AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Har kjemi1 eksamen imorgen, og føler jeg ikke kan noenting ... har lest igjennom hele boka, og prøver å å få en god oversikt over alt nå.. Det er så mye å kunne, og jeg føler at jeg ikke kan halvparten. Jeg kan jo litt av hvert, men føler ikke at jeg kan det godt nok til å få en 5 eller 6-er ... og det er det jeg vil ha. Hva slags oppgaver kan man få i kjemi1-eksamen? Hva bør jeg fokusere på? Jeg kan ting i grove trekk, men om jeg må gå i dypden i ting kommer jeg til å knote på en del ting. Kommer jeg opp i atomets oppbygging, navnsetting, bindinger og periodesystemet og sånt, eller er det mer sannsynlig å komme opp i støkiometri, reaksjonsfart og likevekt, syre og baser og organiske bindinger? Har kjemi 1 - kjemien stemmer...
FrøkenDetektiv Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Da jeg hadde kjemi-eksamen, kom vi opp i et ganske begrenset utvalg av temaer. Disse var: organisk kjemi, reaksjonsfart, likevekt, entropi & entalpi og syre-base. Bindinger og navnsetting er vesentlig i de fleste tema, så dette bør du ha orden på. Kapittel 1 bladde vi over, så vet du hva et atom er og litt om oppbygningen, holder dette. Nå kan det jo variere litt hvilke tema hvert sted legger vekt på, men syre-base er et ganske essensielt tema. Du bør kunne alle formlene i det kapittelet. Nå er det vel også praktiske innslag på del 1, der kan det være en del å snakke om. Kan jo kombinere flere temaer feks. Si mest mulig på eget initiativ.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Jeg er alltid så nervøs på muntlige eksamener, så jeg klarer ikke skrive noe på notatarket vi kan ha med inn, så jeg kommer til å sitte uten. Det gjør jeg alltid, så det må være positivt da Uff, føler det er så mye, men jeg får bare la det trå til. I værste fall får jeg ta kjemien til jul
FrøkenDetektiv Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Ja, absolutt en fordel å være uavhengig av manus! Men hvordan gikk det idag?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Ja, absolutt en fordel å være uavhengig av manus! Men hvordan gikk det idag? Kom opp i organsisk kjemi, støkiometri og forsøk om titrering. Endte på 3, huff ja, men sånn kan det gå ... kan iallfall det grunnleggende, så nå skal jeg ta den til jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå