Gå til innhold

Noen som har reist med Carpe Diem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å reise på gruppetur alene i sommer, og da er Carpe Diem singelreiser et alternativ. Må innrømme at jeg er litt skeptisk da.. er litt beskjeden av meg, og derfor er det litt en "terskel" å reise på singeltur. Noen som har erfaring?

Ble dere lett kjent med de andre? Var opplegget bra?

Jeg vurderer å melde meg på enten 1 ukes seilferie i Kroatia, eller 2 ukers Cuba-ferie. Begge virker veldig bra :) Noen som har vært på liknende turer dit?

Et annet alternativ for meg er å velge et utenlandsk selskap, f.eks. Intrepid. Der har jeg sett på 2 andre alternativer:

- Tyrkia: 2 ukers tur med Istanbul, Antalya-kysten og båttur, Pamukkale, Cappadocia ++

- Marokko: 2 ukers tur med Marrakech, Essaouira, Casablanca, camel-ridning i Sahara ++

Som dere ser, så sliter jeg med å velge. Hva ville dere ha valgt av Kroatia, Cuba, Marokko eller Tyrkia? Dette er sikkert et vanskelig spørsmål, men men ;)

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har vært på singeltur?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller reist alene. Carpe Diem er rådyrt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med Intrepid og var strålende fornøy med det, og neste ferietur vurderer jeg å reise med Carpe Diem, ikke prøvd dem før. Mitt råd til deg: Hopp i det, du kommer helt sikkert til å få en flott ferie :) Litt skummelt den første dagen, men så blir du så godt kjent med de andre som reiser. På min intrepid tur var det forøvrig omtrent halvparten som reiste alene, resten kjente en eller flere fra før.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så fint å høre, hvilken tur var du på med Intrepid? Hvilke aldersgrupper var de fleste i gruppa di, og hvilke land var de fra? Etter å ha lest litt på nettet, virker det som om mange er fornøyde med Intrepid. Var det litt fest og moro også? ;)

Enig med deg som påpeker at Carpe Diem er rådyrt. Det koster over 14.000 kroner med en ukes seiltur i Kroatia! Det er omtrent samme tur som om jeg velger 14-dagers tur til Tyrkia med fly + et par ekstra netter på hotell i Istanbul.

Klarer ikke helt å bestemme meg: skal jeg dra på seiltur i Kroatia med andre norske single under 40?

Eller skal jeg dra til Tyrkia (eller Marokko) med en internasjonal gruppe? Noe av det man ønsker aller mest er jo å komme i en hyggelig gruppe og bli kjent med nye folk, men det vet man jo aldri på forhånd.

Hva ville dere valgt?

Må si at Tyrkia frister litt siden man både får Istanbul-tur (noen som har vært der? spennende by!), pluss middelhavs-kysten og mange andre severdigheter.) Her er forresten turene jeg har kikket på:

http://www.intrepidtravel.com/trips/ersi

http://www.intrepidtravel.com/trips/xsc

http://www.carpe-diem.no/reiser/NO/Cruise-i-Kroatia07jul12-5-1711.html

Skrevet

Hei

Har selv googlet meg grønn etter turer i sommer, skal evt også reise alene på en eller annen gruppetur. Intrepid sine turer har jeg lest mye positivt om.

Men, er det ikke fryktelig varmt i Tyrkia/Marokko i juli/på sommeren?

Selv heller jeg mot Peru, har lyst på litt mer enn sol og strand når jeg først skal bruke en del penger på tur. Peru vil koste ca 22 tusen for 9-12 dager, heller det enn 15000 for Kroatia i en uke.

Men har hørt det er fint i Kroatia og sikkert litt mer levbare temperaturer (iallefall for min del, 40 grader blir litt vel mye varme :P ).

Tror singelreiseoperatører tar en del for å ordne med turen, det er jo praktisk og trygt om man ikke har reist alene før. Men såvidt jeg har funnet ut blir det billigere å booke en Intrepidtur via en turoperatør a la Chapman reiser (som da også kan finne fly for deg). Iallefall når det gjelder Peru, som jeg har sett på. Norske turarrangører tar 30 000 eller mer for en Perutur, via Intrepid blir det fra

20 000 og oppover.

Men det er en aldri så liten terskel å skulle reise alene da... :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har selv googlet meg grønn etter turer i sommer, skal evt også reise alene på en eller annen gruppetur. Intrepid sine turer har jeg lest mye positivt om.

Men, er det ikke fryktelig varmt i Tyrkia/Marokko i juli/på sommeren?

Selv heller jeg mot Peru, har lyst på litt mer enn sol og strand når jeg først skal bruke en del penger på tur. Peru vil koste ca 22 tusen for 9-12 dager, heller det enn 15000 for Kroatia i en uke.

Men har hørt det er fint i Kroatia og sikkert litt mer levbare temperaturer (iallefall for min del, 40 grader blir litt vel mye varme :P ).

Tror singelreiseoperatører tar en del for å ordne med turen, det er jo praktisk og trygt om man ikke har reist alene før. Men såvidt jeg har funnet ut blir det billigere å booke en Intrepidtur via en turoperatør a la Chapman reiser (som da også kan finne fly for deg). Iallefall når det gjelder Peru, som jeg har sett på. Norske turarrangører tar 30 000 eller mer for en Perutur, via Intrepid blir det fra

20 000 og oppover.

Men det er en aldri så liten terskel å skulle reise alene da... :)

Jo, det er nok fryktelig varmt i Tyrkia / Marokko i juli, ja.. Men det skal nok gå bra, det er endel kystliv på turene og air condition de fleste steder. Utifra hva jeg ønsker meg av turen denne gangen (det måtte ikke være for dyrt, ikke for lang flytid fra Norge, og samtidig ville jeg at det skulle være litt eksotisk - når jeg først skulle på rundreise / gruppetur, synes jeg det ville være mer spennende å besøke disse landene enn f.eks. Italia / Spania, det kan jeg heller ta en annen gang med kjæresten).

Peru virker veldig spennende!

Jeg tror jeg har slått fra meg tanken om båtcruise i Kroatia med Carpe Diem. Tror det blir litt ensformig å være på båt hele turen, og så er 14.700 kroner i meste laget for en uke. I tillegg har jeg kommet frem til at det ikke er så fristende å løpe rundt i bikini en hel uke foran hele gruppa ;) Kanskje teit å tenke sånn, men...

Tror kanskje jeg får mer ut av en rundreise i Tyrkia, som besøker mange steder i landet litt utenfor allfarvei. Også har jeg hørt mye bra om Istanbul.

Hold oss oppdatert da, på hva slags tur du velger!

Flere som har vært på singelturer?

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå bestilt tur til Russland gjennom CD. Egentlig liker jeg å utforske på egenhånd men en tur som denne tror jeg ikke jeg hadde fått til på egenhånd. 

http://www.carpe-diem.no/reise/magisk-sommer-i-sibir-med-irkutsk-og-bajkalsjoen/

Noen erfaringer med å dra på singelturrr? Føler det er veldig mye merkelig som melder seg på sånt. Og nå er jeg en av de🙊

Anonymkode: 352c0...fd6

Skrevet

Jeg har reist med Carpe Diem to ganger, og er kjempefornøyd. Synes ikke det er dyrt, mtp alt som er inkludert. Du slipper å bruke masse tid på forhånd på å gjøre research, og du slipper å bruke tid på turen til å finne transport, rutetider etc. 

Perfekt for turer utenfor Europa, hvertfall. 

Og så er det hyggelig å dra på tur i gruppe, med ca 20 andre hyggelige mennesker! Folk på sånne turer er åpne og sosiale, og har ofte me spennende å snakke om. 

Det eneste negative er at snittalderen har vært litt høy på begge turene. Veldig hyggelig reisefølge, men de burde hatt flere under 45 turer. Synd sommerens kajakktur er full om ikke hadde jeg reist på den! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg dro alene med Gadventures til Kina og var veldig fornøyd med det. Gadventures har samme type reiser som Intrepid men tror de er større. Jeg var 40 da jeg var på tur og var den eldste i gruppa. Synes det var helt greit, bedre enn å være den yngste! Det var også en god blanding av single og par og folk fra Australia, USA og Europa. Hadde reist på flere turer med dem om jeg hadde oppdaget selskapet tidligere. Kjenner flere som har reist med dem og er fornøyd.

Vurderte også Carpe Diem men synes de var dyre og datoene passet aldri med når jeg ville ta ferie.

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2012 den 23.51):

Jeg har reist med Intrepid og var strålende fornøy med det, og neste ferietur vurderer jeg å reise med Carpe Diem, ikke prøvd dem før. Mitt råd til deg: Hopp i det, du kommer helt sikkert til å få en flott ferie :) Litt skummelt den første dagen, men så blir du så godt kjent med de andre som reiser. På min intrepid tur var det forøvrig omtrent halvparten som reiste alene, resten kjente en eller flere fra før.

Notert

Skrevet
*Vilje* skrev (På 21.5.2017 den 11.59):

Jeg dro alene med Gadventures til Kina og var veldig fornøyd med det. Gadventures har samme type reiser som Intrepid men tror de er større. Jeg var 40 da jeg var på tur og var den eldste i gruppa. Synes det var helt greit, bedre enn å være den yngste! Det var også en god blanding av single og par og folk fra Australia, USA og Europa. Hadde reist på flere turer med dem om jeg hadde oppdaget selskapet tidligere. Kjenner flere som har reist med dem og er fornøyd.

Vurderte også Carpe Diem men synes de var dyre og datoene passet aldri med når jeg ville ta ferie.

notert

Skrevet

Tyrkia er ett fantastisk land å reise i hvertfall med utrolig hyggelige mennesker og fantastisk mat. Kroatias syntes jeg var litt kjedelig og maten var ikke veldig spennende. Cuba er også helt fantastisk men om du foretrekker kortere flytur så hadde jeg tatt Tyrkia, selv om det er innmari varmt der om sommeren. Aldri reist med noen av de nevnte selskapene da. 

Anonymkode: f22de...93e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tyrkia er ett fantastisk land å reise i hvertfall med utrolig hyggelige mennesker og fantastisk mat. Kroatias syntes jeg var litt kjedelig og maten var ikke veldig spennende. Cuba er også helt fantastisk men om du foretrekker kortere flytur så hadde jeg tatt Tyrkia, selv om det er innmari varmt der om sommeren. Aldri reist med noen av de nevnte selskapene da. 

Anonymkode: f22de...93e

???

Anonymkode: 18339...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...