Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det at det er mer allergi i disse dager, er at folk vasker og rengjør for ofte. Litt skitt er sunt.

Eller bruker produkter med allergifremmende ingredisenser, slik som A-creme.

• Liker 2
Gjest EryMax
Skrevet

Det må da være opp til hver enkelt forbruker å bestemme hvilke produkter de vil bruke?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være opp til hver enkelt forbruker å bestemme hvilke produkter de vil bruke?

Selvfølgelig. Vil ha ha stygg hud, kviser og allergi: vær så god!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller bruker produkter med allergifremmende ingredisenser, slik som A-creme.

Er det parabener du er så redd for?

Jeg hadde en interessant diskusjon med en farmasøyt her forleden dag. Hun fikk meg til å innse at det er bedre med litt konserveringsmidler i en krem kontra enn som får stå og utvikle bakterier fritt.

Jeg er iallfall av paraben-hysteriet etter den samtalen. Fagkompetanse foran hysteriske mennesker med ny iphone-app.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Vil ha ha stygg hud, kviser og allergi: vær så god!

Oi, du har monopol på sannheten, ser jeg. Det må være deilig å være så skråsikker når man tar så feil.

• Liker 4
Gjest EryMax
Skrevet

Pass deg for matvarer med E218 det er det der skumle parabenet ditt. Å forresten den brune glasskrukka som A krem kommer i, gjør at mye mindre methylparaben trengs for å konservere kremen. Det er godkjent av mattilsynet og av EU. Det er en av de mildeste parabenene vi har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass deg for matvarer med E218 det er det der skumle parabenet ditt. Å forresten den brune glasskrukka som A krem kommer i, gjør at mye mindre methylparaben trengs for å konservere kremen. Det er godkjent av mattilsynet og av EU. Det er en av de mildeste parabenene vi har.

A-creme er en helt fantastisk krem som jeg kan bruke på min ekstremt sarte hud. Ingen andre fancy kremer har gjort huden min så fin som A-creme gjør. Jeg sverger til den krukka der. den er gull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det parabener du er så redd for?

Jeg hadde en interessant diskusjon med en farmasøyt her forleden dag. Hun fikk meg til å innse at det er bedre med litt konserveringsmidler i en krem kontra enn som får stå og utvikle bakterier fritt.

Jeg er iallfall av paraben-hysteriet etter den samtalen. Fagkompetanse foran hysteriske mennesker med ny iphone-app.

Nei, det er jordnøttoljen. Fullstendig unødvendig. Farmasøyter kan piller, ikke hud. Det er hårreisende at de anbefaler a-creme til små barn og andre med eksem f.eks.

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg har også brukt A-creme både som krem på atopisk eksem som jeg hadde i barndommen og som kuldekrem. Å A-creme anbefales av mange butikker som fører produkter rettet mot astmatikere og allergikere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er jordnøttoljen. Fullstendig unødvendig. Farmasøyter kan piller, ikke hud. Det er hårreisende at de anbefaler a-creme til små barn og andre med eksem f.eks.

Farmasøyter kan både piller og hud. De lager krem også under utdannelsen og har solid fagkunnskap når det gjelder hvordan stoffer og tilsetninger påvirker kroppen. De jobber med litt annet enn bare resepter, skjønner du.

Ditt innlegg latterliggjør bare deg selv og viser hvor lite du egentlig vet om temaet selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også brukt A-creme både som krem på atopisk eksem som jeg hadde i barndommen og som kuldekrem. Å A-creme anbefales av mange butikker som fører produkter rettet mot astmatikere og allergikere.

Jeg tåler ingen andre kremer. Jeg får rødflammet utslett av alt annet.

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Du AB som er så påståelig med disse parabenene, vet du at å bli farmasøyt er en utdannelse på høgskole nivå? Å det finnes nok mange farmasøyter som er utdannet provisorfarmasøyt, dette er forøvrig en 5 årig universitetsutdannelse etter at du har gått 3 år på høgskole for å bli såkalt reseptarfarmasøyter. Det er faktisk 7 år på skole det, å så må du ha akkurat samme realfag for opptak på master i farmasi som på medisinstudiet. Så kom ikke her å kall farmasøyter uduglige.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du AB som er så påståelig med disse parabenene, vet du at å bli farmasøyt er en utdannelse på høgskole nivå? Å det finnes nok mange farmasøyter som er utdannet provisorfarmasøyt, dette er forøvrig en 5 årig universitetsutdannelse etter at du har gått 3 år på høgskole for å bli såkalt reseptarfarmasøyter. Det er faktisk 7 år på skole det, å så må du ha akkurat samme realfag for opptak på master i farmasi som på medisinstudiet. Så kom ikke her å kall farmasøyter uduglige.

Jeg vet akkurat hva de er og når det kommer til hudpleie så er de udugelige, ja. Provisorfarmasøyt har forøvrig ikke syv års utdannelse, de har 5. Det er en mastergrad, dvs: tre + to år, for deg som har usedvanlig tungt for det. Du er imidlertid hakket mer udugelig. Jeg er forøvrig ikke påståelig når det gjelder parabener. Jeg har påpekt at kremen inneholder komogene ingredisenser samt allergifremkallende olje, men det ble for vanskelig for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ingen andre kremer. Jeg får rødflammet utslett av alt annet.

Hva er alt annet? Lykke til med peanøttallergien du kommer til å utvikle.

Gjest EryMax
Skrevet

Vet du at A-krem advarer selv mot allergiske reaksjoner for folk med jordnøtt allergi. Gå å kos deg med dine MD formulations du, som også forøvrig inneholder parabener. PS 5+3=7 skaff deg en kalkulator, realfagskompetanse å ta deg en bolle. Hvor lang er utdannelsen på hudpleier? jo det er bare utdanning på VGS. Hudlegene anbefaler da også A-krem.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du at A-krem advarer selv mot allergiske reaksjoner for folk med jordnøtt allergi. Gå å kos deg med dine MD formulations du, som også forøvrig inneholder parabener. PS 5+3=7 skaff deg en kalkulator, realfagskompetanse å ta deg en bolle. Hvor lang er utdannelsen på hudpleier? jo det er bare utdanning på VGS. Hudlegene anbefaler da også A-krem.

A-creme burde vært forbudt og sånn er det med den saken. Å bruke jordnøttolje fremmer allergi.

Utdanning

Provisorfarmasøyter har er en mastergrad i farmasi, en 5-årig universitetsutdanning.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/provisorfarmasoyt

Jeg er ikke utdannet hudpleier, men jeg har en mastergrad i et embetsstudie. Hvordan smaker den bollen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alt annet? Lykke til med peanøttallergien du kommer til å utvikle.

Du virker stokk dum, om jeg får lov til å si det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke utdannet hudpleier, men jeg har en mastergrad i et embetsstudie. Hvordan smaker den bollen?

Jeg er utdannet jurist, men innser jo at jeg ikke har noen spesiell fagkompetanse i andre fag for det.

Dette var et snålt argument fra din side.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du virker stokk dum, om jeg får lov til å si det.

Ikke så dum som deg, Ery Max...

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Hei AB, du tror ikke apotekkjedene jenvlig kjører kurs om både hudpleie og medisiner? Jeg skal stikke bort å Vitus Apotek å spørre om de blir kurset eller om de bare sier noe for å være hyggelig. Å vaske for mye frammer allergi, det viser studier fra Øst og Vest Tyskland, du burde lese Illustrert Vitenskap litt oftere. De hadde en god artikkel om nettopp vasking. De hadde utført sin forskning hos familier med dårlig råd til vaskemiddler og på de rike familiene som hadde råd til markedets beste og dyreste. Allergiforekomsten hos de fattige familene var betydelig lavere enn de rike som vasket mye.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...