Gå til innhold

Oversette karakterer fra norsk til engelsk (universitetskarakterer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet det er mulig å få oversatt karakterer fra norsk til engelsk gjennom universitetet, men jeg vil vente til jeg har fått bachelor-graden til å gjøre det. Nå er jeg bare nysgjerrig på hva karakterene mine tilsvarer i internasjonal sammenheng. Noen som vet hva karakterene tilsvarer på engelsk? Jeg har bare B'er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er akkurat det samme? :klo: Var det ikke derfor Norge gjorde om karaktersystemet til A,B,C osv da? For at det skulle bli lettere internasjonalt?!

Skrevet

det er det jeg ikke vet...vi har jo fra A-F, mens i USA har de ikke E. Blir det da en overlapping? Forvirra :P

Skrevet

Spør på nokut.no :)

Skrevet (endret)

Såvidt jeg husker fikk jeg karakterutskrift fra skolen som var oversatt når jeg skulle søke et semester utenlands på engelsk. Og i vitnemålet lå det inne automatisk.

Det er vel det samme systemet, bortsett fra at skolene i England (f.eks) kan ha forskjell i prosentene som gjelder for hver karakter.Det burde være mulig å finne ut et sted.

Karakterene blir uansett ikke oversatt, bare emnene du tok dem i. Men igjen her må du sjekke prosentfordelingen hvis du ønsker å sammenligne.

Endret av Cordelia
Skrevet

Karakterer i norsk høyere utdanning følger ECTS-systemet som en del av Bologna-prosessen. Systemet er europeisk, og det er ikke engang alle europeiske land som bruker det ennå, men det finnes nok ikke et universitet i verden som ikke har en formel for å regne om ECTS til sitt eget system og omvendt. Arbeidsgivere vil heller ikke være ukjent med systemet, om de følger bittelitt med i rekrutteringsverdenen.

Britiske systemer er en jungel, så hva B tilsvarer i England varierer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...