Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg?

Har endelig fått tilbake mens etter 4mnd uten.

Nå er den endelig tilbake og jeg vil prøve å teste for eggløsning.

Men jeg vet ikke når mens startet helt, og eggløsningstestene er jo så dyre :\

Onsdag forrige uke (11.04) merket jeg noen dråper på papiret en par ganger bare, samme på torsdag, og litt mer på fredag. Men først lørdag kom den for fult med masse blod og skikkelige menssmerter. Når bør jeg teste for EL? Hva ville dere ment er første mensdag - onsdag eller lørdag? Var ons, tor, fredag bare spotting?

Håper noen kan ta seg tid til å svare :-)

Håper endelig mensen er tilbake og at den ikke forsvinner igjen sånn at jeg kan begynne å teste el!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. mensdag er første dagen med skikkelig blødning. Så jeg vil si lørdag er din første mensdag.

Skrevet

kjøp EL tester på billigtester.no. Jeg betalte 200 kroner for 50 tester. Kjempebillig:) Så her bare testet vi i vei. 2 uker etter spontanaborten testet vi 2 ganger for dag i en uke og da fikk vi endelig en positiv test.. Så her testet vi ganske ofte, med billige EL tester og de funker kjempebra.

Vi pleier å teste ca 10 dager etter første mensdag (første dag med blod, ikke spotting), og testen ble som oftest positiv på dag 12 eller 13. Men det kan være annerledes hos deg.

Skrevet

Har hørt om biligtester, men alltid tenkt at de kanskje ikke er like sikre...?! Har ikke lyst å ta noen sjanser;)

Men uansett rekker jeg sikkert ikke bestille å få dem før testing nå..

Takk for svar :-) Da satser jeg på å begynne å teste etter 10 dager fra og med lørdagen.. Krysser fingrene !! :S

Skrevet

Nå når mensen kom, så begynte jeg å tenke på at jeg hadde såre og småvonde brystvorter for ca 2 uker siden.. Det kan jo bety at jeg faktisk hadde el :-)

Skrevet

Man får testene veeeeldig fort i posten! :) Jeg tror det tok en dag eller to før vi fikk dem i postkassa!

Og de testene er sikre. Jeg tror mestparten her på KG bruker disse billigtestene. her funker det i hvert fall. Ble gravid to ganger på første forsøk etter en positiv test;)

Skrevet

Da har jeg bestilt tester derfra allerede;p Håper de er så sikre som det står! Når det er så billig kan man teste mer som du sier, spes når jeg er usikker på første mensdag!

Skrevet

Supert!!:D Ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

Kjempe greit med de billige testene :) kjøpte en pakke med 21 EL tester og 5 graviditetstester for bare rundt 200 kr og de kom i posten etter 2 dager :)

Skrevet

Takk marielle :-)

Leser rundt på nett at mange er fornøyd med grav.testene derfra men ikke el testene... Tenkte uansett å kjøpe clearblue el tester i tillegg denne første gangen :-)

Skrevet

Takk marielle :-)

Leser rundt på nett at mange er fornøyd med grav.testene derfra men ikke el testene... Tenkte uansett å kjøpe clearblue el tester i tillegg denne første gangen :-)

Man må vite hvordan de virker på din kropp, for å si det sånn. Derfor kan de være vanskelige å tolke de første gangene man tester etter eggløsning. Noen opplever at teststreken er nesten like sterk, andre må ha mye sterkere teststrek enn kontrollstrek for å vite at EL er på vei. Det er derfor smart å kjøpe digital eller smilefjes test de første gangene, og å fortsette å teste til testen blir negativ igjen. Da blir du bedre kjent med din LH kurve.

Skrevet

Jepp, tror nok jeg satser på CB i tillegg de første gangene nå for å være sikker og for å lære meg å lese de billige :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk i dagtidlig et smilefjes på CB Eltest!! Endeliig er kanskje syklusen normal etter å ha vært fraværende i 10mnd!!! :))

Men kan det være for sent?

Har jo testet i 5 morgener nå, til ca samme tidspunkt på morgenen. Vi har ikke hatt sex siden søndag, og sex kommer ikke til å skje før i ettermiddag/kveld heller.

Hva om testen var positiv noen få timer etter den ble negativ i går morest, da er det plutselig gått snart 24 timer nå + 10 timer til det bli ettermiddag i dag.. Da kan det jo plutselig fort ha gått 36 timer allerede før vi får hatt sex..

Hadde ingen tro på at jeg skulle få el da jeg ikke har hatt mens på 10mnd, og nå er jeg redd vi ikke rekker det innen 24-36 timer.. For det går jo et døgn mellom hver el test..

Sikkert dumt spm. men har aldri gjort dette før og ble så glad da jeg så smilefjeset :)

Skrevet

Kan EL tester vise feil?

Måtte ta en test til nå i etterniddag, og der var det ikke noe smilefjes.. Eller var det riktig i morest men at eggløsningen nå er ferdig eller skjer nå pga negativ test nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...