Gjest Donna Skrevet 21. januar 2004 #1 Skrevet 21. januar 2004 Jeg må ta en opprydding i fryseboksen min. Men jeg er usikker på hva jeg skal kaste og ikke. Hvordan ser man igrunnen på pølser og kjøtt og kylling at det er på tide å kaste det? Og hva med brød?. Dersom det er "frost" på matvarene inne i posen betyr det at de er pakket feil inn og bør kastes? Jeg har nok vært litt for flink til å hamstre inn på tilbud og så blir det ikke spist. :oops: Men nå har jeg funnet ut noe lurt og det er å ta klistrelapper på posene og skrive dato på!
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2004 #2 Skrevet 24. januar 2004 På denne siden ser du en oversikt over holderbarheten på forskjellige produkter i fryseren: http://www.matprat.no/BulletListArticle.as...mnu1=&mnu2=5026 Når det gjelder frost/rim på matvarene inne i posen betyr ikke det at de er pakket feil, men at fuktigheten har trukket ut av matvaren. Da er det ikke noe godt å spise.
Gjest Myumi Skrevet 24. januar 2004 #3 Skrevet 24. januar 2004 Kjøtt med frost inni posen kan du bare kaste, det vil smake både gammelt og seigt uansett hvordan du marinerer/tilbreder det. Pølser og andre "farse" produkter som har blitt for gamle lukter tydelig surt- vekk med det. Brød holder seg godt en stund men det er klart at har det ligget nesten ett år smaker det litt "rart". Og det med datomerking av pakker/poser er kjempelurt, kjøp fryseteip som du lett kan skrive på og klistre utenpå pakkene. Fryseteip får du i dagligvaren, den er ikke dyr og en rull varer kjempelenge.
Arkana Skrevet 24. januar 2004 #4 Skrevet 24. januar 2004 Jepp det med merking av frosne varer, både navn og frysedato, er lurt. Ikke bare for å vite holdbarheten, men også fordi det er ganske vanskelig å se forskjell på f.eks. viltgryte og tomatsaus når det er frossent. Snakker av erfaring her.
-Fisken- Skrevet 24. januar 2004 #5 Skrevet 24. januar 2004 Jepp det med merking av frosne varer' date= både navn og frysedato, er lurt. Ikke bare for å vite holdbarheten, men også fordi det er ganske vanskelig å se forskjell på f.eks. viltgryte og tomatsaus når det er frossent. Snakker av erfaring her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå