Gå til innhold

Middag til ammende mor


Ingy

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe svar på "mat og drikke" så jeg prøver her:

Jeg sitter og blar febrilsk i kokebøkene. Søndag skal jeg på barselvisitt, og jeg har lovt å ta med middag. Men nå finner jeg ingen passende rett. Jeg tenkte kanskje å lage grøt, for den kan jeg pakke inn i en dyne i bilen slik at den sveller seg ferdig på veien. (Tar ca. 1-1,5 timer å kjøre dit). Men grøt er kanskje litt kjip søndagsmiddag?

Derfor vurderer jeg nå en gryterett, har noe elgkjøtt liggende. Men finnes det noen god gryte uten løk? Ammende mødre bør jo ikke ha løk eller sterk mat?

Håper på rask hjelp!

Ingy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kan lage meksikansk (pose fra Toro) gryterett som du bare trenger å varme opp hos henne. Ammende mødre må jo kunne spise noenlunde normalt bortsett fra å unngå veldig mye kål, erter etc.

Eller moussaka er kjempegodt, du finner pakke i butikken med saus og poteter.

En deilig salat og loff til er kjempegodt.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-25 19:41, anonym wrote:

Ammende mødre må jo kunne spise noenlunde normalt bortsett fra å unngå veldig mye kål, erter etc.

Er ikke enig jeg da, da jeg nettopp hadde født spiste jeg ikke; løk, kål, erter. I halvfabrikater er det ofte løk.

Dersom en har et barn som skriker mye, så er det mange som er veldig forsiktige.

Hva med og ringe og spørre henne om det er noe hun ikke spiser?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå skrev jeg jo kål, erter etc jeg burde kanskje ha tilføyd løk også - også tilslutt etc, for det kan jo være så mye annet man ikke kan spise avhengig av hva mor vet hun tåler ikke tåler/reagerer på. Men majoriteten kan spise ganske vanlig mat.

Jeg er f a k t i s k selv mor og har ammet - og jeg spiste ganske normalt med enkelte ting jeg var forsiktig med! Faktisk noen barn tåler litt løk uten at det blir masse bæljing av den grunn.

Jeg prøvde bare å komme med noen forslag til hun som spurte, istedefor å komme med en oppramsning over hva hun i k k e kan lage for - da er det jo nesten ingenting ammende mødre kan spise -og det synes jeg er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...