AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Jeg teller kalorier (trenger ikke få kommentarer på hvor teit det er), og sliter med å vite akkurat hvor mange kalorier jeg får i meg, særlig pga marinering, steking i olje, koking i fløte osv. Er det i det hele tatt mulig å finne ut?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Det er vanskelig å finne ut med mindre du bruker alt. Lager du saus av fløten etterpå eller tømmer du den ut? Hvis du lager saus, så går det an å finne ut kcal. Tømmer du den ut, så må du nesten veie hvor mye som er igjen og prøve å gjette hvor mye vann som har fordampet. 1
Lista Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Selvfølgelig er det mulig å finne ut. Du må veie det du bruker, og regne ut hvor mange kalorier det tilsvarer!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Du regner jo ut det slik du gjør med de andre kaloriene. 1 ss olje inneholder ca 125 kalorier.
Gjest mari kontrari Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Det finnes en del kalorikalkulatorer på nett, mener jeg har testet en der du kan skrive inn f.eks. 'en spiseskje olivenolje' og få kalorimengde ut i fra det. Helt nøyaktig blir det jo ikke, og du får gjerne ikke i deg all olje du steker i, men da vet du i hvertfall maks kalori. Se f.eks. diett.no.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Men hvordan vet jeg hvor mye olje kyllingen har tatt til seg når jeg stekte den? Eller hvor mye av fløten blåskjellene har tatt til seg?
Gjest alille Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville nå bare tatt for gitt at maten tar til seg alt fettet man steker den i... Og jeg regner med at du ikke har blåskjell hver dag, så hva med å droppe kaloriregningen de dagene det er vanskelig å beregne?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville nå bare tatt for gitt at maten tar til seg alt fettet man steker den i... Og jeg regner med at du ikke har blåskjell hver dag, så hva med å droppe kaloriregningen de dagene det er vanskelig å beregne? Men mye av oljen ligger jo igjen i stekepannen? Spiser sjelden blåskjell ja, men kjøpte det fordi jeg tenkte det var en sunn middag. I flere av oppskriftene jeg har sett kokes blåskjellene i fløte. Kommer ikke til å gjøre det hvis det er mange kalorier. Jeg jobber med å gå ned i vekt og da er det viktig at jeg er flink til å telle kalorier, er nok dager ellers i uken/måneden at jeg ikke får talt pga jeg spiser ute/hos venner og lignende. Tungvint det her:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå