Chocoholic Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Hei. Jeg vet det er mulig å få oversatt karakterer fra norsk til engelsk gjennom universitetet, men jeg vil vente til jeg har fått bachelor-graden til å gjøre det. Nå er jeg bare nysgjerrig på hva karakterene mine tilsvarer i internasjonal sammenheng. Noen som vet hva karakterene tilsvarer på engelsk? Jeg har bare B'er...
Sophia Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Tror det er akkurat det samme? Var det ikke derfor Norge gjorde om karaktersystemet til A,B,C osv da? For at det skulle bli lettere internasjonalt?!
Chocoholic Skrevet 17. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2012 det er det jeg ikke vet...vi har jo fra A-F, mens i USA har de ikke E. Blir det da en overlapping? Forvirra
Cordelia Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 (endret) Såvidt jeg husker fikk jeg karakterutskrift fra skolen som var oversatt når jeg skulle søke et semester utenlands på engelsk. Og i vitnemålet lå det inne automatisk. Det er vel det samme systemet, bortsett fra at skolene i England (f.eks) kan ha forskjell i prosentene som gjelder for hver karakter.Det burde være mulig å finne ut et sted. Karakterene blir uansett ikke oversatt, bare emnene du tok dem i. Men igjen her må du sjekke prosentfordelingen hvis du ønsker å sammenligne. Endret 17. april 2012 av Cordelia
Karmosin Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Karakterer i norsk høyere utdanning følger ECTS-systemet som en del av Bologna-prosessen. Systemet er europeisk, og det er ikke engang alle europeiske land som bruker det ennå, men det finnes nok ikke et universitet i verden som ikke har en formel for å regne om ECTS til sitt eget system og omvendt. Arbeidsgivere vil heller ikke være ukjent med systemet, om de følger bittelitt med i rekrutteringsverdenen. Britiske systemer er en jungel, så hva B tilsvarer i England varierer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå