AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Jeg har Iphone 4s og One Call-abonnement. Jeg trodde One Call var underlagt Telenor; hvorfor står det da Mobile Norway oppe i venstre hjørne på skjermen? Og, når jeg velger Telenor manuelt, får jeg dårligere streaming av f.eks. radiosendinger. Jeg skjønner lite av disse tingene.. Er det dyrere å bruke Mobile Norway, og hva er det i det hele tatt?? Og hva er roaming? Skal til utlandet snart; er det noe jeg burde tenke på i den forbindelse? Utgiftsmessig altså. Rotete innlegg, men jeg er helt blank.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 tror nok de bruker begge to, og hvis du lar det stå på rautomatisk så velger den hele tiden det som er best, eller skal iallefall gjøre det. om du er i utlandetmå du ikke bruke roaming, for det koster penger, masse
Grønt blad Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 OneCall ønsker vel helst å bruke Network Norway. Network Norway er et nettverk som er under bygging, og de har derfor ikke optimal dekning overalt. Der dekningen ikke er god nok tar Telenors nett over
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Men det koster altså ikke mer å bruke Mobile Norway?
Cata Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Men det koster altså ikke mer å bruke Mobile Norway? Nei. De to er i så måte likeverdige. Jeg bor i et område uten dekning for Mobile Norway og min telefon opererer dermed med Telenor sitt nett mesteparten av tiden, selv om jeg har OneCall abonnement. Prisene er som beskrevet på OneCall sine kundesider, uavhengig av hvilket nett mobilen bruker.
Noteknekk Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Roaming bør du nok skru av når du skal til utlandet ja, hvis ikke kan det plutselig bli litt dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå