Chiquita Skrevet 21. januar 2004 #1 Skrevet 21. januar 2004 Etter å ha vært på skolen i "forkjølet" tilstand, har jeg nå blitt sår ved neseroten (grunnet "selvfølgelig" at de har bare "hardt" papir på skolen, og jeg gikk tom for Kleenex) Spørsmålet er da; hva kan jeg gjøre for å bli raskest mulig "normal" igjen....? Jeg HATER å være sår ved neseroten, og normalt klarer jeg å forhindre det, men slik gikk det altså ikke denne gangen :x Noen som har noen råd? *klem*
Gjest Myumi Skrevet 21. januar 2004 #2 Skrevet 21. januar 2004 Kamferatum salve fra apoteket fikser biffen, denne har jeg brukt ved forkjølelse helt fra jeg var barn og den er helt genial.
Tantemor Skrevet 21. januar 2004 #3 Skrevet 21. januar 2004 Tror nok kamferatum blir for sterkt til din såre nese... Det middelet er vel mest for å åpne for tetthet.. Jeg vil heller anbefale aloevera!!!! Helst fra planten, men gel duger fint det også. Ellers bør du bruke så mykt snytepapir som mulig. Kleenex er bra. Den lilla boksen vet du. Lykke til med den såre nesen din..
Chiquita Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2004 Kamferatum salve *notere* Bare leit at det er 5 mil til apoteket fra her jeg bor, men det spørs om jeg ikke MÅ kjøre meg en tur i morgen alikevell Takker for tipset *klem*
Gjest Myumi Skrevet 21. januar 2004 #5 Skrevet 21. januar 2004 Nei det er det ikke, det står tom. bakpå tuben at den er perfekt for såre nesevinger ved forkjølelse. Kamferatum lindrer øyeblikkelig når du tar den på og fikser sår/rød hud meget meget raskt. Den er også ypperlig til å lindre kløe ved myggstikk, såre lepper etc. Den lille tuben holder seg meget lenge, koster ca. 30 kroner og er noe man bør ha i huset til enhver tid. Ett vidundermiddel.
Chiquita Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2004 Tror nok kamferatum blir for sterkt til din såre nese... Det middelet er vel mest for å åpne for tetthet.. Jeg vil heller anbefale aloevera!!!! Helst fra planten, men gel duger fint det også. Ellers bør du bruke så mykt snytepapir som mulig. Kleenex er bra. Den lilla boksen vet du. Lykke til med den såre nesen din.. Jasså, ikke kamferatum? Jeg har litt aloevera-gel her hjemme, som jeg kan prøve til i morgen om ikke noe annet, så kan jeg jo kjøpe kamferatum når jeg kommer meg på apoteket. (skal prøve å komme dit i morgen) Og jeg har kjøpt meg masse Kleenex - NEI TIL HARDT PAPIR I FORKJØLELSESSESONGEN! *klem*
Gjest Myumi Skrevet 21. januar 2004 #7 Skrevet 21. januar 2004 Og jeg har kjøpt meg masse Kleenex - NEI TIL HARDT PAPIR I FORKJØLELSESSESONGEN! Helt klart, de beste er Kleenex Balsam som kommer på grønn/blå/gul boks. Da jeg var syk for en liten stund siden gikk det med nesten 7 slike bokser.
Chiquita Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2004 Det MÅ være med balsam ja, synes jeg. Selv om jeg da blir lett "fet" i neseområdet, så er det bedre enn å bli sår. Jeg har ikke kjøpt på boks, men i "pakninger" slik at de skal være lettere å frakte med på skolen, osv. (Jeg vil ikke en dag til med det papiret de har på skolen - grøss) *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2004 #9 Skrevet 21. januar 2004 Annbefaler absolutt aloe vera krem, hadde samme problemet som du, og det gikk ikke mange dagene før det var helt fint igjen:)
Gjest lmari Skrevet 22. januar 2004 #10 Skrevet 22. januar 2004 Tror nok kamferatum blir for sterkt til din såre nese... Det middelet er vel mest for å åpne for tetthet.. Du tenker ikke på mentholatum, da? Det er vel to forskjellige ting, er det ikke det, da?
MilkMaiden Skrevet 22. januar 2004 #11 Skrevet 22. januar 2004 Om du skal på apoteket kan du kjøpe en krukke c-creme. En krem folk med eksem bruker blant annet. Den er super på forkjølelsesår og svir ikke slik jeg mistenker kamfer og andre sterke greier for å gjøre! Pluss at en krukke varer i evigheter. Den kan også brukes på leppene.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #12 Skrevet 22. januar 2004 Både kamferatum og mentholatum kan brukes, er stort sett det samme. Svir ikke hos meg i alle fall. Forsøkte litt forskjellig selv sist jeg var forkjølet, men det eneste som hjalp på min flassete nese var mentholatum og hos meg ble det bra i løpet av natta.
Twigi Skrevet 22. januar 2004 #13 Skrevet 22. januar 2004 Mentholatum er helt perfekt. Såre lepper blir fine over natten, såre neser blir normale igjen (dvs at du slipper å gå hudløs i tre uker... ), sprekker i neglerota gror med en gang - og tette neser åpner seg uten bruk av nesespray. Tror jeg har 5 tuber liggende rundt omkring :oops:
Nilma Skrevet 22. januar 2004 #14 Skrevet 22. januar 2004 Støtter opp om mentholatum-anbefalingene! Den både lindrer sårhet og gjør nesen litt åpnere. Og som Julienne skriver, er kamferatum og mentholatum noenlunde det samme. Personlig foretrekker jeg mentholatum fordi jeg synes den lukter bedre, men begge deler hjelper i hvert fall. God bedring! :D
Litago Skrevet 22. januar 2004 #15 Skrevet 22. januar 2004 Jeg sverger til Elizabeth Ardens Eight Hour Cream i slike tilfeller, men de andre kremene som er nevnt hjelper sikkert også. God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå