sommerjente Skrevet 22. januar 2004 #1 Skrevet 22. januar 2004 Er det noen som har gode råd/kjærringråd mot soppinfeksjon i underlivet? Jeg har fått det nå (etter en penicilin-kur) og det er så ille!!! Svir og klør og det gjør vondt å sitte.... Har kjøpt canesten på apoteket, og håper det hjelper. Men kanskje det er mer jeg kan gjøre? Har hørt noe om at yoghurt hjelper. Men, litt dum kanskje, hvordan da? Holder det å spise yoghurten, eller må man "dytte den inn" der nede? Andre tips?
aline Skrevet 22. januar 2004 #2 Skrevet 22. januar 2004 Dersom du har kjøpt canesten kombipakke med både vaginator til innvendig bruk og krem til utvendig bruk, så skal vel det løse hovedproblemet. (gjorde det for meg ihvertfall) Annet må vel være at du bruker løse bukser i naturfiber litt nå mens du tar kuren. Tror ikke du trenger bruke yoghurt i tillegg. Forsvinner det ikke etter kuren BØR du oppsøke lege. (fikk jeg beskjed om ihvertfall.) + vask alle underbuksene dine på 90 grader slik at du dreper alt. Og 60 grader til vanlig. (vet ærlig talt ikke om det er nødvendig å kjøre alt på 90 grader, men jeg syntes det var en så grusom opplevelse at jeg gjorde det for å være 100% sikker på at jeg ikke smittet meg selv igjen pga for lav varme i vasken.) God bedring.
~Moon~ Skrevet 22. januar 2004 #3 Skrevet 22. januar 2004 Hah, grusomt ja, det skal jeg skrive under på, og jeg får denne faenskapen nesten hver måned Jeg har prøvd det meste for å unngå det, men neida. Jeg har dessverre ingen annen oppskrift for å bli kvitt det enn å kjøre på med Canesten eller Pevaryl som du får reseptfritt på apoteket. Både salve og vagitorier. Jeg har også prøvd yoghurt som du nevner, det føres da inn i skjeden med en sprøyte (uten spiss selvfølgelig) Det blei et klin uten like, så det har jeg ingen planer om å prøve meg på igjen.
Twigi Skrevet 22. januar 2004 #4 Skrevet 22. januar 2004 Jeg husker at jeg holdt på med eddikskyllinger da jeg sleit med sopp. Svak eddikblanding i lunkent vann, sitt over badekaret eller doen og bruk engangssprøyte til å sette det inn (det renner jo ut igjen med en gang) . Ikke for sterk eddikblanding, begynn forsiktig! Jeg har blitt fullstendig kvitt soppen. Leste et sted at det kan ha sammenheng med bruk av resirkulert dopapir. De siste årene har jeg bare brukt det fineste, myke hvite dopapiret - kanskje det har hjulpet?
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2004 #5 Skrevet 22. januar 2004 Jeg har også prøvd yoghurt som du nevner, det føres da inn i skjeden med en sprøyte (uten spiss selvfølgelig) Det blei et klin uten like, så det har jeg ingen planer om å prøve meg på igjen. Du trenger ikke mye yoghurt i slengen det er nok med ca en teskje. da blir det ikke klin. Eller du kan bruke melkesyrekapsler Når en begynner på en antibiotika kur kan det være lurt å bruke melkesyrekapsler forebyggende. Og spise yoghurten for magens del.
Nøste Skrevet 22. januar 2004 #6 Skrevet 22. januar 2004 Jeg har hatt soppinfeksjon så jeg har brykt canesten å den hjalp på meg .Men du må ta kuren en stund, jeg har også hørt at yogurt skal være fint , hun som sa det til meg sa at du må smøre det rundt hele og det hjalp på henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå