AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Hva spiser/drikker du i løpet av en dag? Og hvor mye? Tror du det har noen sammenheng med maten du får i deg?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Jeg har lavt stoffskifte, og er helt avhengig av tilstrekkelig med mat og drikke for å ha et nogenlunde normalt energinivå. Jeg spiser ca 1800 kcal og drikker vann hele dagen(samt litt kaffe, men det bør jeg vel ikke anbefale:P ). Maten fordeler jeg utover måtider ca hver 3. time - går jeg lengre synker energinivået drastisk. Spiser bare fullkorn og ingen raske karbohydrater(kanskje en sjokoladebit, men aldri hvetebakst eller en hel sjokolade). Jeg blir spesielt slapp av kombinasjonen mye sukker+lyst hvetemel(typisk boller etc) - så det unngår jeg helt. Drikker heller ingen sukkerdrikker - men tar gjerne en smoothie. Så ja, mat er kjempeviktig for mitt energinivå. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Jeg har lavt stoffskifte, og er helt avhengig av tilstrekkelig med mat og drikke for å ha et nogenlunde normalt energinivå. Jeg spiser ca 1800 kcal og drikker vann hele dagen(samt litt kaffe, men det bør jeg vel ikke anbefale:P ). Maten fordeler jeg utover måtider ca hver 3. time - går jeg lengre synker energinivået drastisk. Spiser bare fullkorn og ingen raske karbohydrater(kanskje en sjokoladebit, men aldri hvetebakst eller en hel sjokolade). Jeg blir spesielt slapp av kombinasjonen mye sukker+lyst hvetemel(typisk boller etc) - så det unngår jeg helt. Drikker heller ingen sukkerdrikker - men tar gjerne en smoothie. Så ja, mat er kjempeviktig for mitt energinivå. Takk for svar. Har vært hos legen og tatt masse prøver for å finne en medisinsk grunn til at jeg aldri har noe energi, men alt var visst helt finr. Bra det, men hadde vært deilig å vite hvorfor jeg har det sånn hver dag... Men hva spiser du til feks frokost og lunsj da? Tror likosm kostholdet mitt er neste ting jeg må endre i håp om mer energi... TS
Surriball Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 (endret) Jeg har helt greit med energi i løpet av en dag (tror jeg, har ikke merket noe annet hvert fall). Jeg spiser en skive grovt brød til frokost, og tar med meg tre skiver til på universitetet. Av og til tar jeg med meg frukt eller gulrot i tillegg. Drikker masse vann og te. Dette holder for en "arbeidsdag". Jeg spiser ikke alle tre skivene på én gang, men typisk en skive kl 10 og to kl 13. Til middag har vi noe kjøtt med masse grønnsaker til (vi er veldig glade i asiatisk mat, gjerne thailandsk/kinesisk) og enten grov pasta/brun ris/couscous/ovnsbakte potetbåter. Vi lager ofte linsesuppe også, og da dropper vi kjøtt. Det går veldig mye i ulike wokretter. Av og til kveldsmat hvis middagen var tidlig eller litt liten, og da enten havregrøt eller et par skiver til. Jeg antar at noen vil si at det er mye karbohydrater, men jeg spiser bare grovbrød. Det har aldri vært noe problem for min del, og jeg er slank og har nok energi! Endret 17. april 2012 av Surriball
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå