KristinL Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Har noen hvite flekker rundt forbi på huden, oppdaget nettopp en ny på albuen. De er ca like store som en 50 øring. Har også to flekker på hoftene, en flekk under armen og en bak kneet. De blir heller ikke brune når jeg soler meg. Hadde en ved øyebrynet, men den har gått vekk. Vært hos legen som trodde det kanskje var soppinfeksjon, og prøvde flugal(?) shampo, men det funket ikke. Jeg trodde selv det var vitiligo, men legen mente det ikke var utbredt nok til å være det. Noen som har noen ideer om hva det kan være eller har noe lignende?
Lavendela Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 jeg har hatt det samme. Var visst soppinfeksjon i huden. Årsken kunne være for mye dusjing osv. Jeg smurte meg med daktacort 2 ganger til dagen. Den er egentlig til behandling av fotsopp, men funket fjell på de hvite flekkene
Tanzania Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Høres ut som pityriasis versicolor, jeg fikk pevaryl spray av legen som jeg måtte bruke i flere uker to ganger for dagen. Tok så mange måneder før flekkene gikk bort, måtte få sol på de igjen etter jeg var kvitt det og tok lang tid før det kom pigment tilbake i flekkene.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 jeg er født med en stor hvit flekk på siden. det er bare mangel på pigment.
KristinL Skrevet 18. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2012 jeg har hatt det samme. Var visst soppinfeksjon i huden. Årsken kunne være for mye dusjing osv. Jeg smurte meg med daktacort 2 ganger til dagen. Den er egentlig til behandling av fotsopp, men funket fjell på de hvite flekkene Hvordan fant du/legen ut at det var soppinfeksjon? Fordi min lege trodde også jeg hadde det, men det jeg fikk råd om at jeg skulle bruke funka jo ikke... Må man ha resept på daktacort? Google vitiligo, det kan være det:) Jeg tror selv at det er det, men legen mente det ikke var det siden det var altfor begrensa.. Høres ut som pityriasis versicolor, jeg fikk pevaryl spray av legen som jeg måtte bruke i flere uker to ganger for dagen. Tok så mange måneder før flekkene gikk bort, måtte få sol på de igjen etter jeg var kvitt det og tok lang tid før det kom pigment tilbake i flekkene. Googla det, og jeg tror ikke det er det jeg har! Mer sannsynlig at det er vitiligo eller soppinfeksjon i huden jeg er født med en stor hvit flekk på siden. det er bare mangel på pigment. Ja, selvfølgelig er det mangel på pigment. Men jeg er ikke født med dette, det har kommet de siste årene. De første kom vel for 6-7 år siden, og jeg oppdaget den siste her om dagen. De har verken blitt større eller forsvunnet (utenom det ene ved øyebrynet), og det kommer ikke ofte nye.
Tanzania Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Hei igjen! pityriasis versicolor er en type sopp som ofte oppstår på huden andre plasser enn underliv, tær o.l. pevaryl er et soppmiddel. Ville sjekket det ut
Tanzania Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Og forresten, glemte å skrive det: Fungoral fungerer ofte da best for å forebygge nye utbrudd, mens man ofte trenger noe sterkere for å ta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå