Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått ny sjef, og må si jeg har fint lite til overs for henne. Liker heller ikke trynet på henne. Vil egentlig bare ha henne bort. Hadde heller sett at det kom en annen sjef istedet for henne.

Noen tips til hvordan jeg kan opptre for at hun skal skjønne at jeg ikke liker henne, men uten at hun kan ta meg på noe av det? Ja jeg planlegger å fryse henne ut fra meg og mitt ihvertfall.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utfrysing er mobbing og det bør du holde deg for god til. Bruk kreftene i stedet på å finne ut hvordan du kan enten lære å leve med henne eller ha arbeidsoppgaver som innebærer minimal kontakt.

• Liker 3
Skrevet

Misliker du den nye sjefen pga hendelser/faktorer Hun ikke selv kan noe for - eller har den nye sjefen opptrådt ufint/upassende mot deg direkte?

Du bør tenke nøye igjennom hva det er som gjør at du ikke liker sjefen din, og ditt eget reaksjonsmønster i forhold til dette. Har hun gjort noe du ikke kan stå inne for, må du selvfølgelig være voksen nok til å ta det opp med henne. Hvis ikke bør du bare skjerpe deg. Å motarbeide sjefen sin på trynefaktor-grunnlag er ikke bare barnslig, det er dumt og kan ha konsekvenser for karrieren din videre i livet. Ikke bare det, du viser usympatiske sider av deg selv som kan koste deg vennskap og miljø på arbeidsplassen.

Sett deg i hennes sted; som ny sjef på en ny arbeidsplass (?) med nye kollegaer. Så velger en av dine ansatte å legge deg for hat, uten å ha snakket med deg eller forsøkt å kommunisere på en fornuftig, oppegående måte.

Vil du ha en framtid i dette firmaet? Ønsker du forfremmelser, mer ansvar, høyere lønn? Ønsker du et godt og vekstfremmende arbeidsmiljø der både sjefer og ansatte trives?

AnonymBruker
Skrevet

Har fått ny sjef, og må si jeg har fint lite til overs for henne. Liker heller ikke trynet på henne. Vil egentlig bare ha henne bort. Hadde heller sett at det kom en annen sjef istedet for henne.

Noen tips til hvordan jeg kan opptre for at hun skal skjønne at jeg ikke liker henne, men uten at hun kan ta meg på noe av det? Ja jeg planlegger å fryse henne ut fra meg og mitt ihvertfall.

Med mindre hun selv har opptredt uprofesjonelt mot deg, mobbet deg eller på andre måter opptredt på en måte som sjefer ikke skal gjøre mot ansatte så bør du legge fra deg disse tankene. Man er ikke på jobb for å bli venner med alle og så lenge man fungerer greit sammen så er det absolutt ingen grunn til å forsøke å fryse ut noen.

Dette kan jo også slå hardt tilbake for deg selv. Mange sjefer ser lett dårlig oppførsel fra sine ansatte og i kraft av å være din sjef så kan hun også gjøre livet surt for deg, i verste fall vil du få sparken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...