AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Jeg leier en liten leilighet i kjelleren til moren min. Kan jeg søke om fult lån og stipend til høsten da? Vil helst ikke flytte ...
Gjest pepsimaxpower Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Du kan fint søke om fullt stipend og lån, men du vil komme i samme kategori som de av studenter som bor hjemme. Så dvs du får svært lite i stipend i allefall. bare les litt rundt om på lanekassen.no
Marwel Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Om det er høyere utdanning det er snakk om så får du ikke stipend om du bor hjemme. Dvs du får like mye utbetalt som en borteboer, men ingenting vil bli gjort om fra lån til stipend etter bestått eksamen. Dette gjelder som skrevet høyere utdanning, hvordan det er for vgs-elever vet jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Men når jeg bor i egen leilighet og leier hjemme, har ikke det noe å si? Jeg har hørt noe om at så lenge man har egen inngang i huset til foreldrene, så går det bra? Hva om jeg bodde hos en slektning som tante, fetter, bestemor, bror? Det er høyere utdanning, ja.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Nå står det ganske kort og greit på lanekassen sine sider (det tok meg bare to klikk å finne tror jeg) http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Borteboer/ Skroll ned til "Høyere og annen utdanning"
Noteknekk Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Men når jeg bor i egen leilighet og leier hjemme, har ikke det noe å si? Jeg har hørt noe om at så lenge man har egen inngang i huset til foreldrene, så går det bra? Hva om jeg bodde hos en slektning som tante, fetter, bestemor, bror? Det er høyere utdanning, ja. Så lenge det er samme adresse så har det ingenting å si at det er egen inngang, du blir nok kun kvalifisert til lån. Min søster er i samme situasjon og får ikke stipend. Hun har valgt å ta fullt studielån likevel da, for ettersom hun sparer penger på å bo hjemme så kan hun sette vekk mye av lånet til sparing - studielån er et ganske gunstig lån og det blir jo en del penger, så det er ikke så dumt .
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Så lenge det er samme adresse så har det ingenting å si at det er egen inngang, du blir nok kun kvalifisert til lån. Min søster er i samme situasjon og får ikke stipend. Hun har valgt å ta fullt studielån likevel da, for ettersom hun sparer penger på å bo hjemme så kan hun sette vekk mye av lånet til sparing - studielån er et ganske gunstig lån og det blir jo en del penger, så det er ikke så dumt . Ja, da får jeg heller være flink å spare lånet, da Takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå