AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Det oppstod en krangel i en annen tråd om hvor Hitler og Franco hører til på den politiske aksen. Hva mener dere? Jeg mener at de ikke er noen av delene. Ikke høyreekstreme, fordi de var for mye regulering. Ikke venstreekstreme, fordi de tillot en viss eiendomsrett for bedriftene. Så egentlig var de ganske i sentrum.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Noen vil si at sosialisme og høyreekstremisme er livssyn
gbnj Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Det oppstod en krangel i en annen tråd om hvor Hitler og Franco hører til på den politiske aksen. Hva mener dere? Jeg mener at de ikke er noen av delene. Ikke høyreekstreme, fordi de var for mye regulering. Ikke venstreekstreme, fordi de tillot en viss eiendomsrett for bedriftene. Så egentlig var de ganske i sentrum. Political_spectrum er langt bedre enn den linjære aksen. Begrenset eiendomsrett, dvs kun den grad av eiendomsrett som myndighetene tillot.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Jeg er libertarian right. La folk bestemme hva de gjør på soverommet OG hva de gjør med eiendommen sin! 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 HØYRESIDEN: hva er det?? vel det som er helt sikkert er at det som kjennetegner en person som er langt til høyre politisk er et par ting, og man ser jo de kjennetegnene i større grad jo lenger vedkommende er til høyre. Og hva er de kjennetegnene? Jo: stor vekt på skattelettelser og liten vekt på bistand til fattige! intet nytt under solen!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 tilhører du den extreme høyresiden?? hvis ja så dagdrømmer jeg om at noen har dyppet en våt svamp i en gammel/rusten oljetønne fylt med griseblod og kliner det inn på fjeset ditt!!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #10 Skrevet 17. april 2012 HØYRESIDEN: hva er det?? vel det som er helt sikkert er at det som kjennetegner en person som er langt til høyre politisk er et par ting, og man ser jo de kjennetegnene i større grad jo lenger vedkommende er til høyre. Og hva er de kjennetegnene? Jo: stor vekt på skattelettelser og liten vekt på bistand til fattige! intet nytt under solen! Men da var jo ikke Hitler høyreekstrem! Hitler hadde masse skatter og reguleringer og omfattende velferdsprogrammer.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #11 Skrevet 17. april 2012 Men da var jo ikke Hitler høyreekstrem! Hitler hadde masse skatter og reguleringer og omfattende velferdsprogrammer. det er dagens høyreside jeg snakker om. og du nevner Hitler. La nazistene vekt på bistand til de ressurs-svake??
gbnj Skrevet 17. april 2012 #12 Skrevet 17. april 2012 HØYRESIDEN: hva er det?? vel det som er helt sikkert er at det som kjennetegner en person som er langt til høyre politisk er et par ting, og man ser jo de kjennetegnene i større grad jo lenger vedkommende er til høyre. Og hva er de kjennetegnene? Jo: stor vekt på skattelettelser og liten vekt på bistand til fattige! intet nytt under solen! Hva er det som gjør noen få ekstremt rike i utgangspunktet, er det at de er såpass mye mer produktive enn flertallet(dvs er det fravær av omfordeling via skatter som gjør et fåtall svært rike i forhold til flertallet)? Hvis man er imot proteksjonisme, så som subsidier til vestlige bønder, tollmurer, importkvoter ol. i vesten, eller for frivillig/fredelig/frihandel og innvandring på tvers av landegrenser, så er man vel for bistand til fattige, dvs ved å slippe de fattige til i verdensmarkedet/-samfunnet/-økonomien?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #13 Skrevet 17. april 2012 La nazistene vekt på bistand til de ressurs-svake?? Ja.
gbnj Skrevet 17. april 2012 #14 Skrevet 17. april 2012 Franco var hvertfall diktator. Da kan vi si han var autoritær, ref Political Compass.
Gjest krabat Skrevet 17. april 2012 #15 Skrevet 17. april 2012 Hva er det som gjør noen få ekstremt rike i utgangspunktet, er det at de er såpass mye mer produktive enn flertallet? Ja. Det går selvfølgelig også an å bli rik ved å arve eller å vinne i Lotto, men roten til rikdom er produktivitet. Hvis man er imot proteksjonisme, så som subsidier til vestlige bønder, tollmurer, importkvoter ol. i vesten, eller for frivillig/fredelig/frihandel og innvandring på tvers av landegrenser, så er man vel for bistand til fattige, dvs ved å slippe de fattige til i verdensmarkedet/-samfunnet/-økonomien? Godt poeng. 1
gbnj Skrevet 17. april 2012 #16 Skrevet 17. april 2012 Men da var jo ikke Hitler høyreekstrem! Hitler hadde masse skatter og reguleringer og omfattende velferdsprogrammer. Hitler hørte til på høyrseiden blandt kollektivistene.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #17 Skrevet 17. april 2012 Hva er det som gjør noen få ekstremt rike i utgangspunktet, er det at de er såpass mye mer produktive enn flertallet(dvs er det fravær av omfordeling via skatter som gjør et fåtall svært rike i forhold til flertallet)? Hvis man er imot proteksjonisme, så som subsidier til vestlige bønder, tollmurer, importkvoter ol. i vesten, eller for frivillig/fredelig/frihandel og innvandring på tvers av landegrenser, så er man vel for bistand til fattige, dvs ved å slippe de fattige til i verdensmarkedet/-samfunnet/-økonomien? ro ro til fiskeskjær!! det var først og fremst ressurssvake i det samfunnet som er styrt av høyreextreme jeg tenkte på da Apple pleier ikke å gi til veldedighet har jeg hørt... Onar Åm argumenterer med at sosialister kan(og bør)stemme Dlf?? Det er godt mulig, men isåfall kan nazister også gjøre det. Man trenger ikke gi penger til de uforsikrede hvis man ikke vil vettu!
gbnj Skrevet 17. april 2012 #18 Skrevet 17. april 2012 det er dagens høyreside jeg snakker om. og du nevner Hitler. La nazistene vekt på bistand til de ressurs-svake?? Høyre/venstesiden endres vel aldri over tid, dvs 100 % kollekivisme og 100 % individualisme vil vel alltid være 100 % det ene eller andre?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #19 Skrevet 17. april 2012 Ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Action_T4 historien vitner om noe helt annet! Nazistene la selvsagt ikke vekt på bistand til ressurssvake.
gbnj Skrevet 17. april 2012 #20 Skrevet 17. april 2012 (endret) det er dagens høyreside jeg snakker om. og du nevner Hitler. La nazistene vekt på bistand til de ressurs-svake?? Ja! Men det var forbeholdt kun "ekte/rene" tyskere. Endret 17. april 2012 av gbnj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå