AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Jeg jobber i hjemmesykepleien, og lurer på noe angående tillegg. Er lørdagen i påsken (påskeaften) regnet som en helligdag? Jeg jobbet både fredagen og søndagen, og mener det er noe med inneklemte helligdager osv. Denne lørdagen hadde jeg også A-vakt, men ble forskjøvet til D-vakt. Får jeg forskyvningstillegg for både vakt og evt tillegg eller hvordan fungerer dette?
Betty2 Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg er litt usikker på dette med inneklemt helligdag, men tror du har rett i at det kanskje er det. Du har uansett rett på forskjøvet tilegg pluss alle andre tilegg du skulle hatt.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Ja, påskeaften er en inneklemt helligdag, så derfor vil du få helligdagstillegg. Tillegg for omdisponering/forskjøvet vil du derimot ikke få på dager med helligdagstillegg (ei heller helgetillegg og/eller kveldstillegg). Tillegget på 133% er max.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Ja, påskeaften er en inneklemt helligdag, så derfor vil du få helligdagstillegg. Tillegg for omdisponering/forskjøvet vil du derimot ikke få på dager med helligdagstillegg (ei heller helgetillegg og/eller kveldstillegg). Tillegget på 133% er max. Meg igjen. Altså; ingen ekstra tillegg om dette er en ekstravakt utenom faststilling. Var den en vakt i fast stilling vil du få dine T-trinnstillegg (helg/kveld).
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Jobber selv i helsevesenet som hjelpepleier. Jobber du på en rød dag (høytidsdag) får du vanlig grunnlønn + 133,5 % pr time. Du får ikke helgetillegg, kveldstillegg, forskjøvet vakt, overtid osv... Du får kun det du ville fått i timen en vanlig dagvakt midt i uka, pluss 133,5 %. Man får ikke i pose og sekk. Og påskeaften er 133,5 % pga at det er en inneklemt dag. Onsdag før skjærtorsdag er det også 133,5%
Betty2 Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 hmm ser ut som det er forskjellig praksis her, men hos oss, hvis en vakt blir forskjøvet, så får vi forskyvningstilegg selv om der er en 133% vakt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Jeg ser nå at det er lagt til forskyvning på vakten inne på MAP, så da regner jeg med jeg får forskyvningstillegg også da eller? Takk for svarene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå