Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går 2. semester av et bachelorstudie nå. I tilfelle det går rett vest på eksamen til sommeren har jeg søkt på et par andre studier gjennom samordna opptak. Men ved å gjøre det, mister jeg da plassen på/retten til mitt nåværende studie? Eller må jeg takke ja til annet studie før jeg mister plassen?

Trodde kanskje samordna opptak hadde utvidet åpningstider på telefon i dag grunnet den tekniske feilen i går, men neida.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går 2. semester av et bachelorstudie nå. I tilfelle det går rett vest på eksamen til sommeren har jeg søkt på et par andre studier gjennom samordna opptak. Men ved å gjøre det, mister jeg da plassen på/retten til mitt nåværende studie? Eller må jeg takke ja til annet studie før jeg mister plassen?

Trodde kanskje samordna opptak hadde utvidet åpningstider på telefon i dag grunnet den tekniske feilen i går, men neida.

Nei. Søk fort. Fristen er om en time!

Du beholder plassen din. Du mister IKKE plassen på det andre studiet hvis du takker ja til det nye heller. Men det er lurt å si ifra til begge lærestedene hvis du skulle ønske å fortsette på begge.

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Takk. Da har jeg ingenting å bekymre meg for sånn sett.

Dersom jeg takker ja til et annet studie og allikevel fortsetter der jeg går nå, får jeg da retten til å begynne på det studiet jeg har takket ja til senere da (om 2 år feks), eller blir det annullert.

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Takk. Da har jeg ingenting å bekymre meg for sånn sett.

Dersom jeg takker ja til et annet studie og allikevel fortsetter der jeg går nå, får jeg da retten til å begynne på det studiet jeg har takket ja til senere da (om 2 år feks), eller blir det annullert.

Dersom du ikke møter opp og begynner på studiet mister du plassen din, da må du søke på vanlig måte neste gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merk at om du søker på nytt studie på samme lærested flytter de deg automatisk over til det nye studiet om du sier ja til plassen når svar kommer i slutten av juli. Om det er nytt lærested har du ingenting å bekymre deg for.

Skrevet

vil tro du mister plassen når du ikke betaler semesteravgiften? men vet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...