Gjest Seajewel Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Jeg ønsker nye ideer til hvordan leke sammen med toåringen sin, nå leker vi mye kjøkken, lage mat og "spise", leker med dukker og my little pony, bygger lego, sangleker, playdoh, tegner, ungen får "hjelpe til" med husarbeid, leser bøker, spiller piano, danser til musikk... Jeg ønsker å finne på noe nytt, hvilke gøye ting gjør dere sammen med deres toåring?
Gjest Annaires Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Nå er min akkurat blitt tre, men da hun var to gjorde vi vel noe sånt som; - Billedlotto (da hun var mindre brukte vi et med store brikker, og hvor det bare var fire prikker til hvert brett) - Male - Tegne - Kline med vann og såpe er en slager (Lot henne holde på i med vann i oppvaskkummen. Fylte noen kopper og kar, så holdt hun det gående lenge). - Leste (og leser fortsatt) mye bøker. - Bygge høye tårn av klosser ( og rive de igjen). Nå begynner det jo å bli perfekt for å være ute. - Oppdagelsesferd i skogen (trenger ikke være store skogen). - besøke forskjellige barnehager(i helgene)/lekeplasser - Hoppe på trampolinen - Sykle tur - Sparkesykkel på tur - Mate ender Og sikkert hundre ting til jeg ikke kommer på
Honesty Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Hva med uteaktiviteter? Gå tur og se på ting, sykle på trehjulssykel, trille liten vogn, hoppe i søledammer, gå til en lekeplass og utforske apparatene, tur i fjæra med bøtte og spade, tur i skogen med bål og matpakke. Vår lille har også vært endel med på snømåking denne vinteren, og liker det godt. Hun elsker også å hjelpe til med baking.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Lag "hytte" inne ved hjelp av pledd/tepper som dere henger over stoler eller bord. Fest med klyper. Jeg elsket sånne ting da jeg var lita. Trille ball til hverandre (varier mellom å bruke hender og føtter for å trille ballen) er bra for motorisk trening. Har man en lett ball er det fint å kaste til hverandre også. Kaste småstein i elva/sjøen er morsomt. Man kan også kaste blader, gresstrå og slikt og se det seile avgårde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå