Gå til innhold

Nabokatter som kommer inn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen vår har to katter, og de er VELDIG kontaktsøkende med både andre dyr og med mennesker. Begge to "leker" tidvis med hunden vår.

Problemet er at de til stadighet går inn til oss. Står verandadøra oppe er de her før det har gått 5 minutter. Og i dag må de ha kommet seg inn gjennom et vindu som sto åpent. Jeg kom ned etter å ha lagt ungene, og den ene katten satt i vinduskarmen midt mellom glasslysestakene, og den andre satt på bordet og snuste på rester fra ungenes brødskiver!!! Jeg merker jeg begynner å bli dritt lei disse kattene, men hva kan jeg gjøre for å holde de ute? Jeg vil jo gjerne ha mulighet til å ha døra/vinduer åpent.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips å få..? :sjenert:

Skrevet

Svaret er rimelig åpenlyst, du må få de til å mistrives hos deg :) Selv syns jeg at å kaste/sprute vann er ganske effektivt, men gjør det en dag det er varmt så kattene ikke blir gående rundt og fryse i kulda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hiver de rimelig brutalt ut. Markerer at her er de ikke velkomne. Har heldigvis ikke fått de inn vinduer, men kun igjennom terrassedøra. Spruter vann på de når de går over terrassen også. I fjor så slapp jeg helt unna med å få katt inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så på svenske Lyxfällan en dings som man satte opp der man ikke ønsket at kattene skulle være. Den hadde bevegelsessensor og sendte ut en dusj luft. Kattene liker visst ikke å få dette i ansiktet. Så to slike ved verandadøra?

Ellers er det vel andre luktting de ikke liker som du kan smøre på utenfor verandadøra. Jeg mener det finnes noe som heter "katt vekk" eller liknende. De liker vel heller ikke appelsinskall, så det kan du også strø rundt verandadøra. De liker vel heller ikke å tråkke på aluminiumsfolie, men du ønsker kanskje ikke det rett utenfor døra. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...