Steget Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Jeg har lyst til å ha gressløk i hagen! Kan jeg bare plante om en gressløk jeg kjøper i butikken og sette ut? Tenkte å plante den over i en større potte, ikke i et bed. Eller bør jeg kjøpe frø? Hvor mye vann trenger gressløk? Jeg klarer vanligvis å drepe alle planter i nær omkrets, men vil så gjerne!
Chloe- Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Gressløk er en av de letteste plantene å gro! Jeg plantet ut en plante fra butikken for en uke siden, vanner den en kopp om dagen, og den gror som bare det! Faren min har gressløk ved garasjen som han ikke har stelt med på mange år - den gror fortsatt den! Et lite tips hvis man gror urter er å ha minst en mynteplante i nærheten. Mynten avskrekker de fleste bladlus, så de andre plantene stort sett får være i fred også. Men IKKE plant mynten i samme potte som noe annet, da den lett kan "ta over". (Gressløk er ikke så utsatt for bladlus, så om du KUN skal ha denne kan du se bort fra myntetipset. Det gjelder mer om du vil utvide hagen med andre vekster.) Lykke til!
Steget Skrevet 16. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2012 Takk for svar! Da skal jeg sette prosjektet ut i verden i morgen:) Så satser jeg på at det kan bli mye potetstappe med gressløk framover
Chloe- Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Eller i eggerøre, omelett, salat, rømmedressing og supper! Nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå