Ryvre Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Finnes det ikke noe engelsk navn for dette? Prøvde å se på nettet, men finner det ikke. Nordmenn har jo ganske likt språk som Sverige så vi kaller det jo bare for polkagriser, men når jeg skulle fortelle om polkagriser til en engelsk venn så stod jeg helt fast på hva det het. Klarte jo å beskrive det så han skjønte hva jeg mente, men visste ikke hva det het.
Gjest Ludovie Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Tror faktisk det heter polkagris på engelsk også. Men om den jevne engelskmann kjenner til dette ordet, er jo en annen sak.
Ryvre Skrevet 17. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2012 Tror faktisk det heter polkagris på engelsk også. Men om den jevne engelskmann kjenner til dette ordet, er jo en annen sak. Høres bare så teit ut når man sier polkagris med engelsk aksent
Gjest Ludovie Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Haha, veldig sant. Men det er jo ofte sånn at når en matvare eller rett er typisk for et bestemt land, at det ikke finnes noe ord for denne på andre språk. Eks. gravlax, haggis, coq au vin, tapas, osv.
Ryvre Skrevet 17. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2012 Det er jo sant. Tenker aldri over de navnene på matvarer som er på andre språk for det har jo blitt så vanlig å si f.eks tapas Prøvde å si polkapigs men da forstod han iallefall ingenting.
Gjest navnelapp Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Mint candy ville eg sagt, det vil dei iallfall kunne forestille seg kva er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå