Gjest Runa ii Skrevet 21. januar 2004 #1 Skrevet 21. januar 2004 Hei! Her jeg er innlagt nå er det for det første veldig tørr luft, og i tillegg er det ganske hardt vann her. Huden min ( og hår) skriker etter fuktighet. Jeg smører meg med vanlig bodylotion så ofte jeg kan, men det holder ikke. i tillegg får jeg tørre flekker ved albuene og lignende. Nå som jeg skal flytte etter at jeg blir utskrevet, blir jeg boende på et sted hvor det også er veldig hardt vann og ganske tørr luft, så jeg lurer på om dere kan gi meg noen gode tips på hva jeg kan bruke. Gjerne så billig som mulig! Lurer litt på å forsøke olje- produktene til Natusan Baby. Noen tips om hvilken?
Arkana Skrevet 21. januar 2004 #2 Skrevet 21. januar 2004 Sjekk at den kremen du smører deg inn med inneholder E-vitaminer. De fleste gjør ikke det, og da legger deg ser bare som et lag utenpå huden uten å faktisk gjøre selve huden mykere.
Crazee Skrevet 21. januar 2004 #3 Skrevet 21. januar 2004 Var hjå legen i dag og vart anbefalt a-creme for mi svært tørre hud. (Var ein til - Locobare - men a-creme var billigare og like effektiv.)
starie Skrevet 21. januar 2004 #4 Skrevet 21. januar 2004 Sjekk at den kremen du smører deg inn med inneholder E-vitaminer. De fleste gjør ikke det' date= og da legger deg ser bare som et lag utenpå huden uten å faktisk gjøre selve huden mykere. E-vitaminer har ikke noenting med hvordan en krem trekker inn i huden.
Gjest Tristessa Skrevet 21. januar 2004 #5 Skrevet 21. januar 2004 Body Butter fra Body Shop er kjempe på tørr hud, de har ulike varianter for alt fra normal til ekstremt tørr hud. 116 kr for 200 drøye ml. Ellers kan Locobase Repair brukes på ekstremt tørre flekker, men hvis du skal ha til større områder kan den bli vanskelig å gni inn. Locobase har en egen bodylotionvariant som er uparfymert som jeg har vært veldig fornøyd med, men det kommer jo an på hvor tørr du er. Babyolje er vel nesten ren mineralolje, og jeg synes den ikke er så bra. Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en tur på apoteket og spurt de som jobber der, de er flinke med slikt, særlig hvis det er eksemlignende tilstander på gang. Ellers er vel Starie den som har best peiling av oss alle! :D
Gjest Camelia Skrevet 21. januar 2004 #6 Skrevet 21. januar 2004 :rosasmil: Helsekost/Vita-apotek: Den brune krukka med A-vitaminkrem. Uslåelig. :rosasmil: Sørg for høyere luftfuktighet på stedet du skal bo. Radiatorer? Sett åpne skåler med vann på dem. Skaff deg evt. "proff" luftfukter.
Gjest Runa ii Skrevet 21. januar 2004 #7 Skrevet 21. januar 2004 Takk for tips folkens! Kanskje bodybutter fra BodyShop var en ide ja.. Nå har vel Natusan fått flere olje-såper eller noe sånt som man kan bruke i dusjen også, så om jeg forsøker meg på den OG bodybutteret, så vil det kanskje hjelpe? Eller? Føler meg litt blank på dette. Har aldri pleid ha noen problemer med huden, bortsett fra at den er litt tørr..Men nå er den ekstrem! Eller så får jeg gjøre som dere sier- Stikke på apoteket å spørre..
Gjest Myumi Skrevet 21. januar 2004 #8 Skrevet 21. januar 2004 Babyolje bør du styre langt unna. Den blir bare liggende utenpå huden og gjør at du ser ut som om noen har penslet deg med smeltet smør.
Musemor Skrevet 22. januar 2004 #9 Skrevet 22. januar 2004 Er helt enig med en annen som skrev Body Butter fra The Body Shop. Bruker den selv på min tørre hud, og den er bare helt fantastisk! :D
Gjest Lizbet Skrevet 23. januar 2004 #10 Skrevet 23. januar 2004 På apoteket får du kjøpt en som heter Aderma/Exomega. Denne er kjempegod for tørr hud og blir også brukt for atopisk hud. kan anbefales! :D
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Hei Så denne siden og har vært borti problemet ditt. Kremer med vitaminer er bra, men behandler da problemet sekundert. Det du skal gjøre er å ta kontakt med noen som kan få vannet ditt mykt. Jeg holder på med import av ulike produkteter av denne typen og har nå fått tak i et dusjhode som gjør vannet mykt. Fjerner tungmineraler, kalk og ioniserer vannet slik at det blir mindre hardt. I tillegg har dusjhodet en funksjon som gjør at huden tilføres vitaminer. Tror det kan være noe der for deg. Innlegget er ryddet. lillebøll-mod Endret 28. oktober 2007 av lillebøll
Gjest Raptuza Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Nokon dråpar olivenolje kan brukas i ansiktet som ein mjukningskur. Gjerne over natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå