Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner på PSMF (protein sparing modiftied fasts) i morgen tenkte jeg :)

Litt sengelektyre for dem som ikke aner hva dette innebærer: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Ellers kan jeg anbefale "Rapid Fat Loss Hanbook" Av Lyle McDonald for de som er spesielt interesserte, det er en kort bok/booklet på 90 sider ca. som er enda mer detaljert.

Stats:

163 cm høy

58-60kg kroppsvekt, ca 25% fett

Kommer til å ligge på ca 110 g protein hver dag, i form av kyllingfileet, av og til karbonadedeig m mindre enn 5% fett. Og masse grønnsaker, selvsagt :)

Noen som har prøvd seg på dette før? Jeg har gjort det litt halvhjertet tidligere, fungerte flott men jeg var ikke så flink til å vedlikeholde ;) Endte opp med en bedre kroppskomposisjon enn det jeg startet med da, selv om jeg endte på den samme vekten.. litt mindre fett og litt mer muskler :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oops, hadde feilkalkulert litt.. skal innta 120 gram proteiner minst, hver dag. Jeg endte på 145 gram da, første dagen. Men det er jo tross alt bedre med litt for mye enn litt for lite ;)

Endret av blonden
Skrevet

PSMF er visst i vinden for tida etter den FHM-artikkelen!

Jeg har vurdert å ta en måneds tid på det selv, men det passer ikke helt for meg akkurat nå.

Lurer bare på hvordan du vet at du har ca 25% fett? Har du målt det på noen måte? Lurer litt på dette selv, nemlig :)

Skrevet

Bør ikke PSMF vare i max 10 dager?

Er vel ikke så lurt å gå på det i en mnd.? Bare spør fordi jeg har lurt på PSMF i over ett år nå, men aldri begynt for jeg er redd for at tarmene mine streiker når jeg skal spise så mye kjøtt.

Men hadde vært deilig å få frem de musklene jeg har fått.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp :) Jeg skal også prøve! Men ikke enda. Normalvektige skal jo ikke gå på den lengre enn tre uker i strekk. Tenker muligens etter 17 mai :)

Skrevet

Bør ikke PSMF vare i max 10 dager?

Er vel ikke så lurt å gå på det i en mnd.? Bare spør fordi jeg har lurt på PSMF i over ett år nå, men aldri begynt for jeg er redd for at tarmene mine streiker når jeg skal spise så mye kjøtt.

Men hadde vært deilig å få frem de musklene jeg har fått.

Det er ingen grense for hvor lenge du kan gå på PSMF. Mannen bak dietten, Lyle McDonald, sier at økten bør være 2-6 uker av gangen. Om en har mer fett som skal bort en det en får til på 6 uker, skal en ha 2 ukers pause før ny runde på 2-6 uker.

Skjønner ikke hva du mener med at tarmene din skal streike da, høres rart ut for meg. Om du er motivert, kan du vel prøve. Går det ikke, så går det ikke og du er en erfaring rikere :)

Skrevet

Nå var vel "en måneds tid" bare et litt abstrakt tidsbegrep for min del, men jeg har godt å ta av så jeg er ikke bekymret for det ;) Er mer bekymret for om jeg greier å gjennomføre 100%, men når man ser de utrolige resultatene folk har så frister det å prøve!

Skrevet

PSMF er visst i vinden for tida etter den FHM-artikkelen!

Jeg har vurdert å ta en måneds tid på det selv, men det passer ikke helt for meg akkurat nå.

Lurer bare på hvordan du vet at du har ca 25% fett? Har du målt det på noen måte? Lurer litt på dette selv, nemlig :)

Ja visst! Jeg var litt spent på om folk her visst hva det var :P

Jeg "vet" ikke at jeg har 25% fett, det var bare en guesstimation jeg fant ut av gjennom å bruke tabellene til Lyle i "rapid fat loss handbook". Det kan hende jeg har litt lavere fett%, da jeg har trent en del, men da er det uansett ikke snakk om mindre enn 22-23% tipper jeg. Jeg spiser litt mer proteiner enn "gitt" da, for sikkerhets skyld :P

var ikke i så veldig god form i går forresten (dag 2). Sist gang jeg var på denne dietten spiste jeg veldig lite carbz før jeg begynte, og da husker jeg ikke noe ubehag.. nå er jeg i det siste blitt veldig hekta på bl. a havregrynsgrøt, så det er mulig at jeg var litt sliten rett og slett pga jeg er så vant til mye karbo, og så går jeg rett over på å spise "ingen" karbo.

Skrevet

Jepp :) Jeg skal også prøve! Men ikke enda. Normalvektige skal jo ikke gå på den lengre enn tre uker i strekk. Tenker muligens etter 17 mai :)

Det spørs litt på hva du mener med normalvektig egentlig.. hvis du har ganske lav fett% fra før av er det vel egentlig maks 11-12 dager før du bør ta en pause, men hvis man er normalvektig som i "litt ekstra" (det er vel strengt tatt mer normalt her i Norge enn å ha lav fett%, eller?:P) kan du fint gå på den i opp til 6 uker, da selvsagt med jevnlige oppkarbinger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...