AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Jeg vet godt at man egentlig bør gå sakte men sikkert ned med trening og endret kosthold osv osv. Jeg vil kickstarte det hele litt, skal ned 20 kg..så trenger en motiverende start her! Spiser sunt og variert, mye grønnsaker og frukt, mye vann +++ variert kost. Kan bli flinkere til å holde godteri og brus kun til helgene, også skal jeg begynne å spise mer knekkebrød,istedet for hvitt brød. Noen tips til hvordan jeg kan kickstarte en vektnedgang? Har gått i "kjærestefella" og blitt tjukk og dvask... hadde tidligere en slank og fast kropp, med kiloene på riktig plass og fine former, men tynn mage og tynne lår etc. Nå er jeg bare et dvaskt eple! Vil tilbake i match-vekt.......Drev med mye idrett de første 15-16 årene av livet mitt, så gikk det over til sofasliting, og skolearbeid,gitt. lett å være etterpåklok kjenner jeg! Nå skal jeg slankes og trenger som sagt gode råd for rask vektnedgang! Må ned 20 kg...miiiinst 10-15. Går turer, sexer og rocker rockering hehe 1
Gjest Nanne70 Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Det er egentlig ingen idè å "kickstarte" vektnedgang, men det vet du jo innerst inne. Nå høres det imidlertid ut som om du har endel forbedringer du kan gjøre både mht kosthold og trening, så om du gjennomfører det, kan det godt hende at du vil oppleve at du mister de første kiloene ganske raskt. Du vil oppnå mye bare med å kutte ut brus og godter, eller i hvertfall holde det på et minimum o kun èn dag i uka - "helgene" strekker seg jo minst over lørdag og søndag, og hvis du skal (raskt) ned i vekt, så må du ofre dette. Erstatt brus med farris (evt. blandet ut med Fun Light eller Lerums saft uten tilsatt sukker), spis mørk sjokolade (minst 70% kakao) i små mengder og bytt ut potetgullet med hjemmepoppet popcorn, da har du kontroll på fett- og saltmengder. Hvitt brød, vanlig pasta og hvit ris bør du kutte ut i vektnedgangsfasen. Spis grovest mulig kornprodukter, det er faktisk ikke noe vits i å erstatte brød med knekkebrød hvis du ikke spiser de groveste typene. Du kan godt spise skikkelig grovt brød også, men prøv å holde deg til ett eller max to brødmåltider pr dag. Du må trene for å få fart på vektnedgangen, det er ingen vei utenom. Strenge slankekurer tærer på muskelmassen og gjør at du bare legger fortere på deg etterpå, samtidig som du ikke får innarbeidet de gode vanenen som gjør at du holder vekta når du har nådd målet ditt. Du skriver at du går turer, men for at dette skal ha effekt på vektnedgangen, må du lange skikkelig ut og holde et såpass høyt tempo at du blir både svett og andpusten, og gjerne i 45-60 min, to-tre ganger i uka. Du bør også legge inn etpar styrkeøkter pr. uke. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå