Gjest Muslingen Skrevet 22. januar 2004 #1 Skrevet 22. januar 2004 Har inntrykk av at alle kjøper kjole i gooood tid før bryllupet. Jeg skal til salongen i Tromsø å prøve kjoler den 21 februar, og jeg gifter meg 3 juli... Har dere kloke hoder noen tips til hva som passer på meg som er liten og har noen få kilo for mye?
Arwen Skrevet 22. januar 2004 #2 Skrevet 22. januar 2004 Min kjole har tre til fire måneders leveringstid, og etter historien om kjolen til Tex som var feilsydd er jeg glad jeg bestillte tidlig. Har god tid fortsatt hvis noe skulle gå galt. Derfor var jeg tidlig ute. Angående hva som kler deg er sikkert de ansatte i brudesalongen veldig behjelpelige.
Pusekatt Skrevet 22. januar 2004 #3 Skrevet 22. januar 2004 Har inntrykk av at alle kjøper kjole i gooood tid før bryllupet. Jeg skal til salongen i Tromsø å prøve kjoler den 21 februar' date=' og jeg gifter meg 3 juli... Har dere kloke hoder noen tips til hva som passer på meg som er liten og har noen få kilo for mye?[/quote'] Jeg bestilte kjole i slutten av februar i fjor, og giftet meg 4. juli. SÅ ikke alle er like tidlig ute! Vil anbefale deg en "hel" kjole (ikke todelt), som har lange linjer (slik at du virker høyere). I tillegg må du se på hva du har som er fint som du vil fremheve (lang hals, pene skuldre, flotte bryster, smal midje etc). Korsettliv er ofte veldig pent, også på jenter med noen kilo for mye. V-utringing er også flatterende.
Green Skrevet 22. januar 2004 #4 Skrevet 22. januar 2004 Eg er heller ikkje så høg og etter mykje prøving har eg funne ut at heilskårne kjoler er finast. Dei todelte "brekker" opp figuren, og ein vil verke kortare. Høgt liv kan og få ein til å verke lengre. men det er vanskeleg å vite kva som passar til deg, så du får berre kose deg med prøvinga! Det er kjempegøy!
hallingbrud Skrevet 22. januar 2004 #5 Skrevet 22. januar 2004 Jeg anbefaler deg å gå på brudesalongen på Hans og Hennes. De er flinke og behjelpelige. De har dessuten ganske mange kjoler du kan prøve. Derfår du inspirasjon! Jeg har også vært på den butikken på veita-senteret, men ble skuffet. Alle kjolene var stuet sammen, så det var umulig å få oversikt. Hun som jobbet der var dessuten mest interessert i å snakke med ei venninne. Men når jeg og veninna mi fikk hjelp, så visste hun hva vi ville kle. (veninna mi er lav og kraftig bygd). Damen i salongen så med en gang at veninna mi kledte best noe annet enn det hun selv valgte. Når hun så fulgte anbefalingene, så ble hun kjempefin!
Tari Skrevet 22. januar 2004 #6 Skrevet 22. januar 2004 Jeg er ikke så høy og har nok noen kilo for mye.. denne kjolen skal jeg ha den er veldig fin pga. snøringen bak og det a-formede skjørtet. Den sitter veldig fint på og jeg ser verken lav eller tykk ut. Jeg er 167 høy og kjolen er størrelse 44. Ellers er korsettliv veldig fint på de fleste.. Men, dette vet damene på salongen! Lykke til :D
Lullu Skrevet 22. januar 2004 #7 Skrevet 22. januar 2004 Lekker kjole Tari. Likte den veldig godt. Rosa som kjolen til Trista Skal du ha litt av det rosa som "tema" på selve dagen også? Du blir sikkert råfin i den!
Isiselin Skrevet 22. januar 2004 #8 Skrevet 22. januar 2004 Jeg er ikke så høy og har nok noen kilo for mye.. denne kjolen skal jeg ha den er veldig fin pga. snøringen bak og det a-formede skjørtet. Den sitter veldig fint på og jeg ser verken lav eller tykk ut. Jeg er 167 høy og kjolen er størrelse 44. Ellers er korsettliv veldig fint på de fleste.. Men, dette vet damene på salongen! Lykke til :D Har du bestilt denne over nettet eller har du prøvd den i en salong? I så fall; Hvilken? PS: Helt utrolig vakker kjole!
Tari Skrevet 22. januar 2004 #9 Skrevet 22. januar 2004 Lekker kjole Tari. Likte den veldig godt. Rosa som kjolen til Trista Skal du ha litt av det rosa som "tema" på selve dagen også? Du blir sikkert råfin i den! He he, den er ikke så rosa som på bildet...den kommer i flere farger..
Jens Skrevet 22. januar 2004 #10 Skrevet 22. januar 2004 Hvis du er liten og har noe kilo for mye burde du styre unna for mye effekter på kjolen(blonder, korsett, for stort skjørt )og holde en ren stil. Tari sin kjole ser veldig fin ut! :D Syns heller ikke slør og tiara er så fint på små overvektige personer.
Tari Skrevet 22. januar 2004 #11 Skrevet 22. januar 2004 Har du bestilt denne over nettet eller har du prøvd den i en salong? I så fall; Hvilken? PS: Helt utrolig vakker kjole! Takk for det :D er veldig fornøyd! Jeg kjøpte min på brudekjolesalget i Oslo Militære Samfund, den selges ikke i Norge, men den kan kjøpes (billigere enn på salget!!) her vet jeg....
Tari Skrevet 22. januar 2004 #12 Skrevet 22. januar 2004 Hvis du er liten og har noe kilo for mye burde du styre unna for mye effekter på kjolen(blonder, korsett, for stort skjørt )og holde en ren stil. Enig i det, det bør holdes så enkelt som mulig.
Isiselin Skrevet 22. januar 2004 #13 Skrevet 22. januar 2004 Hvis du er liten og har noe kilo for mye burde du styre unna for mye effekter på kjolen(blonder, korsett, for stort skjørt )og holde en ren stil. Tari sin kjole ser veldig fin ut! :D Syns heller ikke slør og tiara er så fint på små overvektige personer. Det var da som søren!! Jeg som ønsker meg (og alltid har ønsket meg) laaaaangt slør... Jaja... Håper kjæresten min synes det er fint likevel... :-? Jeg kjøpte min på brudekjolesalget i Oslo Militære Samfund, den selges ikke i Norge, men den kan kjøpes (billigere enn på salget!!) her vet jeg.... Da blir det verre. Har nemlig en Bonnykjole som favoritt og har undersøkt veldig om det finnes noen norske utsalgssted for den, men det har jeg altså ikke funnet og jeg synes det er litt for risikalbelt å bestille over nettet når jeg ikke vet om den kler meg! Men takk for hjelpen uansett!
Tari Skrevet 22. januar 2004 #14 Skrevet 22. januar 2004 Da blir det verre. Har nemlig en Bonnykjole som favoritt og har undersøkt veldig om det finnes noen norske utsalgssted for den, men det har jeg altså ikke funnet og jeg synes det er litt for risikalbelt å bestille over nettet når jeg ikke vet om den kler meg! Men takk for hjelpen uansett! Det nærmeste blir Södertalje...men om du leser her så har de visst ikke så mange kjoler der....
Evita Skrevet 22. januar 2004 #15 Skrevet 22. januar 2004 Jeg vil anbefale deg å dra til Wrights Brudesalong på Tomasjord. De har masse fint og damen som jobber der er kjempeflink. Salongen er hjemme hos henne, så du må bestille time først, tlf 77637617. Jeg fant drømmekjolen min der nå nylig! Lykke til.
Holly Hobbie Skrevet 22. januar 2004 #16 Skrevet 22. januar 2004 Jeg er ikke så høy og har nok noen kilo for mye.. denne kjolen skal jeg ha den er veldig fin pga. snøringen bak og det a-formede skjørtet. Den sitter veldig fint på og jeg ser verken lav eller tykk ut. Jeg er 167 høy og kjolen er størrelse 44. Ellers er korsettliv veldig fint på de fleste.. Men, dette vet damene på salongen! Lykke til :D Har ike noen tips, men måtte bare si: NYDELIG kjole, Tari!
Diva Skrevet 23. januar 2004 #17 Skrevet 23. januar 2004 Hvis du er liten og har noe kilo for mye burde du styre unna for mye effekter på kjolen(blonder, korsett, for stort skjørt )og holde en ren stil. Tari sin kjole ser veldig fin ut! :D Syns heller ikke slør og tiara er så fint på små overvektige personer. Korsett ? Det er jo noe av det peneste på litt større personer jo! Er ikke bare slanke folk som kan skvises inn i et korsett, vettu ;-) "Slør og tiara er ikke pent på små overvektige personer ?" HVOR har du dette fra, Jens ? :o Dæven døtte! Glad jeg ikke er brud ennå, - får jo prestasjonsangst av mindre!
Tari Skrevet 23. januar 2004 #18 Skrevet 23. januar 2004 Korsett ? Det er jo noe av det peneste på litt større personer jo! Er ikke bare slanke folk som kan skvises inn i et korsett, vettu ;-) "Slør og tiara er ikke pent på små overvektige personer ?" HVOR har du dette fra, Jens ? :o Dæven døtte! Glad jeg ikke er brud ennå, - får jo prestasjonsangst av mindre! Korsett virker ofte slankende og former figuren, genialt på personer med noen kilo for mye!!
Diva Skrevet 23. januar 2004 #19 Skrevet 23. januar 2004 Korsett virker ofte slankende og former figuren, genialt på personer med noen kilo for mye!! Ja, ikke sant ? Korsetter er genialt :D
Aelwyn Skrevet 23. januar 2004 #20 Skrevet 23. januar 2004 Noen som har tips om hvor man kan kjøpe snørekorsett utenom det som allerede er på kjolen? :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå