Gå til innhold

Bruker i snitt 30,- per dag på mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette mye eller lite?

Jeg er enslig.

Morsomt å se andres svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kødder du?! Jeg er 17 år og bor hjemme, likevel bruker jeg mer penger enn deg på mat hver dag :P

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spiser du bare brødskiver da eller?

Skriv gjerne hva du spiser hver dag i løpet av en uke.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker vel i snitt 100 kr værtfall

AnonymBruker
Skrevet

Er dette mye eller lite?

Jeg er enslig.

Morsomt å se andres svar.

t du har et sundt og variert kosthold,betviles.

Kan du fortelle os hva du har kjøpt siste mnd ? 900 kr på en mnd?

Su kan bruke så ite en veldig kort periode,men ikke lenge

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nei jeg spiser ikke brødskiver i det hele tatt faktisk!

Spiser f.eks. yoghurt og bananer til frokost, yoghurt (her kan man jo ha kornblanding oppi) til lunsj, pølser og spaghetti til middag, og f.eks. knekkebrød med ost til kvelds.

Drikker saft mellom måltidene, og har frukt på jobb også.

En spaghettipakke koster 10,-, og en pølsepakke som holder til 3 middager koster 40,-. Så der har du jo f.eks. en middag til 16,-. Eller fiskegrateng på tilbud til 10,- + poteter = kanskje 15,-.

Så det er ikke så vanskelig!

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Det er lite. Definitivt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her - jo jeg spiser jo sunt synes jeg, og er frisk og rask.

Drikker tran, spiser frukt, kjøtt/fisk, og fiber og kalsium osv. får jeg jo i meg også.

Jeg sammenliknet meg med min søster, og også hun ville havnet på noe av det samme om hun hadde kuttet ut godteri, brus, dyre frokostblandinger, ferdigpizzaer, og masse overflødig annet.

Skrevet

Er så heldig at jeg kan handle mat på arbeidsgivers regning :)

Matbudsjett: 0,- ideelt sett altså, hender det blir noen utskeielser au :)

• Liker 1
Gjest Grønnblomst
Skrevet

30 kr dagen er jo ingenting

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så deilig. Penger som går til mat føles jo så bortkastet uansett. Burde helst vært noe som fylte seg opp automatisk, slik at man kunne bruke penger på andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nei jeg spiser ikke brødskiver i det hele tatt faktisk!

Spiser f.eks. yoghurt og bananer til frokost, yoghurt (her kan man jo ha kornblanding oppi) til lunsj, pølser og spaghetti til middag, og f.eks. knekkebrød med ost til kvelds.

Drikker saft mellom måltidene, og har frukt på jobb også.

En spaghettipakke koster 10,-, og en pølsepakke som holder til 3 middager koster 40,-. Så der har du jo f.eks. en middag til 16,-. Eller fiskegrateng på tilbud til 10,- + poteter = kanskje 15,-.

Så det er ikke så vanskelig!

Fiskegrateng til ti kroner...ja,hva slags mat er det da? ca 400 gr ferdig vare,inneholder 15 prosent fisk. Det blir ikke mange gram med fisk. Ser det går i pølser og spagetti....du lever usunt.

Kan du ikke bare skrive opp hva du kjøper inn av mat i løpet a en mnd,så kommer du tilbake,skriver det opp til oss....husk å sette prisen også.

Jeg kunne,om jeg gikk inn for det levd på 30 kr dagen. At det ble et variert og sundt kosthold,det er noe annet. Det blir bare jallamat for den summen,og jeg vil ikke leve slik

• Liker 7
Skrevet

Så deilig. Penger som går til mat føles jo så bortkastet uansett. Burde helst vært noe som fylte seg opp automatisk, slik at man kunne bruke penger på andre ting.

Ja, ikke sant??

Spesielt det der med dasspapir og vaskemiddel.

Plutselig er det tomt, aller helst lørdagskvelden, det er sant som du sier - sånne ting skulle fylt seg opp selv!

AnonymBruker
Skrevet

Svært lite!

Jeg er også enslig og bruker nok i snitt 150 kroner per dag på mat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg spiser seifilet, havregryn, egg, kjøper ris i store pakker, osv.

Lager maten hjemme, og spiser restene dagen etter.

Spiser aldri ute, og kjøper first-price produkter. Spiser ikke godteri, ingen fete sauser, ikke brus e.l.

Jeg har ikke tid og anledning til å skrive ned ALT jeg kjøper og spiser - jeg har en egen matkonto jeg bruker når jeg handler mat, og vet ikke hva som koster nøyaktig hva, men når jeg bruker 900,- i mnd. så blir det jo 30,- per dag i alle fall.

Gjest babyfirefly91
Skrevet (endret)

billig og sunn mat som regel spiser jeg skyllingfilet med oppskjærte tomater med agurk og bønner.

179,- for 12 kylling fileter= 14kr

1 tomat = 2 kr

1 agurk / 2 = 7 kr

bønner i tomat (spyler av tomatsausen) = 5 kr

chilli. 2-3kr

dette blir da ca.30 kr :) jeg har også med balsamico saus som jeg har liggende i kjøleskapet til alle tider og krydrer og marinerer kyllingen med det jeg har.

nå regnet jeg ikke med brødmat da men kjøper x-tra brød til 6 kroner:P så utgjør alikevel ikke mye

Endret av babyfirefly91
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Handler for rundt 600 pr uke,så ca 85kr dagen på meg og 1 barn.

Lager det meste fra bunnen av og kjøper lite kjøtt,erstatter det med bønner/linser/fisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men dette må du jo skatte av?

Skrevet

Veldig OT, men hvilken jobb har du som gjør at din arb.giver betaler maten din? :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker gjerne litt over 2000 på mat i måneden, så ca. 70 kroner dagen kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...