AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Hei. Jeg er en jente som er overgjennomsnittet opptatt av mat og trening.. Det er jo vel og bra det, men det hele har nok gått et steg for langt :/ Veier mat, skriver opp alt jeg putter i meg og regner ut inntaket.. Tenkte det ville hjelpe hvis jeg fikk en utdannet ernæringsfysolog til å sett opp et program til meg, men med dette programmet er jeg aldri mett og skjesser på noe hele tiden.. Og når jeg gir etter på dette suget føler jeg meg bare dritt og kvalm av meg seg! Klarer ikke å stoppe å spise heller.. Vil helst holde meg til en dag i uken med litt godteri men blir ofte veldig mye mer Dette skjer oftere og oftere også.. Noen som kan komme med råd og tips om hva jeg kan gjøre?
Gjest Nanne70 Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Hvis du føler at du er sulten og "fysen" på søtt hele tiden, så tyder det jo på at kostholdet du har nå ikke er riktig for deg. Er du opptatt av vekt og kosthold fordi du slanker deg eller fordi du er redd for å legge på deg? Det er jo i og for seg fint at du er opptatt av å spise sunt og holde deg i form, men sånn som du beskriver det, høres det jo ikke særlig sunt ut, da. Du sier ikke noe om hvordan kostholdet ditt er, så det beste rådet jeg kan gi generelt er at du spiser sunt, variert og ikke minst nok, slik at du blir mett etter måltidene og får i deg alle de næringsstoffene du trenger. Kanskje er det ikke nødvendig å være så beinhard på kaloritellingen heller.
Jahnsen Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Er opptatt av kostholdet fordi jeg vil ned i fettprosent for å få fram musklene og også bygge mer muskler.. Har fulgt er kostprogram jeg har fått av en ernæringsfysiolog men syns ikke dette har funker så bra siden jeg stadig er sulten og oftere og oftere sugen på noe søtt, usunt. men har nå satt opp mitt eget : FROKOST: 50 g havregryn 200 g melk (evt. banan) MÅLTID 2 2 knekkebrød Bra pålegg Skyr/youghurt MÅLTID 3 Rent kjøtt 150/200 g Fullkornsris 50 g Salat/brokkoli MÅLTID 4 2 knekkebrød Bra pålegg MÅLTID 5 Omelett eller noe lett mat med lite karb + 1-2 proteinshaker i løpet av dagen og frukt Kommer helt sikkert til å bli litt omrokkeringer på måltidene på sånn pga. jobb osv, men inntaket vil jo være det samme uansett..
Gjest Nanne70 Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Nå er ikke jeg noen kostholdsekspert, men dette ser vel greit nok ut, kanskje litt lite grønnsaker? Et tips til frokosten kan være å koke havregrøt (hvis du liker det, da), det synes jeg er mye mer mettende enn havregryn med melk. Bruker du havrekli får du en mer proteinrik og mindre "slimete" grøt. Knekkebrødene kan du sikkert variere med skikkelig grovt brød innimellom, så du ikke går lei. En salat med en proteinkilde (kylling, skinke, egg, bønner) er også godt og mettende til lunsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå