Gå til innhold

Pliiis hjelp oss med bryllupsreisedestinasjonen (puh)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveden min og jeg er noen ordentlig vinglemennesker begge to. Vi klarer ikke betsemme oss for hvor vi vil reise på bryllupsreise, så vi trenger litt hjelp!

Vi skal reise 10. eller 11. juli, uken etter bryllupet (fordi vi "må" i bryllup til en venn av ham i London lørdag 10.). Vi vil være borte i 10-14 dager. det er så dyrt å dra til USA, ellers hadde vi gjort det, så det må bli noe i Europa. Vi trives ikke i over 35-40 grader (opplevde 50 pluss i Frankrike i fjor og det føltes som mer enn halvveis til kokepunktet), så Hellas og andre kokende steder er uaktuelt.

Her er listen av alternativer vi overveier.

Seilferie i Kroatia (seilbrett/seilbåt/dykking). Bor på samme hotell, men kan reise til små, øde øyer, dagstur til Dubrovnik, sightseeing etc. pluss strandliv.

Cinqueterre på Toscanakysten, Italia. Har hørt mye bra om området.

Portugal. Bo i en "pousada" ved kysten.

Noen som har andre forslag eller vil kommentere våre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært noen av stedene du nevner, men har hørt veldig mye flott om Kroatia, og synes det hørtes ut som en deilig bryllupsreise!

Skrevet

Ei veninne av meg var på bryllupsreise i Toscana området i sommer, de dro i midten av august. Hun sier det var det perfekte sted til å ha bryllupsreise. Har aldri vært der før, så har ingen egne erfaringer.

Jeg er sikker på at turen blir bra alle stedene, reisefølget teller faktisk ganske mye det også!!!

Skrevet

Jeg stemmer for Italia!

Er kvart italiensk, så jeg er nok ikke helt objektiv, men Toscana er utrolig vakkert og romantisk og et helt ypperlig sted for en bryllupsreise!

Skrevet

Portugal er det 40 grader i juli. Du sier att USA er dyrt. Vi skal til cancun i Mexico, og der er det kjempebillig!!!!For ett 5 stjerners Spa hotell hvor ALT er inkludert i prisen(alle måltider, drikke, alkhol, roomservice 24t i døgnet, SVÆRT marmor boblebad på alle rom, 8 dager betaler vi kun 18.000!!!(uten fly). Det er ikke mye penger med tanke på hvor mye lommepenger du kan bruke på ferie i italia. Hadde ett vennepar som var på bryllupsreise rundt i italia og de brukte 80.000,-!

Skrevet

Er det virkelig 40 grader i Portugal i midten av juli? Vi hadde tenkt å være nordvest i portugal, bo tre-fire dager i hver pousada, og ta det ganske med ro.

Tror ikke det blir Italia, da vi helt sikkert kommer tilbake dit ved en senere anledning. Dessuten tror min forlovede at det er for varmt der. Men hvor er det varmest? Toscana eller Portugal?

Det er så vanskelig å bestemme seg...helst ville jeg dratt til Maldivene eller Seychellene eller Karibien, men det blir for dyrt :sur:

Nå høres jeg sikkert bortskjemt ut...det viktigste er jo som nevnt reisefølget!

Noen som har noen flere forslag enn de som er nevnt?

Skrevet

Hva med Korsika?

Der er det helt nydelig. Stille og rolig. Og de aller fleste hotellene har halvpensjon inkludert i prisen. Veldig billig faktisk...

Hvis ikke så ville ejg reist til Kroatia. Der skal det være veldig fint!

Lykke til!

Magnhild

Skrevet

Tusen takk for gode forslag, Magnhild! Korsika høres eilig ut, men forloveden min har vært der to ganger før, tror jeg, så det blir sikkert ikke et reisemål for bryllupsresien.

Skal kikke litt på Kroatia...

Skrevet

Popelka, hva legger du i dyrt? Vi skal en uke på cruise i Karibien og så en uke i Fort Lauderdale og det kommer på ca. 17 000 pr.pers! Og jeg synes ikke det er så gal pris! Bare så at du kunne tenkt deg å dra til USA og Karibien, så en sånn tur er jo evt. en mulighet :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...