Gå til innhold

Spiseforstyrrelse og godteri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan en fortsatt være spiseforstyrret hvis en spiser godteri? Har hørt noen mener jeg er det, men jeg vet ikke, siden jeg spiser godteri av og til.

De fleste dagene spiser jeg ett måltid, på ca. 500-600 kalorier, men noen dager spiser jeg godteri også, tilsvarende kanskje 300 eller så, noen ganger litt mer.

Er det ikke en "regel" at en ikke gjør det=?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Om du lever på 500kcal om dagen vil jeg si du sliter temmelig. Uansett om du spiser litt godteri i ny og ne.

• Liker 1
Skrevet

spiser du kun et måltid på 500 kcal om dagen?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ett måltid på maks 500-600 kcal om dagen. Det er målet for hver dag, men så blir det godteri i tillegg innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

Men aldri mer mat. Regelen er ett måltid.

Skrevet

Det finnes sikkert spiseforstyrrede som spiser kun godteri også, så gratulerer, du er spiseforstyrret. Søk hjelp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg som verdnes dårlgiste som ikke klarer å holde meg nder 500 hver dag

AnonymBruker
Skrevet

Spiseforstyrrelse handler IKKE om hva man spiser, men hvordan man tenker om mat, kropp og vekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spiseforstyrrelser og har hatt dager der jeg har spist godteri nok for et helt bursdagsselskap. Riktignok med påfallende oppkast, men likevel. Det er ikke kun anoreksi som kan betegnes som spiseforstyrrelser (og selv anorektikere kan faktisk spise godteri!)

Du ser da vel selv at du har et problem, søk hjelp!

• Liker 3
Skrevet

Det er såppas mange som har sagt det, så det er vel egentlig unødvendig for meg å si det: Du har en alvorlig spiseforstyrrelse. Å spise goderi av og til fritar deg ikke for den sykdommen. Vær snill å søk hjelp.

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Sophie-Ann, mod

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...