Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 20år som lurer litt på hva jogging gjør med kroppen. Jeg er slank, men har veldig lyst til å stramme opp litt. Er 164cm og veier 51kg. Hva skjer om jeg jogger et par ganger i uka? Vil jeg blir strammere da? Eller er det kanskje bedre om jeg trener styrke? Har forresten ikke tilgang til vekter, men jeg kan jo løpe i trapper og sånt.

Jeg har et normalt kosthold fra 1500kcal-2000kcal.

Dette virker kanskje som et teit spm for noen, men for jeg som ikke har peiling så er det ikke så teit :sjenert:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For og si det sånn, du trenger egentlig ikke jogging for og gå ned i vekt og det er noe du kan være stolt over. Du trenger jogging for og føle deg i godt humør. Jeg er 1.61 og veger 52 kg. Jeg føler meg overvektig, så det er jeg nok. Du er for og si deg sånn, langt over normal og undervektig. Det jeg vil anbefale for deg viss du har behov for og "stramme" opp litt, og få mindre fett er og spise sunt, og kutte litt ned på maten. Jogge en gang i blandt er også fint, men da vil du også gå ned i vekt noe du rett og slett ikke har behov for i det hele tatt. Du er fin som du er, og trenger ikke og jogge for og gå ned i vekt. Så jeg vil anbefale og søke litt på Internett etter metoder du kan gjøre for og "stramme" opp litt, osv.. Prøv jogging minst 2 ganger i uka i tillegg, så vil du nok få en litt strammere kropp spør du meg. :) Lykke til, og stå på!

AnonymBruker
Skrevet

For og si det sånn, du trenger egentlig ikke jogging for og gå ned i vekt og det er noe du kan være stolt over. Du trenger jogging for og føle deg i godt humør. Jeg er 1.61 og veger 52 kg. Jeg føler meg overvektig, så det er jeg nok. Du er for og si deg sånn, langt over normal og undervektig. Det jeg vil anbefale for deg viss du har behov for og "stramme" opp litt, og få mindre fett er og spise sunt, og kutte litt ned på maten. Jogge en gang i blandt er også fint, men da vil du også gå ned i vekt noe du rett og slett ikke har behov for i det hele tatt. Du er fin som du er, og trenger ikke og jogge for og gå ned i vekt. Så jeg vil anbefale og søke litt på Internett etter metoder du kan gjøre for og "stramme" opp litt, osv.. Prøv jogging minst 2 ganger i uka i tillegg, så vil du nok få en litt strammere kropp spør du meg. :) Lykke til, og stå på!

jaggu

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lol.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å begynne med styrketrening. Man får økt forbrenning i en lenger tid enn med utholdenhet, og etter hvert som musklene synes ser man også strammere ut. Går greit å drive to ganger i uka, så lenge du tar litt i. (70-90% av 1RM.) Jogging derimot fjerner fettreservene om man holder på lenge og med lav intensitet, men man blir bare tynn, ikke trent. Det ser både sunnere og penere ut å ha litt muskler.

Om du vil stramme opp et spesielt område, feks, rompe-lår-området, kan det være lurt å løpe litt i oppoverbakker/trapper i tillegg, da blir effekten større, men kombiner med styrke for høyest forbrenning. :o)

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

jogging gir deg en flott og stram definert kropp. Jeg har jogget i 2 år nå og endringene er utrolige. Har aldri vært tykk, men fettprosenten har definitivt gått ned en del.

Har fått masse bemerkninger om at beina mine har blitt kjempeflotte og definerte(flere venninner som har kommentert det når jeg går i skinny jeans, og jeg ser det selvsagt selv)

Kondisen er blitt MYE bedre og jeg har masse overskudd og energi i hverdagen. Kan absolutt anbefale deg å starte å jogge. Det er egentlig bare fordeler med det ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...