Superknas Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Katten min har høyt stoffskifte å han er 18 år Dyrlegen sier vi kan avlive han siden han er så gammel.,. Eller å gi han tabletter resten av livet hans.. Han har tannstein som han må ta etter som han blir bedre da også evnt trekke tenner Jeg har hatt katten min siden jeg var liten og vil ikke gi opp men han er jo gammel også Hva ville du gjort? Trenger svar fort Jeg elsker jo katten min så høyt <3
Gjest Bobler Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 (endret) Prøv å ikke tenk på deg selv, og dine følelser. Tenk på pus, pus sin helse og pus sitt liv. Må pus igjennom mye greier for å leve et års tid til, ville jeg avlivd. Hvis dyrlegen anbefaler det fremfor medisinering, ville jeg hørt på h*n hvis h*n var dyktig. De fleste dyrleger vet hva de snakker om. Det er et hardt valg å ta, måtte selv avlive gamlepus på 18år i 2007. Var helt jævlig, hadde vokst opp med pusen. Men jeg viste at hun hadde det hundre ganger bedre i kattehimmelen, hvor hun kunne fange mus og løpe i gresset. Dette er et valg kun du kan ta. Det er et vanskelig valg, men du må tenke på pus i alt dette. Jeg ville nok avlivd. Red; Men selvfølgelig, snakker nå om pus er litt skranten som 18år gamle katter ofte er. Er han frisk og rask ellers, og kan få mange gode år til, så kjør på med tabletter! Endret 16. april 2012 av Bobler
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Jeg er kattepasser og passer en katt på 13 år som får medisiner pga stoffskifteproblemer, og det er ikke noe problem. Pakker inn pillen i en liten godbit, og den går ned på høykant. Så om det er det eneste problemet ville ikke jeg avlivet pus. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Dersom han har forutsetninger for å leve noen gode år til, ville jeg gitt ham tablett og ordnet tennene. Hvis han ellers har god helse. 1
HvittHus Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Jeg har stoffskifteproblemer, medisinert høyt, og hadde mitt dyr fått denne diagnosen i en så høy alder, hadde han fått slippe.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Jeg har stoffskifteproblemer, medisinert høyt, og hadde mitt dyr fått denne diagnosen i en så høy alder, hadde han fått slippe. Kanskje litt off topic, men hvordan opplever du det? Det er kanskje ikke så utenkelig at katter opplever det på noenlunde samme måte.
HvittHus Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Kanskje litt off topic, men hvordan opplever du det? Det er kanskje ikke så utenkelig at katter opplever det på noenlunde samme måte. Enkelt og greit som et helvete. Aldri nok energi, aldri god nok søvn,sliten hele tiden, dårlig hukommelse+ en mengde andre plager og problemer. Jeg unner ikke min verste fiende denne sykdommen, og mine dyr skal få slippe unna de problemene den forårsaker. Nå er jo katter tilpassningsdyktige, men man vet jo ikke hvor store plager de får, og hvilke plager de får. Det er jo slik at denne katten har et for høyt stoffskifte, og for å dempe det må man bruke medisiner som setter ned hormonproduksjonen. For mennesker gir disse medisinene bivirkninger, noe jeg kan tenke meg kan forekomme hos dyr også. http://www.nettdyrlegen.com/artikler/katt/hormonsystemet/hypertyreoidisme-pa-katt/275 Å fikse tennene på katten innebærer også sedering, noe som kan være en risiko for så gamle dyr.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 Jeg har også vanskelig regulerbart stoffskifte, vært syk i over 20 år (høyt og lavt) og høyt medisinert. Jeg har gitt katten medisin og ordnet tannsten. Er man skikkelig dårlig, så er man undermedisinert.
Superknas Skrevet 16. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2012 Han virker veldig grei ellers han maler,leker,er ute og spiser godt eneste at han noen ganger mjauer litt når vi løfter han opp ..,. Han hopper jo opp i vinduskarmer å alt uten problemer eller mjauing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå