frk.ompalompa Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 OKei! I dag var første dagen av resten av mitt sunne og bedre liv! Jeg har meldt meg inn på treningsstudio, men trenger litt hjelp med å vite hva jeg skal gjøre for å få best mulig vektreduksjon! Jeg er i midten av 20 årene, 160 cm høy og veier 85 kg.. Så "litt" overvektig! Jeg er ikke i form i det hele tatt. Jeg har som sagt meldt meg inn i treningsstudio hvor jeg har mulighet til å gå på forskjellige timer (synes disse er mest motiverende), har også tilgang på fine turområder og svømmehall. Problemet mitt er å vite hvordan jeg best skal sette sammen et treningsprogram for å miste fett, men samtidig stramme opp - uten å kun bygge muskler slik at jeg ser enda større ut.. hva anbefaler dere? Hvordan får jeg mest mulig ut av treningen? Vet også selvsagt at kosthold stilles på lik linje som trening, så er i endring der også Setter UTROLIG stor pris på om noen hadde tatt seg tid til å skrive noen tips og råd til meg som nybegynner, og desperat etter å starte et nytt liv med varig vektreduksjon!
Rainbow Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Du kan få svar fra en annen nybegynner. Jeg er personlig ikke så glad i treningsstudio, så jeg begynte hjemme. Bakgrunnen min var at jeg var lat, slapp, hadde aldri trent ordentlig og veide litt for mye til å være komfortabel med meg selv. Jeg begynte med Jillian Michael’s "30 day shred" video, som jeg tok annenhver dag. I tillegg spiste jeg rundt 1400 kalorier daglig, og kutta ut all fastfood, godteri og poetgull. Med unntak av én dag i uka. Da spiste/spiser jeg akkurat hva jeg vil, og fråtser i kalorier. Etter to måneder hadde jeg gått ned 4.5 kilo, og begynte å jogge. Jogga et par ganger i uka, og tok også andre og mer langvarige Jillian-videoer. Begynte også på kickboxing (med puter), som jeg har gjort tidligere, men blitt for sliten av før når formen var så dårlig. Jeg syns det var veldig fint med Jillian, som selv viser et program der man både trener cardio og styrke. Det er veldig viktig med cardio for å gå ned, hvertfall. Merker at jogginga har hatt mye å si, og i videoen er det også mye av øvelser som får pulsen opp fort. Det vil jo gruppetimene dine gjøre også. I februar trente jeg også på noe som heter Core Boot Camp, som var veldig hard styrke-og vekttrening to ganger i uka. Spiste fortsatt med kaloriunderskudd. Nå jogger jeg, kickboxer og har tenkt å begynner på en annen Jillian-video, "Ripped in 30". Dette for å stramme opp kroppen og få mer muskler. Har gått ned rundt 10.5 kilo, fått mye bedre kondis og blitt mye gladere! Og jeg storkoser meg fortsatt med godteri og feit mat én gang i uka! :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå