Karmosin Skrevet 18. april 2012 #21 Skrevet 18. april 2012 Ikke glem gateselgerbriller, der skorter det nok ofte på godkjenning. 1
Noteknekk Skrevet 18. april 2012 #22 Skrevet 18. april 2012 Ikke glem gateselgerbriller, der skorter det nok ofte på godkjenning. Det har du nok helt rett i. Er man i tvil så kan man sjekke stengene på brillene, der skal det være et CE-merke som betyr at de er godkjent og skal være trygge. Det gjelder i alle fall i Europa.
Gjest Syns Skrevet 18. april 2012 #23 Skrevet 18. april 2012 Det må i så fall gjelde utenlandske billigbriller, hvor kravet for UV-beskyttelse gjerne ikke er så høyt som i Norge. For her i Norge er det som sagt god beskyttelse mot UV-stråler i både merke og billigbrille. Ja, var vel det jeg mente! Men jeg ville uansett ha kjøpt meg noen litt dyre så man får god kvalitet, så holder det en stund også
Gjest EryMax Skrevet 18. april 2012 #24 Skrevet 18. april 2012 Dyrere solbriller har også polariserte glass.
Noteknekk Skrevet 18. april 2012 #25 Skrevet 18. april 2012 Dyrere solbriller har også polariserte glass. Det gjelder langt fra alle. Merker som chanel, prada, dior, tom ford osv har typisk ikke det. Men man kan velge det i enkelte merker ja. Men det finnes forøvrig også merker som polaroid som har bare polariserte glass og ikke er så dyre (300-500 kr ca).
Alvina Skrevet 22. april 2012 #26 Skrevet 22. april 2012 Med f.eks.at man kan unngå å få reflekser og motlys synes jeg dyrere briller også kan gi et feigt og falsk håp om at det blir kveld en gang snart. Ikke spør meg, men jeg har byttet briller bare for å teste lenge før denne tråden ble startet. Og jeg er usikker. Det er mer behagelig med dyre briller som beskytter og gir mindre motlys, men da går også fargekontrastene bort og alt blir mer svart, hvitt. Min mening, har ikke testet alt heller da.
Gjest EryMax Skrevet 22. april 2012 #27 Skrevet 22. april 2012 Mitt eneste krav til solbriller det er polariserte glass
Noteknekk Skrevet 23. april 2012 #28 Skrevet 23. april 2012 Med f.eks.at man kan unngå å få reflekser og motlys synes jeg dyrere briller også kan gi et feigt og falsk håp om at det blir kveld en gang snart. Ikke spør meg, men jeg har byttet briller bare for å teste lenge før denne tråden ble startet. Og jeg er usikker. Det er mer behagelig med dyre briller som beskytter og gir mindre motlys, men da går også fargekontrastene bort og alt blir mer svart, hvitt. Min mening, har ikke testet alt heller da. Prøv brune glass, de gir bedre kontrast og tar ikke bort like mye farger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå