Gå til innhold

God foundation for oss med EKSTREM tørr hud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan fungere for å få et flott naturlig, men heldekkende resultat?

Til nå har jeg prøvd en del forskjellig, og det beste så langt må vel være L'Oreals mousse foundation som jeg påfører med en litt damp svamp, men er sikker på at dere kunnskapsrike KG'ere kan foreslå noe enda bedre :) Problemet jeg har er at det blir så rart og klumpete spesielt på kinna, og vil jo helst ikke se ut som jeg har dyppet ansiktet i maling :P

Noen forslag? Eventuelt hvor man kan kjøpe det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Generelt går ikke "heldekkende resultat" og "flott, naturlig resultat" hånd i hånd desverre, men man kan jo såklart prøve å tilstrebe et heldekkende resultat som ser relativt naturlig ut. Nå har jeg ikke EKSTREMT tørr hud lenger, for jeg har klart å regulere det nogenlunde med god hudpleie (viktig å peele og tilføre masse fukt og næring, så huden ikke flasser så mye). Min rutine for best mulig resultat (har fortsatt ganske tørr hud, pluss at huden er ganske rød, så trenger en del dekkevne): Først renser jeg på vanlig måte, og har på en fuktighetskrem som gir masse fukt. Når det har trekt inn påfører jeg en primer - Kanebo Sensai Smoothing Water MakeUp Base (som gir masse fukt og et mer glødene resultat, og ikke minst får sminken til å holde lenger. Veldig bra for tørr hud!). Deretter har jeg på Kanebo Sensai Fluid Finish foundation (som også gir glød og fuktighet, og har medium dekkevne). Først et lag, så et lag til på de røde områdene som trenger mer dekkevne. Hvis huden er svært rød og jeg trenger mer dekkevne, tar jeg først et lag med Kanebo-foundationen, og deretter et lag med Vichy Dermablend Foundation (som har veldig god dekkevne uten å kake seg). Det tar litt tid, men dette har i alle fall gitt meg et veldig glødende, naturlig og fint resultat, samtidig som jeg får dekket det som skal dekkes. Håper det var til hjelp :-)

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville kansje prøvd å gjøre noe med huden så den ikke er så tørr lengre. jeg har hatt tørre flekker i ansiktet og uansett hvilke produkter jeg har brukt har det ikke blitt bra:S

Skrevet

TS her, og takker for svar så langt. Får kikke litt nærmere på de tipsene ovenfor :)

Jeg skulle kanskje nevnt at jeg har meget kraftig atopisk eksem, fra barndom av, så hudpleieritualene er ganske indoktrinerte allerede - i og med at min hud nesten ikke produserer en eneste brøkdel med fett. Men fjeset er forsåvidt OK, det eneste er jo nettopp dette med rødhet o.l, og jeg føler meg så mye bedre når fargen er jevn og passer resten av kroppen :)

Også verdt å nevne at det eneste jeg har reagert litt på er Bare Minerals foundation, det fikk meg til å klø, så jeg foretrekker enten krem eller flytende - som jeg blander litt inn i fuktighetskrem. Har også prøvd Garneiers BB krem, men er ikke helt imponert over den egentlig.

Takker ihvertfall for svar så langt :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du at du trenger heldekkende resultat? Har du ujevn hud i hele ansiktet, eller bare flekker/merker? I de aller, aller fleste tilfeller er heldekkende foundation en dårlig idé. Det beste er vanligvis en lettere foundation over hele ansiktet og heller en tyngre foundation/concealer der du trenger det (

).

Det du da kan gjøre er å blande en flytende foundation du liker med en god fuktighetskrem, påføre concealer der du trenger det, eventuelt påføre litt pudder og avslutte med en god fuktspray. Fuktspray er en veldig god løsning når du ser at sminken ser tørr ut og flassende hud fremheves. Da kan du enten spraye rett over hele ansiktet, eller påføre med en børste der du trenger det (

).
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Chanel Vitalumiere. Min tørre hud blir glødende og fuktet. Og jeg har prøvd mange foundations, de fleste som er nevnt her over.

AnonymBruker
Skrevet

TS her, og takker for svar så langt. Får kikke litt nærmere på de tipsene ovenfor :)

Jeg skulle kanskje nevnt at jeg har meget kraftig atopisk eksem, fra barndom av, så hudpleieritualene er ganske indoktrinerte allerede - i og med at min hud nesten ikke produserer en eneste brøkdel med fett. Men fjeset er forsåvidt OK, det eneste er jo nettopp dette med rødhet o.l, og jeg føler meg så mye bedre når fargen er jevn og passer resten av kroppen :)

Også verdt å nevne at det eneste jeg har reagert litt på er Bare Minerals foundation, det fikk meg til å klø, så jeg foretrekker enten krem eller flytende - som jeg blander litt inn i fuktighetskrem. Har også prøvd Garneiers BB krem, men er ikke helt imponert over den egentlig.

Vil bare nevne at Bare Minerals inneholder Bismuth, en ingrediens som mange kan reagere litt på (typisk med kløe), så det kan jo være at det er den ingrediensen som gjør at det klør, og ikke nødvendigvis fordi det er en mineralfoundation i pudderform. Det finnes mange mineralfoundations uten Bismuth som gir veldig god dekkevne. Som et siste tips: hvis du bruker mineralfoundation - spray over fuktspray til slutt, gjerne flere ganger utover dagen! Det setter faktisk sminken så den holder lenger, og gir et mye mer glødende og naturlig resultat, også gir det ikke minst fuktighet til tørstende hud :-)Når jeg fikk meg en fuktspray gikk jeg fra å hate mineralfoundation til å elske det, så det kan jo være verdt et forsøk ;)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har eksem i ansiktet jeg begynte å bruke hudpleie pluss en pleiende gele. brukte den i 3 dager ,eksemen er helt borte og jeg sliter ikke med tørr hud lengre.kjøpte den på optima-ph.no ... etter det kan jeg bruke hva jeg vil av sminke uten problemer.

Skrevet

Vil bare nevne at Bare Minerals inneholder Bismuth, en ingrediens som mange kan reagere litt på (typisk med kløe), så det kan jo være at det er den ingrediensen som gjør at det klør, og ikke nødvendigvis fordi det er en mineralfoundation i pudderform. Det finnes mange mineralfoundations uten Bismuth som gir veldig god dekkevne. Som et siste tips: hvis du bruker mineralfoundation - spray over fuktspray til slutt, gjerne flere ganger utover dagen! Det setter faktisk sminken så den holder lenger, og gir et mye mer glødende og naturlig resultat, også gir det ikke minst fuktighet til tørstende hud :-)Når jeg fikk meg en fuktspray gikk jeg fra å hate mineralfoundation til å elske det, så det kan jo være verdt et forsøk ;)

Jeg får kanskje kikke litt nærmere på mineralfoundations :) Den mest kjente er vel I.D sin - og den er det vel Bismuth i hvis ikke jeg tar helt feil? Har du noen anbefalinger på andre merker eller eventuelt noen uten denne klø-ingrediensen? Det hadde vært greit å kanskje prøve et slikt 'startkit' med litt forskjellig hvis det finnes. Og sånn fuktspray skal jeg kikke nærmere på. Hvor er det lurt å kjøpe det? (Her ble det mange spørsmål hehe :)

Takker for alle svar underveis, skal kikke nærmere på det som blir anbefalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...