deg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva så om dere må vente 3 år? Er jo mange som venter både 5 år og 10 år, gjerne lenger også. Søskenbarnet mitt har vært forlovet med mannen sin i snart 10 år. Og de har ikke råd/tid til å gifte seg helt enda heller. Slutt å stress kjære deg. :)

Hehe, ja, kan jo selvfølgelig bare gifte oss uten noe stas rundt. Men da vil vi heller vente tre år, så vi har mulighet til å få det vi har lyst til :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Bryllup koster, det vet alle. Ble fridd tl for to mnd siden, men skjønner ikke hvordan vi skal ha råd tl å gifte oss på 3 år..

Vi skal bygge ut huset, så skal hans datter stå til konfirmasjon, så min sønn... Her går det jo mye penger..

Kan vi vente i 3 år?!!

Faktisk kan du gifte deg aldeles gratis, tenker jeg. Jeg vet ikke om man må betale noe hos sorenskriver eller andre instanser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

dere får begynne å spare smått nå da...lage en egen bryllups konto,å spare kansje bare 300 pr mnd..så blir det litt med renter når dere har tenkt å begynne å spare på alvor om 3 år. det er ikke den største summen men det blir alikevel en liten start. det blir 10800 uten renter.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kan vi vente i 3 år?!!

3 år er da ikke så lenge å vente..

AnonymBruker
Skrevet

Kommer dere til å ha råd om tre år da? Hvis dere nå skal bygge ut og har to år med konfirmanter, så kommer vel pengene til å være ganske så brukt opp om 3 år?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...