Gjest Abelone Skrevet 21. januar 2004 #1 Skrevet 21. januar 2004 Jeg har en venn som (ja, jeg har skrevet om det før!) er glad i meg, og har vært det i mange år..sånn veldig glad i (elske.. :oops: ) Vi har gjort opp ståa, mannen min vet om alt, vi har litt kontakt på sms (vennskapelige meldinger som jeg leser opp til mannen min) Vi jobbet sammen, men nå har jeg skiftet jobb (!) og vi vil ikke ha mye kontakt fremover. Han sier at han aldri kommer til å slutte å være glad i meg, selv om han går inn i andre forhold, til og med gifter seg, så vil han alltid være glad i meg, og vil at vi skal ha "litt" kontakt. Dvs. snakkes på telefonen og smse litt. (men at mannen min vet om det, og ikke noe hemmelighetskremmeri..) Han er ikke ute etter å "vinne" meg. Det gir ham glede å snakke med meg osv. Jeg har sagt at jeg tror det er best han får være helt i fred for meg, slik at det kan gå over. Han sier altså at det aldri vil gå over, og at han ønsker litt vennskapelig kontakt med meg.. Hva skal jeg gjøre? Dere har gitt meg råd tidligere, og vært litt krasse kanskje.... Men jeg har nå etterhvert hørt på rådene da.. de var ikke så dumme. Skal jeg ta litt kontakt med ham av og til? Eller skal jeg la det skli helt ut? Vi bor ikke i noen by eller slikt, så vi vil jo nødvendigvis treffes av og til uansett. Høres det holdbart ut å ha litt kontakt? Jeg liker ham jo som en venn, og har sluttet å bli så smigret over at han liker meg at jeg virkelig "søker" hans oppmerksomhet (gjorde det ei stund før jeg fikk vennet meg til det hele). Jeg bryr meg bare om ham, og synes egentlig det er naturlig å snakkes med ham innimellom for å høre hvordan ting går. Synes dere det høres greit ut??
Pusekatt Skrevet 21. januar 2004 #2 Skrevet 21. januar 2004 Jeg har vært "utsatt" for noe av det samme, og det som funket best var bare å kutte kontakten helt, hvertfall for en lang periode. Han får ikke bearbeidet følelsene sine ordentlig når han har kontakt med deg! Dersom han kommer helt over deg, kan det kanskje gå an å ta opp kontakten igjen.
Gjest Abelone Skrevet 21. januar 2004 #3 Skrevet 21. januar 2004 Han VIL IKKE komme over meg, og blir irritert på meg når jeg foreslår å kutte kontakten. Da ser jeg ikke helt poenget, for det plager ikke meg lenger, heller ikke min mann. Høres det sprøtt ut å tenke slik?
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2004 #4 Skrevet 21. januar 2004 Det mest fornuftige er sikkert å ikke ha noen kontakt! Men er dette et menneske du setter pris på, og han setter pris på deg - da er det sikkert ikke så lett å være fornuftig. Men vær forsiktig - du har følt før at det har vært smigrende, den følelsen kan være der ubevisst fremdeles? For det er jo smigrende og gir jo en følelse av anerkjennelse når noen liker oss - selv om vi venner oss til tanken. Det virker som om dette er noe du tenker mye på, Abelone, kanskje det rette nå er å ikke ha kontakt en tid - og så se hva som skjer? Og - om han "alltid" vil elske deg, selv hvis han blir gift med en annen - det VET han ikke før den tiden kommer
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #5 Skrevet 22. januar 2004 Han VIL IKKE komme over meg, og blir irritert på meg når jeg foreslår å kutte kontakten. Da ser jeg ikke helt poenget, for det plager ikke meg lenger, heller ikke min mann. Høres det sprøtt ut å tenke slik? Har vært i samme sko som deg!! Kutt helt ut kontakten, gi nå F i om hva han vil. Han kommer ikke over deg før dere kutter helt ut. Ja han sier han ikke vil, men en dag må han!! Så kutt helt ut før det går for langt!!
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2004 #6 Skrevet 22. januar 2004 Skjønner at dette er en veldig vanskelig situasjon for dere begge, siden dere har et vennskap som begge setter pris på. Jeg må si at jeg er veldig imponert over deg og hvordan du har taklet denne situasjonen. Det krever både mot og viljestyrke! Nå håper jeg du har mer mot og viljestyrke igjen, sånn at du kommer deg gjennom denne situasjonen også! Jeg syns du skal ta det opp med mannen din jeg, og spørre hva han syns om at dere skal fortsette å ha kontakt. Hvis han syns det er greit, er du ett steg på veien. I tillegg må du gå dypt i deg selv og tenke gjennom hvordan dette kommer til å påvirke forholdet til både mannen og vennen din, og du må være sikker på at du bare er ute etter vennskap, ikke anerkjennelse/tilbedelse fra denne vennen din. Han sier at han ikke kommer til å glemme deg - det kan han ikke vite, så det er inget argument. Hvis man noen gang har vært i samme situasjon som denne vennen din er, så vet man at man gjør alt for å få være sammen med den man er glad i. Deres vennskap er jo det eneste forholdet han kommer til å ha til deg, og det skremmer antakelig vettet av han...Hans innerste ønske er selvfølgelig at du skal utvikle følelser for han, sånn er kjærligheten... Selvom det virker vanskelig nå, så syns jeg du skal være litt tilbakeholden med kontakten for en periode. Forklar for han at et vennskap må komme fra begge, og at hans utsagn og følelser gjør et vennskap vanskelig. Og uansett om du velger å ha et vennskapelig forhold til han, så syns jeg du skal be han slutte å kunngjøre sine følelser for deg og innse det faktum at han aldri kan få deg, annet som en venn. Jeg håper det ordner seg denne gangen også! :D K
Gjest K@N Skrevet 22. januar 2004 #7 Skrevet 22. januar 2004 Si meg - hvilken glede har du av å holde kontakten med ham? Gir han deg noe du ikke kan leve uten for eksempel? Dersom han blir irritert når du sier dere bør kutte kontakten så han kan tenke på noe annet enn deg - ja da hadde jeg i allefall tatt det som et tegn på at dette var riktig å gjøre.. Jo før jo heller.. Kan bli besettelse hos noen og enhver den de ikke kan få - og slike ting er ubehagelige når de utarter seg.. Jeg ville sagt klart ifra om at noe vennskap ikke var rett så lenge han føler som han gjør og så latt være å svare men vise meg høfflig og hyggelig om vi tilfeldigvis skulle møtes - holde det kort og upersonlig... Men så kan jeg nok være av den avvisende typen jeg da :oops: -K-
Gjest Factor ikke innlogg. Skrevet 22. januar 2004 #8 Skrevet 22. januar 2004 Det spørs litt hva slags type du er da... Noen klarer bare ikke å kutte kontakten helt, men synes det er greit/ normalt/ høffelig å beholde "litt" vennskap. Er det i tillegg kanskje bittelitt spennende og smigrende at han vil ha SMS- kontakt med deg???? Personlig er jeg av typen "kutte- all- kontakt- og- komme- seg- videre". I hvertfall for en periode til ting har roet seg. Synes det høres litt suspekt ut med "vennskapelig kontakt" når han fortsatt er intr. i deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå