Gå til innhold

Dilemma med en jente ..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God kveld! Aner ikke om detta er riktig topic å poste på, men kjører på alikevel..

Hadde nemlig vært hyggelig å se en kvinne's side av saken

For starters, jenta er sinnsykt fin, og jeg har lyst på ho.

Jeg begynte å snakke med henne for noen måneder siden, og vi har snakket jevnt siden da. Problemet er, at hver gang jeg har spurt henne ut, har hun sagt "kan ikke" eller "er opptatt".

MEN, nå på fredag, fortalte hun meg grunnen til at hun ikke har sagt ja. Nemlig det at hun ikke har kommet over kjæresten sin, og at hun får dårlig samvittighet hvis hun er med andre.. Hun mener det er litt for tidlig enda.

Vi har nå nylig begynt å snakke om personlige stuff, så jeg føler liksom ikke at vi er close friends enda.

Problemet mitt er at etter hun fortalte meg om kjæresten sin, sa hun: "Håper dette ikke forandrer vennskapet vårt".

Er jeg satt i den såkalte "friendzone"? If so, fml. Burde jeg si at jeg vil prøve

Sier til henne at ho er fin, så hun burde vel skjønne at jeg vil mer en friendship?

Help<3

- Gutt 17 (Hun er like gammel, no worries)

Endret av Slieren
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bank, bank :(

Endret av Slieren
Skrevet

Du er nok satt i vennesonen ja. Hun sa jo at hun ikke var klar for noe siden hun ikke har kommet over eksen men: "håper at det ikke forandrer vennskapet" mellom dere. Synes det er et ganske klart tegn på at hun ikke er keen og ser på deg som en venn.

Du kan jo fortsette å være venn med henne. Kanskje hun den dagen hun kommer over eksen, innser at du er en flott gutt?

• Liker 1
Skrevet

Har vel egentlig gitt klare tegn på at jeg er keen på henne, da jeg sier "Du er utrolig pen" flere ganger.

Skal nok fortsette å snakke med henne, og muligens vente til hun er ferdig med X-en..

Syntes da at det er merkelig at jeg er satt i vennesonen når vi ikke snakker som venner, men mer som noen som fortsatt prøver å bli mer kjent med hverandre

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er pen så hjelper det ikke å gjenta det flere ganger siden hun har hørt det maaange ganger. Er greit å si det 1-2 ganger, men etter det så må du nok gjøre noe som skiller seg fra alle disse "ååh du er så deilig" gutta.

Skrevet

Kan hende hun bare vil vente til hun har kommet over eksen også, men at akkurat nå vil hun bare være venner :)

Skrevet

Yeh, du er "friendzoned". Hun vet du er ute etter mer enn vennskap, men hun liker deg kun som en venn, og har derfor stilt deg ultimatet "håper dette ikke forandrer vennskapet vårt", hvor du:

a) Bekrefter at det ikke forandre vennskapet, og POOF, det er herved ikke mer enn vennskap mellom dere to. Evt hint om mer enn vennskap må skje fra hennes side, for å unngå massiv awkwardness.

b) Sier at du ikke er tilfreds med å være bare en venn, hvor denne jenta deretter ignorerer alt av fremtidige fremstøt fra din side/ignorerer hele deg, fordi hele situasjonen bare blir kleint når du ikke tar hintet.

c) Sier at du håper på mer enn bare vennskap, men kan finne deg i å bare være venner frem til hun er klar over hva hun vil/er over exen/du ikke gidder mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har vært i samme situasjon sjøl. Er 26 år gammel gutt. Jenter er ganske kjipe på slike greier og gir jo sjeldent noe særlig hint om hva de vil. Det er opp til oss å finne ut automatisk desverre, spesielt om jentene er litt pripne. Det er skummelt å få et sementert vennestempel. Spesielt om det blir hugget i stein / diamant. Da er det vanskelig å endre på det. Mine erfaringer tilsier at det er lurt å gå ut av "venneboksen" ganske tidlig. Dersom du ikke takler kun vennskap, så kjør ut av boksen fort som f, og kjør på med litt hyggelig flørting i tillegg til vennskapet. Dersom hun synes det er helt mongo, så vurder å droppe hele jenta. Vondt å gå rundt med en klump i halsen og sorg, bare fordi hun ikke vil noe mer. Da er det bedre å bruke energien på å finne en anna.

Mange jenter er jo kjempehyggelige og gir faktisk guttene en sjanse til å forstå seg. Det er kanskje under 50% desverre som er slik. Jeg har sansen for disse. Det er ikke guttene som skal stå for riktig alt her i verden mener jeg. Man må liksom være to og samarbeide LITT.

Kort oppsummert

1) Prøv å kom deg ut av venneboksen

2) Dersom det ikke funker, vurder å dropp henne, spesielt om hun mener det er teit av deg å ha følelser for henne (det ville de krevd å ha uansett om det var motsatt)

Skrevet

Det kan virke som om du er i vennesonen, ja. Likevel er det en merkelig tilstand når man ikke er over eksen, ut ifra det jeg har skjønt. Det er som om det er umulig å se på noen som helst - selv de som kunne ha blitt en kjæreste - som noe annet enn venner. Ta tiden til hjelp, vær der for henne og si at du er der om det skulle være noe. Om det ikke blir noe mer mellom dere, var det aldri ment til å være heller..

Og ja, hun skjønner nok at du vil noe mer - men enten vet hun ikke hvordan hun skal ta stilling til akkurat det, eller så er du utelukket som kjæreste for øyeblikket.

Slik JEG ser det, da.

Skrevet

Takk for mange gode svar! Skal prøve å gjøre det beste jeg kan.. Tror ikke jeg orker vennesonen noe særlig lenger

Gjest Bandit
Skrevet

Du skal være glad for at hun har såpass selvinnsikt og ikke hopper inn i et nytt forhold uten å egentlig være over eksen. Det er altfor mange som gjør det. Slike "rebound"-forhold varer sjeldent.

Det er heller ikke noe vits i å presse henne inn i noe, så du må nok bare se om du klarer å være i denne vennesona.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...