Ethereal Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Hei hei Som sagt i overskriften: jeg trenger desperat en hobby! Slik situasjonen er nå bruker jeg alt for mye av fritiden min til å se på TV og sitte på dataen, noe som igrunn blir kjedelig i lengden. Jeg er student, så det kan ikke være en hobby som tar ekstremt mye tid og penger (fallskjermhopping er ganske uaktuelt, f.eks). Tidligere har jeg strikket litt, vært aktiv i amatørteater, lest mye bøker (om man kan kalle det en hobby) og skrevet dikt/noveller. Nå vil jeg gjerne prøve noe nytt! Tips og forslag tas imot med takk! Hilsen student uten hobby.
Okapi Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Om du liker å henge rundt på PCen, men er lei spill og surfing, går det jo an å gjøre noe konstruktivt der. Lag en nettside, start en blogg (helst ikke rosa :gjeiper: ), lær deg et programmeringsspråk.
Wonders Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 (endret) jeg ville gjerne laget smykker, men det er dyrt og ikke noe man bare gir bort. Man vil jo se at noen du har gitt til bruker smykkene, ... Så jeg lager kort. Det koster litt om du ikke bestiller fra nettet. Ikke avhenge av været, andre mennesker, og kan lett avbrytes og begynne der du slapp. Når folk får dem, enten stilles de ut, ellers blir de lagt i en skuff. Og jeg setter opp hår, trener og lærer fra youtube. Jeg jobber også med neilene mine. Konad... Endret 16. april 2012 av Wonders
Wonders Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 (endret) her er hår jeg trener på... og her er en av kortene jeg har laget... Endret 16. april 2012 av Wonders
addict Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Klatring!! Det er ofte gode klatremiljøer i de store byene, her i Trondheim har NTNU en egen hall. Det koster litt for utstyret og for et grunnkurs (du må ha brattkort for å sikre), men dette er jo en engangsutgift såframt du ikke blir helt hekta Jeg betalte 1400 kr for en grunnpakke med sko, sele, krok, brems, kalk og kalkpose. Så betalte jeg 1000 kr for et helgegrunnkurs med brattkortprøven. Det varierer litt hva det koster å komme inn i hallen, men rundt 60 kr på dagtid Hva det koster i hallene som tilhører studentene vet jeg ikke. Veldig sosialt og morro ihvertfall, og goood trening 1
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Jeg har begynt å hekle! Mye gøyere enn å strikke synes jeg, og enklere også. Er helt selvlært via youtube. I går lagde jeg noen som lignet disse, men jeg diktet mest selv. *stolt*
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Hvis du kan investere noen kroner i en GPS, kan du jo prøve geocaching? Da kommer du deg ut på skattejakt 1
lilleGrethe Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 jeg ville gjerne laget smykker, men det er dyrt og ikke noe man bare gir bort. Man vil jo se at noen du har gitt til bruker smykkene, ... Jeg lager smykker, og det trenger ikke å være såå dyrt. Greit nok, jeg har brukt mye penger på perler opp gjennom årene, men hvis man planlegger innkjøpene litt og handler på nett, så får man fine smykker til en rimelig penge. Jeg bruker først og fremst sølv og litt dyrere materialer, men til å begynne med kan man gå for glassperler og sølvplett - det trenger ikke koste all verdens. Som startpakke trenger man tenger (en rund, helst to flate med spiss tupp og en kutter), og litt tilbehør (ørekroker, låser, stav med hode, osv.) Jeg anbefaler www.beadsunlimited.com for å kjøpe det essensielle - De er rimelige og har godt utvalg i basisutvalget. Hold deg under £20, så slipper du mva og tollbehandling. Sjekk gjerne mine tidligere poster for å se andre nettbutikker jeg bruker. Jeg har sjekket at de gir verdi for pengene!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 jeg sminker meg og ordner håret mitt. sminker meg feks som en vampyr eller bare prøver litt forskjellig;P ellers pleier jeg å tegne.og male. også liker jeg å vaske badet mitt det er ganske sært men jeg kan bruke time på time å vaske badet,skurrer det skikkelig.det er bare så deilig å ha et rent bad:) vasker det ofte flere ganger i uken lage kort? det er morro:) de er har sånne kit:) du kan dra på brukt butikker å kjøpe feks en puff med stygt stoff på stoppen å pusse den opp til å bli en kjempe fin puff eller du kan gjøre det samme med lamper osv. koster ikke så mye om du kjøper det på brukt butikken. også opppussings tinga kjøper du gjerne engang så har du det meste.koster ikke mye i lengden allefall.
Muscae Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 (endret) Har du tilgang på hage eller balkong? Jeg har dilla på haging. Å pusse opp og gjøre forandringer innendørs tar masse tid, og koster masse, men ute i hagen kan du få en hekk på en dag, eller et nytt bed på et par dager. Om du går til bestemor, mor og andre bekjente og tigger etter avleggere og stiklinger, så trenger det ikke å koste så mye heller. Eller du kan se etter vakre blomster i naturen, og ta de med deg hjem. Kanskje du kan dyrke dine egne grønnsaker? Eller noen deilige urter? Lage en ny sitteplass i hagen? Gå på loppis og se etter møbler, krukker og kar til planting, litt pyntegjenstander, du kan plukke stein i fjæra og legge rundt bedet, eller oppi krukkene. Haging er gøy. Edit: Glemte å ta med frø! Frø er en billigbillig måte å lage nye planter på. Du kan enten så dem inne, eller vente til jorden er varmere og så direkte ute(ikke alle typer tåler dette, så les på pakken). Om du bare har en balkong, så google balkonghage, eller terrassehage, så får du masse tips. Man kan plante alt fra små trær, til små busker, blomster, grønnsaker og urter på en balkong også. Endret 18. april 2012 av Kjemi
SoftKitty Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Jeg driver med scrapbooking, det er kjempegøy! Og kombineres veldig fint med en annen hobby jeg har - foto Det er ikke en kjempebillig hobby, men det blir veldig hva man gjør det til selv.. det er store prisforskjeller i de forskjellige butikkene for eksempel (jeg handler fra nettbutikker i USA, det er billigst) og det er også både dyrt og billig utstyr å få tak i. Send meg gjerne en PM om du skulle ha lyst på mer info - eller google og les på feks http://www.scrapping.no (norsk side) eller http://www.twopeasinabucket.com (amerikansk side) Man trenger absolutt ikke barn for å drive med scrapbooking, man kan lage album med bilder av venner, kjæledyr, ferier, kjærsten, familie osv osv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå