Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over 2 år siden gikk kjæresten min bak ryggen min ved å chatte med en jente på nettet. Jeg fersket han og det var som om noe inni meg ble ødelagt. Det tok meg litt over ett år å "komme over" sviket. Altså, da klarte jeg å stole litt på han igjen og sånt. Men selv om jeg såvidt klarer å stole på han igjen (vil si jeg stoler på han ca. 90%) så er denne samme, ødelagte følelsen fortsatt inni meg.

Jeg får en slags panikkfølelse hvis han sier han skal ut en kveld med gutta, eller hvis jeg hører at han får meldinger på facebook. Jeg har tittet innom facen hans et par ganger og han snakker stortsett bare med et par kompiser.

Men jeg får til og med vondt inni meg hvis jeg feks. ser at kompisen hans skryter av dama si eller noe, men kjæresten min sier ingenting godt om meg. Sist jeg husker han nevnte noe om meg til en kompis så skrev han at kompisen ikke skulle nevne noe til meg om den og den tingen (handler om en tv han skal kjøpe av kompisen) Han har sagt at den koster så og så mye til meg, men egentlig så koster den mye mer. Han vet nå ikke at jeg vet dette...

Jeg liker ikke å være sånn, føle sånn, gjøre dette... Men uansett hvor mye jeg prøver, så føler jeg meg bundet fast i denne følelsen. En fæl, panisk følelse som aldri forsvinner.

Sitter her på gråten av ingenting egentlig. Det er bare denne følelsen som plutselig dukket opp igjen. Han har i det siste begynt å kjøre en kompis hjem fra jobb, og er bare borte i en time eller litt mer. Men klarer jeg å la vær å tenke dumme tanker? Nei. Altså, tanker om at egentlig så møter han en jente osv.

Jeg vet jeg har en kjæreste jeg kan stole på og sånt. Han er snill og grei mot meg, erter meg hele tiden og er egentlig bare god. Men det er det når han er ute, på jobb, med kompiser eller noe, så får jeg et vrengt/annet syn på han med en gang. Tenker at han er en asshole som flørter osv.

Føltes som jeg har fått inntrykk av at han handler før han tenker.

Gjest kokos19
Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Enten må du bare slippe all kontroll og stole på han, eller så nytter det ikke. Tillit er det ultimate i et forhold. Du skal føle deg trygg og elsket. Og du skal kunne være rolig og avslappet når han er med gutta.

Jeg er akkurat som deg. Må se hvems oms kriver til han på facebook, jeg blir nesten hysterisk om han jobber overtid lenge utover natten. Har to exer, begge var utro og chattet med andre jenter. Han jeg er sammen med nå er verdens beste, men noe inni meg er ødelagt, jeg klarer ikke å slippe kontrollen. Jeg er henvist til psykolog. Gjør det samme. Sorter litt, og bare slipp kontrollen.

Lykke til! :) Unner deg å lykkes.

Skrevet

"gikk kjæresten min bak ryggen min ved å chatte med en jente på nettet. "

SERIØST ???? Flippa du pga det ?? Stakkars mann, makan til kontrollfrik dame han har da.

Rart at han holder ut.. En ting har jeg lært om snoking. at den biter meg ALLTID i rævva. helt ærlig.

slutt med dette tullet. det er nemlig du selv som ødelegger for deg selv.

har du bestemmt deg for å tilgi ( hva enn det skulle være å tilgi for å prate med noen ) så legg den fra deg og gå videre.

Klarer du ikke så trenger du heller en ny en som du kan begynne alt med blankt ark sammen.

Gjest kokos19
Skrevet

Les innlegget mitt : Sykelig trang til anerkjennesle og oppmerksomhet. Det er mange gode svar der, og noe av det går igjen med det du sliter med :)

AnonymBruker
Skrevet

"gikk kjæresten min bak ryggen min ved å chatte med en jente på nettet. "

SERIØST ???? Flippa du pga det ?? Stakkars mann, makan til kontrollfrik dame han har da.

Rart at han holder ut.. En ting har jeg lært om snoking. at den biter meg ALLTID i rævva. helt ærlig.

slutt med dette tullet. det er nemlig du selv som ødelegger for deg selv.

har du bestemmt deg for å tilgi ( hva enn det skulle være å tilgi for å prate med noen ) så legg den fra deg og gå videre.

Klarer du ikke så trenger du heller en ny en som du kan begynne alt med blankt ark sammen.

Kan jo hende han hadde et flørteforhold over lengre tid med den jenta da! Og ikke bare en samtale, som du tror.

Hva om kjæresten din hadde et nettforhold til ei anna dame i et års tid? Der de betrodde seg til hverandre, hadde nettsex, flørtet og drømte om hverandre. Benyttet enhver anledning til å chatte, osv osv.

Det hadde du syntes var helt greit?

Skrevet

Pga at han CHATTET med ei jente?!

Herregud, for en tosk du er.

Kan likegodt si farvel til forholdet til typen du har snart, er begrenset for hvor lenge man gidder å holde ut med en som freaker ut så snart en chatter med ei...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det bør seriøst ligge mer bak en bare chatting med ei jente? Får han ikke lov til å snakke med jenter eller? Vært borti sånne damer ja. De blir ikke lenge for å si det milt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg har en kjæreste jeg kan stole på og sånt.

Men det er jo ikke sant. Han løy for deg om tv-en og han gikk bak ryggen din med chatting med annen dame. Han er jo ikke til å stole på. Ikke rart du kjenner varselklokkene kime, da.

Når det er sagt, så er det ingenting du kan gjøre for å forandre ham, men det er slitsomt å gå slik og passe på hele tiden. For din egen del kan det derfor være lurt å legge ned guarden, men tar du ham i noe må du vel tenke over om det er slik du vil leve...

Gjest Nuppdupp
Skrevet

synes synd på typen din. du må gå å fikse maktbehovet ditt før det går utover deg selv. gå til psykolog. kanskje han lyver om tven fordi han vet du kommer til å klikke i vinkel om du får vite hva den koster? han har vel lang erfaring med deg og det. om du ikke skaffer hjelp, håper jeg han innser hvordan du herser han rundt som en tøffel.

• Liker 1
Skrevet

haha, det her høres akkurat ut som x'n min! Når vi var sammen hadde han et merkelig forhold til en av sine ex'er. Jeg hadde ikke noe i mot at han hadde jentevenner ,men jeg syns det var litt rart at han hadde behov for å være venn med x-dama hans. Jeg fikk skikkelig dårlig magefølelse, og en dag han var på jobb, og jeg hjemme, snoket jeg på msn loggen hans. Der hadde han og hu x-dama snakket ganske dirty til hverandre, vist nesten nakenbilder, og til og med avtalt at om han var singel når han var 26 år, så skulle de gifte seg! Jeg ble helt satt ut, og tok det opp med han når han kom hjem. Jeg bestemte meg for at vi skulle fortsette å være sammen (hadde nettopp flyttet sammen), og jeg regnet med at jeg kom til å tilgi etter hvert. Men det gikk ikke, jeg klarte ikke stole på han. Men det var kanskje fordi jeg tok han stadig i å overdrive med alt mulig, og følte han aldri snakket helt sant. Videre en gang han var i dusjen, fikk han en melding på mobilen. Jeg leste den ikke, men så hvem det var fra. Da var det fra hu samme x-dama som han sa han hadde kuttet kontakten med. Slik fortsatte det i to år, helt til jeg skjønte at det her ikke gikk. Så det ble slutt, og veldig glad for det i dag. Nå har jeg en samboer jeg stoler 100% på, og det er en veldig god følelse! Unner deg å stole på din kjæreste, gjør noe med det før du blir helt ødelagt! Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Til dere som må ha det inn med tskje: Med chatting mener jeg jo selvfølgelig flørting. Det var ikke aller verste, de bare flørtet, eller HAN flørtet med henne. Men at jeg tok det så tungt var fordi jeg aldri har klart å stole på noen før, så endelig finner jeg en jeg stoler 110% på og så ødelegger han det helt... Så nå har jeg ihvertfall vansker med å stole på folk.

Jeg prøvde å spørre han ut i går om hvor mye tven kostet og ba han være ærlig og at jeg ikke blir sur, men han holdt på sitt og sa at han ikke visste. Eller så sa han at det kostet xxxx (noe som ikke var sant, utifra det jeg har lest). Han så at jeg ikke var helt der oppe i går og spurte hva det var. Jeg spurte om jeg kunne stole på han 110%, Han sa at han var 110% å stole på osv. Men klarer jeg å tro på det når han nettopp løy om prisen på tven...?

Dette er så latterlig. Hater det. Han har skiftet passord på facebook (Han har sånn automatisk innlogging på dataen, så man kommer automatisk inn på facen hans.) Men i dag når jeg slo på internett, så kom det med en gang beskjed om at det ikke var mulig å logge inn pga. feil passord, jeg hadde jo ikke bedt om å logge inn heller, så det kom jo bare helt plutselig. Flott tenker jeg... nå har han byttet passord igjen. Dermed tror jeg nå at han prøver å skjule noe. Og nå må jeg ta det opp med han når han kommer hjem igjen. Hvorfor må han alltid rote det til... alltid lyve osv.

I så lang tid nå (flere måneder) så har jeg klart å slappe av mye bedre. Jeg har klart å stole på han nesten fullstendig og ikke mistenkt så mye. Men så slår det HELT plutselig tilbake på meg i går og så viste det seg at magefølelsen min snakket sant når jeg sjekket samtalen hans med en kompis om tven. Magefølelsen min sa klart og tydelig "Nå lyver han for deg igjen!"

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke deg, det er ham, og jeg mener seriøst at du bør avslutte forholdet.

Skrevet

Jeg hadde en eks som bedro meg en gang. Jeg klarte å tilgi men uansett hvor hardt jeg forsøkte, klarte jeg aldri å glemme.

Etter å ha forsøkt i 5 år innså jeg at jeg sannsynligvis aldri kom til å glemme, og dumpet han.

Nå er jeg lykkelig gift med en mann jeg stoler 110% på, og vet at eksen min bedrar sin nåværende samboer, så jeg gjorde rett i å dumpe han den gangen.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Samboeren min har aldri vært fysisk utro (såvidt jeg vet da). Så det verste han har gjort er da dette her med flørting på nett med en jente. Noe jeg har tilgitt, men tilliten derimot samarbeider ikke helt. Og ihvertfall ikke når han også lyver om andre småting.

Men når han kom hjem fra jobb, merket han at jeg var litt stille, litt irritert. Jeg var ikke det grann lei meg, for jeg fikk tenkt litt gjennom dagen. Fikk trent litt og følte meg litt bedre. Ble til at jeg gikk fra å være lei meg til å bare være litt oppgitt og skuffet.

Jeg fikk sagt at jeg var litt irritert på folk som lyver osv. Og spesielt når min egen kjæreste gjør det. Jeg sa at jeg hadde vært innpå facen hans, funnet ut at han hadde skiftet passord, og i tillegg hadde jeg lest samtalen hans med en annen kompis hvor det sto hvor mye tven kostet og sånt.

Han ble ikke sint eller noe, og sa at det var greit, og at han ikke skulle løyet, men at han vet at jeg alltid blir så sinna når han forteller ting jeg ikke liker å høre. Og det er jo sant, men ettersom jeg sa til han i går at jeg ikke skal bli sinna når han forteller sannheten, og han likevel løy, det syns jeg var utrolig dårlig.

Jeg fikk sagt på en ordentlig måte at han ikke kan forvente at jeg skal stole på han, hvis han stadig skal lyve om ting og tang. Samtidig har jeg lovet han å ikke "klikke" helt hvis det er noe jeg hører som jeg ikke liker. Vi fikk overraskende nok ordnet det opp kjapt og fint og jeg føler meg bedre nå. Han har tilbakestilt passordet sitt. Han vet mitt passord og jeg vet hans, på den måten føler vi oss mer trygge på hverandre. Vi er fortsatt litt unge og har ting vi må jobbe med for at det skal bli bedre osv, så vi er ikke perfekte.

Men jeg er bare glad vi begge fikk snakket rolig og fint sammen. Må også nevne at jeg selv har sviktet han, noe som gjør at det ville vært veldig urettferdig hvis jeg skulle droppet han nå. Jeg er klar over at jeg er litt usikker på meg selv, og jobber hardt for å overvinne denne usikkerheten.

Følte jeg bare måtte si det her. Så ikke folk kommer med ting og tang om at jeg burde slå opp osv. Eller, det vil jo kanskje komme noen kommentarer uansett, men da har jeg ihvertfall sagt mitt.

Takker for alle svar, fleste av dere er snille og gode! Det hjelper å få ut frustrasjon som anonym på nett. Istedenfor å buse det ut på en venninne.. Hater at folk vet noe om forholdet mitt, liker å ha det for meg selv. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...