Gjest EryMax Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 (endret) Da jeg skal flytte til ny og større leilighet så trenger jeg en oppvaskmaskin. Så jeg lurer på hva dere anbefaler. Jeg kan også fortelle at jeg bor ikke i nærheten av IKEA så det er utelukket. Jeg har krav til maskinen. Den skal vaske reint,tørke bra og ikke bråke da den leiligheten jeg skal bo i er liten. Det er også forferdelig kult med lys inni der, men det er ikke et must. Håper dere har tid til å komme med råd. Den burde koste under 8000 da jeg ser på den som en investering for fremtiden. Endret 16. april 2012 av EryMax
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Selv foretrekker jeg maskiner fra Miele (har prøvd ulike merker), men de koster endel. Ellers kan du f.eks. sjekke test fra 2011: http://forbrukerportalen.no/Tester/2011/test_av_oppvaskmaskiner_2011
La Papesse Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 (endret) Asko sin oppvaskmasin er bare helt suveren! Den har god innvendig plass og ikke minst stor plass (høyde). Den rengjør veldig godt og er stillegående, også den modellen som ikke er innbygd. Dessuten er prisen ganske gunstig, rundt 6000,- koster herligheten Endret 16. april 2012 av La Papesse 1
Henkie Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Dersom den IKKE skal være fullintegrert klarer du deg lenge med en til 4-5000 kroner. Lys er bare jåleri. Bosch, aeg, zanussi. Det viktigste er at du finner en med praktisk innredning. Min søster har en zanussi til 3500. Den går stille nok, vasker rent men er håpløs i innredningen. Selv har vi nå en dyr asko. Hadde tidligere en billig husqvarna. Merker lite eller ingen forskjell.
Gjest Badabing Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Vi kjøpte ikke den aller billigste Bosch-oppvaskmaskinen, for vi ville ha en som ikke bråker så veldig. Angrer på at vi ikke la enda mer penger i den, den bråker fortsatt altfor mye, og innredningen er skranglete og dårlig planlagt.
La Papesse Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Er whirpool noe bra? Jeg har det nå, og kommer IKKE til å kjøpe ny. Dårlig plass, småting inne i maskinen blir fort ødelagt.. Dessuten kan jeg ikke kjøre full maskin for da blir det ikke rent.. Ikke spesielt fornøyd nei
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Ikke kjøp BOSCH! Hvorfor ikke? Vi har en av de dyrere variantene fra Bosch, og er superfornøyde. Den lager knapt lyd, og vasker selv ildfaste former rene.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Jeg er veldig fornøyd med Miele, liker at de ikke skrangler og føles "plast"-befengte, slik mange billigere maskiner gjør.
Gjest EryMax Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Jeg har forelska meg i en AEG til 7 tusen, den var ikke plastic fantastic. Den skuffen der man har glass i var laget i gummi, som er skånsom mot glassene. Alle radene kan slåes ned, du får en svær kaserolle inni om du fjerner den øverste skuffen. Modern hadde en Whirpol før, å der hadde oppvasken som regel flekker, når den var ny vasket. Å koppene kunne stå i flere timer å likevel være full i vann.
Edvarda Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 Jeg har en veldig billig Electrolux, for jeg tenkte at oppvaskmaskin var oppvaskmaskin.. Det er ikke det Den bråker og vasker ikke særlig reint, og tørker dårlig.
Gjest EryMax Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 Billige Electrolux er faktisk billigste ræl produsert av Zanussi
Edvarda Skrevet 18. april 2012 #14 Skrevet 18. april 2012 Billige Electrolux er faktisk billigste ræl produsert av Zanussi Ræl er det iallefall. Så mye for teorien min om at alle burde kunne å lage oppvaskmaskiner i 2012
Gjest EryMax Skrevet 18. april 2012 #15 Skrevet 18. april 2012 Familien mener at jeg kan kjøpe en gammel til 500 kr på Finn. Den kommer ihvertfall til å bråke
Gjest EryMax Skrevet 19. april 2012 #16 Skrevet 19. april 2012 Den AEG maskinen jeg så har 41 db støynivå i vanlige programmer, men setter du den på extra silent så er den 39 db. Altså de fleste billige maskiner har 52 db i støynivå, det er alt for mye når man bor i liten leilighet med åpen løsning. Hadde man kunne stengt kjøkken døra, så OK.
HvittHus Skrevet 19. april 2012 #17 Skrevet 19. april 2012 Jeg kan varmt anbefale Asko. Glimrende maskin og lite lyd. Fikk også presset ut av en repratør at det var lite service og reklamasjon på disse. Jeg betaler ekstra for å få en maskin som ikke bråker, for det er helt uutholdelig. Men et tips er å ta noen runder på et avfallsmottak for hvitevarer/butikkens mottak av hvitevarer, og se hva som står der av maskiner. Da får du et bilde av hva som går fort i stykker. 2
Gjest EryMax Skrevet 19. april 2012 #18 Skrevet 19. april 2012 Jeg var innom på Coop Elektro, der anbefalte han Simens,AEG eller Bosch. Han som anbefalte det har jobbet med hvitevarer i over 20 år. Å han på Expert anbefalte http://www.expert.no/Product/Product.aspx?id=2745014 han mente det var bare Miele som var bedre enn denne. Jeg har sparepenger stående i Sparebank1 og noe i DNB. Jeg vil ha en skikkelig maskin, men desverre går det ikke inn i hodet til noen av de i familien min. Jeg er alt for pudding til å bare kjøpe uten at de ser den.
Gjest Badabing Skrevet 19. april 2012 #19 Skrevet 19. april 2012 Vi har desibel på 48, og det bråker irriterende mye med halvåpen løsning. Det viktigste er at du ser på desibel og innmaten, og ev forbruk av vann nå som man har fått vannmålere. Tror de aller fleste nye maskiner greier å vaske temmelig rent.
Edvarda Skrevet 19. april 2012 #20 Skrevet 19. april 2012 Vi har desibel på 48, og det bråker irriterende mye med halvåpen løsning. Det viktigste er at du ser på desibel og innmaten, og ev forbruk av vann nå som man har fått vannmålere. Tror de aller fleste nye maskiner greier å vaske temmelig rent. Jeg tenkte også det, men det stemmer ikke for Electroluxen min iallefall. Ganske utrolig egentlig..skulle tro det var et minimumskrav for å kunne kalle det en oppvaskmaskin. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå