Dolly-Betty Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 I juni gifter et vennepar av oss seg. De skal ha stort kirkebryllup og mange gjester. De legger ut gavelister på ulike steder, så vi finner på noe men undres litt på hvor stor gave vi skal gi. Hun var min venninne og han var min manns kamerat. Det var de som spleiset oss for mange år siden. Ingen av oss skal være forlovere, bare vanlige gjester... Hva synes dere?
Gjest Doh Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jobber dere eller er noen av dere studenter? Vi ga for 1000 kr, men da var det min søster og mannens bestekamerat som giftet seg. Ville vel gått for rundt 500
Gjest Annaires Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Vi kjøpte for 1200 da vi var i bryllup til et nært vennepar for noen mnd siden.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2012 Jobber dere eller er noen av dere studenter? Vi ga for 1000 kr, men da var det min søster og mannens bestekamerat som giftet seg. Ville vel gått for rundt 500 Vi jobber alle mann og damer (vi er 26 dette året og mennene er 32 - eldrende mennesker...). Usikker på dette her altså. Noen sier at man skal gi kuvertprisen, og da må man vel regne ca 400kr pr pers for maten vi får... Dvs gave for kr 800.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2012 Vi kjøpte for 1200 da vi var i bryllup til et nært vennepar for noen mnd siden. Var noen av dere forlovere?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 I vår vennekrets gir vi for 500 kr, så det er det vi gir
Gjest Annaires Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Var noen av dere forlovere? Ja, begge to faktisk. Men hadde nok gitt for det samme uansett. Vi fant en gave som passer perfekt for dem, så hadde nok kjøpt den om den kostet 800 eller 1500 Skal i et bryllup til et annet vennepar i sommer. Kjøper nok for rundt 1000kr der også. Pluss/minus, alt ettersom hva vi kjøper.
Rosalie Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Vi pleier å gi for en tusenlapp per par, 500 om man er alene når det er vennebryllup.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2012 Gir vi 1000 så gir vi ikke for lite synes jeg da. Vi ga gave for 800kr for 4 år siden da vi var spurt i stort bryllup til fetteren hans. Ellers har vi gitt for 3-400kr til venner og søskenbarn vi ikke har vært invitert i selskap til, men som vi har gitt en gave til
Evie Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 Vi var i bryllup til et vennepar, de er gode venner men ingen av oss var forlovere. Vi ga gave for 1500 kr :-)
fridr Skrevet 17. april 2012 #11 Skrevet 17. april 2012 Jeg svarer for meg selv Jeg gir etter evne og lyst. Da ei god venninne av meg giftet seg i høst, kjøpte jeg gave (alene) for ca 600 kr. Selv om jeg er student. Jeg hadde nemlig LYST til å kjøpe noen gaver som kostet dette tilsammen, og jeg tenker egentlig ikke særlig over hvor mye/lite jeg skal bruke. Da broren min giftet seg, kjøpte jeg og forloveden min gaver for nærmere 1500 kr. Ikke at vi hadde trengt å kjøpe så dyre gaver, men vi hadde lyst og mulighet. En annen gang, brukte jeg kanskje 200 kr på gave :gjeiper: Da spleisa jeg og en kompis på en gave til 400 kr. Og en annen gang, tror jeg kanskje jeg brukte 100 kr... Så dere ser, det er store spriker i gaveverdiene Jeg tenker overhodet ikke over kuvertpris, eller hvor gode venner vi er. Alt kommer an på hva jeg/vi har lyst til.
Gjest Adriane Skrevet 17. april 2012 #13 Skrevet 17. april 2012 Når jeg skal kjøpe gave til noen, uansett om det er til bursdag, konfirmasjon, dåp eller bryllup, så ser jeg sjelden på prislappen først. Da går jeg inn for å finne noe til mottaker som jeg vet de vil like/ønsker seg, og som det vil glede meg å gi dem. SÅ ser jeg på prislappen. Om gaven da koster 500 eller 1500 - så lenge vi har råd til det - så kjøper jeg den. Jeg er nok rar, for jeg forstår ikke helt dette voldsomme fokuset på pris...
Dolly-Betty Skrevet 17. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2012 Jeg er nok rar, for jeg forstår ikke helt dette voldsomme fokuset på pris... Når man i løpet av noen år har mange man må gi til, så er det greit å holde samme prislinja synes jeg. Har to gode venninner og synes de bør få ca like stor gave i verdi når de gifter seg... Akkurat som når jeg kjøper bursdagsgave til tanteungene mine, så kjøper jeg ikke for 250kr til den ene og 500 kr til den andre. Synes ikke det er rettferdig...!
CathFoto Skrevet 17. april 2012 #15 Skrevet 17. april 2012 Når jeg skal kjøpe gave til noen, uansett om det er til bursdag, konfirmasjon, dåp eller bryllup, så ser jeg sjelden på prislappen først. Da går jeg inn for å finne noe til mottaker som jeg vet de vil like/ønsker seg, og som det vil glede meg å gi dem. SÅ ser jeg på prislappen. Om gaven da koster 500 eller 1500 - så lenge vi har råd til det - så kjøper jeg den. Jeg er nok rar, for jeg forstår ikke helt dette voldsomme fokuset på pris... Jeg gjør det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå