Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en hårfarge her om dagen, og så farget jeg håret igår. Fargen så blond ut på pakka, og siden det var farge og ikke bleking tenkte jeg at jeg kunne teste den ut. Jeg er blond fra før, men med ettervekst som er dårlig ordnet opp i av frisør (har ikke råd til frisør en gang til).

Dette var en dååårlig idé fra min side. For, håret mitt gikk fra å være blondt, til å bli rødt med orangeskjær! Hva skjer? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅh. Faen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kom visst nær anonym-knappen.

Faen, jeg blir så irritert. Får ikke gjort meg blond igjen hos frisør heller, for det krever flere turer og jeg har ikke råd til en halv tur en gang. Så da må jeg velge mellom rødt, brunt eller sort hår. Men jeg føler meg mest vel med blondt..

AnonymBruker
Skrevet

Du må ALDRI velge hårfarge etter bildet på pakken. Det er snakk om farging, ikke maling. Resultatet vil alltid avhenge av utgangspunktet, og modellen på bildet hadde sannsynligvis en kaldere farge enn deg opprinnelig. Husker du fargekoden som sto på pakken du brukte? Hvis dette tallet slutter på .5 betyr det at det er en farge med mye rødt i seg. Tallet foran forteller hvor lys fargen er. Det du kan gjøre nå er enten å farge over, bleike håret og farge over eller kjøpe en blå/lilla sjampo som tar seg av rødskjæret.

Skrevet

Jeg var jo helt kald i fargen fra før av. Var blond, som sagt, og det var ikke noe gulskjær i det. Og etterveksten var jo kommunegrå, som også er en kald farge. Håret mitt ble jo helt RØDT. Det er ikke snakk om rødskjær, men det er HELT RØDT.

Bleke det er ikke et alternativ, for da blir det unaturlig blondorangegult.

Visste ikke det med .5 på fargeskalaen, men da vet jeg det til neste gang. Faen ta

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var jo helt kald i fargen fra før av. Var blond, som sagt, og det var ikke noe gulskjær i det. Og etterveksten var jo kommunegrå, som også er en kald farge. Håret mitt ble jo helt RØDT. Det er ikke snakk om rødskjær, men det er HELT RØDT.

Bleke det er ikke et alternativ, for da blir det unaturlig blondorangegult.

Visste ikke det med .5 på fargeskalaen, men da vet jeg det til neste gang. Faen ta

Da har du sannsynligvis bare valgt en farge med mye rødt. Men kan du ikke bleke/avfarge og farge med en askeblond (kald blond) farge over?

Skrevet

Man får jo ikke tak i en kald nok farge i hjemmefarge. Det har jeg erfart før, og håret mitt tåler ikke 2-3 avfarginger før enda en farge. :( Det beste alternativet mitt er vel å prøve å få til en så lys og kald brunfarge som mulig, og så bruke en shampo for å fjerne rødskjær og så stripe det igjen om noen år. :(

Skrevet

Håret trenger ikke nødvendigvis bli blonde-orange-gult av bleking hvis du bare vet hvordan du hjemmebleker. Har en venninne som gjør det hjemme med veldig vellykket resultat. Jeg synes faktisk bleket hår ser mye bedre ut enn blondt, farget hår fordi bleking gjerne varer lenger (selv om det gjør håret mer tørt) mens farging falmer veldig fort og det ser stygt ut.

Med det sagt har jeg vært blond, men aldri bleket-blond. Farget, men det ble gjort under trygge omstendigheter hos frisør.

Så ja, om du vil ordne det selv, og gjøre det blondt igjen, bør du gå til anskaffelse av en blå shampoo (som noen allerede har nevnt) uansett hva du velger å gjøre (bleke, farge, hjemme eller hos frisør). Den shampooen kan rette opp i masse - selv har jeg brunt hår med rødskjær i, og jeg bruker blå shampoo for å roe ned dette rødskjæret så det ikke blir altfor "skrikende".

Beste shampooen som finnes, spør du meg, koser vel mellom 150,- - 350,- kr hos frisøren.

Med det sagt: selv om det er dyrt å gå til frisør så er det en god invistering. Dessuten kan du vil gå til lærling og betale halve prisen? Min erfaring med lærlinger er generelt veldig bra - de nye og derfor ordentlig nøye, de hører virkelig etter når du kommer med ønsker og krav angående ditt hår og stiller spørsmål underveis for å forsikre seg om at jobben som gjøres lever opp til din standard og at den er god.

Så de trenger ikke være så skumle, altså.

Men også, som sagt: å gå til frisøren er en invistering. Selv brukte jeg 4000,- i januar på å gå fra svart til brunt hår og selv om det svei og jeg levde på vann og brød et par uker, så var det verdt det.

Ellers, hvis du ikke har råd til frisørtimer, anbefaler jeg deg å gå tilbake til din naturlige hårfarge for å opprettholde en blond frisyre og kvitte seg med ettervekst er DYRT. Og når man først har tatt det valget, bør man regne med å ta med dette i det månedlige budsjettet.

Skrevet

Hadde jeg hatt en annen farge enn kommunegrå hadde jeg så absolutt bare vært naturlig. Men når man er født med verdens mest kjedelige hårfarge som gjør enhver person til en grå mus, så er ikke det det beste alternativet..

Frisør har jeg ikke råd til uansett hva jeg lever på, om jeg sparer og skraper alt jeg eier og har, så har jeg råd til en tur en gang i året. Selv synes jeg ikke bleket hår er noe pent, og håret mitt har holdt fint på blondfargen gjennom et helt år selvom den er farget. Aldri hatt noe problem med det, og det har alltid sett naturlig ut.

Forresten; Jeg liker ikke frisører. De får det aldri til sånn som jeg vil ha det, enten det er ferdigutdannede eller lærlinger. Blir like skuffet hver jævla gang, selvom det selvfølgelig blir bedre enn om jeg skulle gjort det selv. :gjeiper:

Skrevet

Håret mitt tåler uansett ikke bleking så slitt som det er nå. Så det får bare bli en jævla brunfarge, æsj.

AnonymBruker
Skrevet

Uff :( tur til frisør? :klem:

Skrevet

Har ikke råd. :(

Men men

Skrevet

Hadde jeg hatt en annen farge enn kommunegrå hadde jeg så absolutt bare vært naturlig. Men når man er født med verdens mest kjedelige hårfarge som gjør enhver person til en grå mus, så er ikke det det beste alternativet..

Frisør har jeg ikke råd til uansett hva jeg lever på, om jeg sparer og skraper alt jeg eier og har, så har jeg råd til en tur en gang i året. Selv synes jeg ikke bleket hår er noe pent, og håret mitt har holdt fint på blondfargen gjennom et helt år selvom den er farget. Aldri hatt noe problem med det, og det har alltid sett naturlig ut.

Forresten; Jeg liker ikke frisører. De får det aldri til sånn som jeg vil ha det, enten det er ferdigutdannede eller lærlinger. Blir like skuffet hver jævla gang, selvom det selvfølgelig blir bedre enn om jeg skulle gjort det selv. :gjeiper:

Skjønner den, er kommunegrå selv ;)

Skrevet

Veldig kjedelig farge det der. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...