Flynn Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Jeg har nettopp startet å svømme regelmessig i svømmehallen, men lurer på om dette er effektiv trening? Trener på treningsstudio i tillegg. Hvordan kan jeg gjøre svømmingen mer effektiv? Noen øvelser som kan utføres i vannet? Vil gjerne få flat og stram mage, nå er den litt "slapp" og det liker jeg ikke... Og helst gå ned noen kg.
Wiggins Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Jeg har nettopp startet å svømme regelmessig i svømmehallen, men lurer på om dette er effektiv trening? Trener på treningsstudio i tillegg. Hvordan kan jeg gjøre svømmingen mer effektiv? Noen øvelser som kan utføres i vannet? Vil gjerne få flat og stram mage, nå er den litt "slapp" og det liker jeg ikke... Og helst gå ned noen kg. Svømming er en utmerket treningsform. Du trener alle musklene i kroppen, og du forbrenner mye per tidsenhet, mye mer enn f. eks. sykling. I vannet er du vektløs, og det blir liten belastning på sener og ledd. Det kan være gunstig for folk som har problemer med ledd eller er veldig utrente. På den annen side bør man helst drive med litt belastende trening også for å styrke skjelettet. Når jeg er i svømmehallen ser jeg at de fleste har heller begredelig teknikk. Mange har asymmetrisk beintak. Du forbrenner forsåvidt like mye om du svømmer i 50 minutter med god teknikk som i 50 minutter med dårlig teknikk, men du kan få muskelspenninger hvis du har veldig asymmetrisk teknikk, så prøv å konsentrer deg om å gjøre teknikken din symmetrisk. For de aller fleste er det ikke naturlig å ha helt flat mage. Mange må bli så tynne at de blir undervektige hvis de skal oppnå det. Mange som skriver inn om dette her på forumet, særlig jenter, er ofte normalvektige eller ikke spesielt overvektige, men ønsker i realiteten å bli undervektige for å få flat mage. Hvis du nå skulle trenge å gå ned i vekt, så går det stadig vekk ikke an å punktslanke seg. Du må miste fett over hele kroppen for å miste fett på magen. En ting kan du dog gjøre. Stresshormonet kortisol produseres i binyrene, og mye kortisol gjør at fettet samler seg på magen og i ansiktet. Måten å motvirke det på er å stresse ned, og å få nok søvn. 1
Flynn Skrevet 17. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2012 Tusen takk for svar Lance! Det hjalp veldig Jeg blir så glad når folk tar seg tid til å skrive utfyllende svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå