Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ser at det er ganske mange som tilrår å bruke Dermalogica, MD og Decleor, det er vel dei som oftast dukkar opp her. Har de brukt slike dyre produkt veldig lenge? Har de veldig flott hud, alle saman? Eller MÅ de bruke spesialprodukt? Kva gjer de i tillegg til å bruke pleie utanfrå?

Eg er berre litt nysgjerrig, altså, eg har ikkje nokon skjult agenda med å spørre. De veit truleg allereie at eg er dusjeforoftemotstandar, BBkremtilhengar, korthårstilhengar, designerproduktmotstandar, pelstilhengar, miljøforkjempar og alt slikt, så det er berre for å høyre om de liksom er opptekne av dette med hudpleie, liksom. Eg er jo glad i sminke, men brukar pengane mine på sko og sportsutstyr, veit de! Berre nysgjerrig, altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker dyre produkter og har "perfekt" hud, men det har jeg jo forsåvidt alltid hatt så det trenger ikke være pga produktene jeg bruker:)

Skrevet

Jeg har ikke perfekt hud, aldri hatt det, men dyrere produkter har hjulpet huden min til å se mye bedre ut. Jeg bruker både produkter fra hudpleier og parfymeri om hverandre forsåvidt, men ikke "billig"-produkter.

Skrevet

Jeg bruker Exuviance og Dermalogica. Huden min var en katastrofe, nå begynner den å bli normal :)

AnonymBruker
Skrevet

Eg ser at det er ganske mange som tilrår å bruke Dermalogica, MD og Decleor, det er vel dei som oftast dukkar opp her. Har de brukt slike dyre produkt veldig lenge? Har de veldig flott hud, alle saman? Eller MÅ de bruke spesialprodukt? Kva gjer de i tillegg til å bruke pleie utanfrå?

Eg er berre litt nysgjerrig, altså, eg har ikkje nokon skjult agenda med å spørre. De veit truleg allereie at eg er dusjeforoftemotstandar, BBkremtilhengar, korthårstilhengar, designerproduktmotstandar, pelstilhengar, miljøforkjempar og alt slikt, så det er berre for å høyre om de liksom er opptekne av dette med hudpleie, liksom. Eg er jo glad i sminke, men brukar pengane mine på sko og sportsutstyr, veit de! Berre nysgjerrig, altså.

Pelstilhenger og miljøforkjemper, pleier ikke de å stå på hver sin sine av veien?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For 2 år siden oppdaget jeg bloggen til HC og var så dum at jeg brukte en liten formue på produkter fra Decleor. Etter 2 uker eksploderte ansiktet mitt og jeg fikk pereoral dermatitt. Det ble 3 måneder med antibiotikabehandling.....

HC prater jo disse dritdyre produktene opp i skyene, men jeg var inne på bloggen hennes i går og på noen av de bildene ser jo huden hennes helt for j.... ut. Kviser og blank.

Jeg bruker ikke Nivea og Garnier, da dette er bare drit, men dermalogica er veldig gode produkter.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker produkter fra Decleor, MD og Matis FORDI jeg sliter med huden min. Til tider er den forjævlig, men det var den når jeg brukte Garnier og Nivea også. Om jeg hadde hatt perfekt hud hadde jeg nok ikke brydd meg om hudpleie, jeg tror det er noe de fleste får øynene opp for når de er desperate etter en løsning. Sliter jeg fortsatt med huden min? Ja, det gjør jeg, virkelig. Men jeg sliter MER når jeg bruker produkter fra Dior, Garnier, Nivea og L'oreal. Til sommeren skal jeg begynne på en antibiotikakur for huden min, om det tar knekken på det så blir jeg søren meg frelst... for piller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 og har aldri brukt dyr hudpleie. Jeg har brukt rens, peeling og hudkrem i budsjettklassen. Jeg har ingen problemer med huden min. Jeg tror man ofte selger en følelse og ikke noe reelt.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg bruker dyre hudpleieprodukter for å forebygge og holde huden fuktet og fri for utbrudd. Dere med perfekt hud kan si hva dere vil, men jeg kjenner en klar forskjell på dager jeg går tom for Decleor og må bruke noe annet billig i skapet som nødløsning - da går huden min til helvete. Decleor og MD er det eneste som kan holde orden på de hormonelle kvisene mine. Men så har jeg finicky hud som klikker for ingenting - dere med perfekt hud kan bare klatte på hva dere vil :gjeiper: Om dere er fornøyd med hudrutinen deres er det bare å holde seg til den.

Skrevet

Jeg er over 40 og har aldri brukt dyr hudpleie. Jeg har brukt rens, peeling og hudkrem i budsjettklassen. Jeg har ingen problemer med huden min. Jeg tror man ofte selger en følelse og ikke noe reelt.

Og jeg er langt over 30 og har prøvd det meste, også billige merker. Det er ikke tvil om at min hud blir enda verre av de. Man får stort sett det man betaler for, er det ikke slik? Har man problemfri hud kan de muligens fungere, men med noen skavanker så er nok ikke de billigste de beste!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aknehud, og er interessert i hudpleie pga jakten på pen hud.

Billige produkter (fra apoteket og dagligvare) gjorde huden tørr, kvisete, oljete, sår, rød etc.

Dermalogica gjorde huden min rolig, frisk og matt, men merket ingenting på kvisene.

Decleor og md gjorde huden jevnere og gav den glød.

Jeg spiser sunt og trener, drikker mye vann og hele den leksen der...rawfood, nattlysolje etc er forsøkt.

Jeg fant løsningen hos hudlegen, i form av isotretinoin-kur, og har nå endelig fått en etterlengtet porselenhud. Jeg er overbevist om at pga decleor, md og Dermalogica, så har jeg ytterst få arr og skader etter kvisene.

Hadde det ikke vært for hudproblemene, så hadde jeg sikkert ikke vært så interessert i hudpleie.

Skrevet

Jeg bruker dyr hudpleie, noe annet nytter ikke for meg. Har aldri hatt store problemer med huden min, men det som var (av både kviser og arr) forsvant med MD sitt renewal serum :) Hudenfargen ble jevnere, så jeg anbefaler det til alle. :)

Skrevet (endret)

Pelstilhenger og miljøforkjemper, pleier ikke de å stå på hver sin sine av veien?

Det reagerte også jeg veldig på.. Hvordan får du det til å stemme? La oss redde miljøet, fiskene, trærene, viltdyrene våre, men la oss fange en del av dem, ha dem i små bur for så å drepe dem og bruke dem til pynt.. En liten kræsj i verdiene dine der eller?::P

Endret av Dolly-Duck
  • Liker 3
Skrevet

jeg er sterk declor tilhenger. Det er egentlig det eneste jeg bruker, men fikk et gavekort på en klinikk. Hadde ingen penger og var tomm får dagkrem, kjøpte en fra babor. Den skulle viss være bedre enn den jeg bruker, men det er jeg meget uenig med. Nå skal det sies at det eneste problmet jeg har er tørr hud, ingen urenheter eller noe slik. Åsså bruker jeg ikke produkter som blir testet på dyr, og da er de dyre merkene i stort flertall.

Anyway, anbefaler virkelig declor for de med noraml hud:)

Gjest Tigress
Skrevet

Det reagerte også jeg veldig på.. Hvordan får du det til å stemme? La oss redde miljøet, fiskene, trærene, viltdyrene våre, men la oss fange en del av dem, ha dem i små bur for så å drepe dem og bruke dem til pynt.. En liten kræsj i verdiene dine der eller?::P

Ein klarar ikkje å vere konsekvent heile tida, veit de, det er berre å akseptere. :gjeiper:

For å svare meir alvarleg, eg refererte eigentleg til dei som har sett kva eg gjerne diskuterer, og er alltid på den positive sida av pelsdebatten. Eg kjøper nemleg ikkje pels, men eg brukar dei eg har arva, nett ut i frå eit miljøomsyn: det er godt gjenbruk i staden for å kjøpe nye dun- eller primaloft, så miljøomsyn og å bruke pels kan vere to sider av same sak.

Til alle de andre: tusen takk for masse innspel - eg har ikkje fått lese gjennom alt enda, men dette er interessant!

Skrevet

Produkter fra Dermalogica og MD holder huden min fin. Den har blitt SÅ mye bedre, enn fra da jeg brukte clarins og garnier... Har man problemhud, er dyrere produkter et must!

Skrevet

For min del stemmer det ikke at dyrere er best. Billig trenger uansett ikke bety at det inneholder dårlige ingredienser. Jeg går for økologisk med snille ingredienser, noe som oftest er billigere enn MD og gjengen.

(Når det er sagt sliter jeg ikke med uren hud da, men fuktfattig. Det er godt mulig saken hadde vært annerledes for meg dersom jeg hadde trengt sterkere saker.)

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Eg trur nok ein del av dei som har skrive at ein ikkje er så interessert i hudpleie før huden lagar problem, har eit poeng. Eg er heilt uinteressert i hudpleie, eigentleg, eg synest det er grusomt keisamt sjølv, det er om lag like interessant som å pusse sko, liksom. Men eg har heilt grei hud! Sidan det er intenst urealistisk at eg skal bruke 11 produkt kvar dag (det er visst det vanlege i Sør-Korea, dei er av det interesserte slaget) har eg konsentrert meg om eit par kjerneprodukt, og det er hudkrem, augekrem og å alltid bruke solfaktor. Og her passar eg inn i mønsteret: då eg fekk vete at vi som brukar p-piller er meir utsette for pigmentflekkar tok eg solfaktoren meir alvarleg. Då fekk eg litt meir interesse, ja. Og no kjøper ikkje dagkrem utan solfaktor! :jepp:

Endret av Tigress
AnonymBruker
Skrevet

I tidlig 20år hadde jeg ekstremt tørr og sensitiv hud, og så lenge jeg brukte en parfymefri krem med masse fett hadde jeg porselenshud som på en marsipangris.

Da brukte jeg Avene cleansingbar i ansiktet og en Cliniderm(apotek) som var ment for ekstremt tørre områder på albueretc(veldig høy fettprosent) i ansiktet.

Ingenting annet gav nok fett.

Jeg tålte alt som var poretilstoppende, men overhodet ikke parfymerte produkter(ble helt rød og sviende i ansiktet)

Så endret hormonene seg i kroppen, og nå i 30årene sliter jeg langt mer med urenheter,blankhet, comedoner og annet tull - og nå har produktbehovet endret seg totalt.

Jeg reagerer litt positivt på glycolsyre(noe huden min hadde dauet av før) - og jeg kan overhode ikke ha poretilstoppende produkter.

Nå bruker jeg lite av HC produktene da jeg får utbrudd av disse også(da spesielt decleor) - men nei, nå er ikke billig bra lengre for meg - bortsett fra at jojobaolje går OK.

Skrevet

Jeg bruker Dermalogica, MD Formulations og Decleor.

Jeg har ikke perfekt hud, men huden er mye bedre enn den var før jeg begynte på denne type produkter. Har brukt gode merker i 3-4 år nå tror jeg, og er fremdeles veldig fornøyd. Før det brukte jeg produkter fra apotek og Body Shop, og huden så helt jævlig ut. Nå skal jeg ikke si at huden ble jævlig pga. disse produktene, men de hjalp heller ikke noe særlig.

Så fort jeg begynte på MD Formulations og Decleor så jeg derimot bedring, tok faktisk bare noen uker.

Jeg bruker også Diane p-piller, de hjelper også veldig bra, så de må få mye av æren.

Så ja, jeg bruker slike produkter fordi det fungerer. Ikke fordi jeg er snobbete og må ha det dyreste. Det blir uansett ikke dyrt om man velger de billigste produktene fra de forskjellige merkene og handler det på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...